2011-06-25, 19:13
Medlem
Tänkte bumpa denna tråd men en ny fråga nu när jag har ps3 & tv =)

Men det är så att jag vill köpa en handkontroll & cod black ops till mig, med paypal...

Försöker titta på Ebay nu men de känns som de är scam ;//
Citera
2011-06-26, 19:26
Medlem
sigurts avatar
Headset till xbox360 mm

Hej!

Jag spelar mkt FPS och har tänkt mig att köpa ett headset för att få en liten fördel i spelen. Jag har förstått att det är ännu bättre att ha headset trots att man har 5.1 ljud (dvs man hör vart motståndaren kommer)

Nu till min fundering... Hur fungerar det med "in game chatt" för mig är det viktigt att även kunna kommunicera med mina medspelare för ett bättre resultat.

Jag har försökt fråga detta några ggr i olika speltrådar men aldrig fått ett svar.

Så, vilket headset skall jag köpa om jag vill ha en bra fördel gentemot mina motståndare samtidigt som jag kan prata i ett headset!

Jag använder xbox 360!

edit: en till stor anledning är att man slipper frugan klaga över hög volym med explosioner osv
mvh!
Citera
2011-06-26, 20:03
Bannlyst
Jag kör med Steelseries Siberia V2. Det är endast möjligt att utnyttja micen om man köper denna: http://shop.steelseries.com/index.ph...connector.html

Kostar bara ca 100kr. Värt det för mig som redan hade ett headset!
Om priset inte är ett hinder så finns ju Turtle beach och några fler.

Mvh
Simon!
Citera
2011-06-26, 21:03
Medlem
sigurts avatar
jämför 5.1 ljud som jag har hemma i vardagrummet....

och headset!! vad är bäst?

vilket headset ska jag köpa? Det som tidigare sades om 100kr känns alldeles för billigt...
Citera
2011-06-26, 21:32
Medlem
Jag använder ett turtle beach X41. som använder sig av 7.1 system, Men de är de bästa headset som jag nånsin använt, du hör exakt var fienden är i tex Call of duty för man hör de små ljuden som när man laddar om eller drar splinten från en granat. helt sjukt!!!!

och när du har 7.1 så kan du också höra vart fienden är ovanför och under dig igen fört med 5.1 som man kanske kan höra de lite men inte så bra som X41 med 7.1.
och så är dem trådlösa vilket är ett stort plus enligt mig, om du köper dessa så räkna med att du behöver upp laddnings bara batterier. ett sett med batterier håller typ 8 timmar.

hoppas de här hjälpte lycka till med köpet...

här har du de billigaste i sverige.

http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...dset--for-x360
Citera
2011-06-26, 21:39
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zonee123
Jag använder ett turtle beach X41. som använder sig av 7.1 system, Men de är de bästa headset som jag nånsin använt, du hör exakt var fienden är i tex Call of duty för man hör de små ljuden som när man laddar om eller drar splinten från en granat. helt sjukt!!!!

och när du har 7.1 så kan du också höra vart fienden är ovanför och under dig igen fört med 5.1 som man kanske kan höra de lite men inte så bra som X41 med 7.1.
och så är dem trådlösa vilket är ett stort plus enligt mig, om du köper dessa så räkna med att du behöver upp laddnings bara batterier. ett sett med batterier håller typ 8 timmar.

hoppas de här hjälpte lycka till med köpet...

här har du de billigaste i sverige.

http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...dset--for-x360

tackar!!

bir nog ett par köp på dessa....
bara en fundering... stödjer spelen 7.1 ljud? aldrig ens hört talas om 7.1 faktist... jag är ingen "ljudbög" utan läst mig till på forum osv vad som är bra att ha...
Citera
2011-06-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
tackar!!

bir nog ett par köp på dessa....
bara en fundering... stödjer spelen 7.1 ljud? aldrig ens hört talas om 7.1 faktist... jag är ingen "ljudbög" utan läst mig till på forum osv vad som är bra att ha...

jag tror bara 7.1 fungerar om du kör med hdmi kabel mellan tv>xbox

och de har inte med spelen att gör utan med xboxen men du kan gå in och kolla på deras hemsida så får du reda på lite fler detaljer.

men man kan ju tycka att de vore onödigt att göra ett headset som har 7.1 om inte xbox spelen klarar av de.

http://www.turtlebeach.com/products/...force-x41.aspx
Citera
2011-06-26, 22:27
Medlem
sigurts avatar
skulle nån annan kunna komma in och dementera/bekräfta detta med att man måste ha HDMI kabel mellan tv-xbox?

Jag själv har en äldre modell xobox och använder mig av komponent....

Dumt att köpa ett par dyra hörlurar i "onödan"
Citera
2011-06-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
skulle nån annan kunna komma in och dementera/bekräfta detta med att man måste ha HDMI kabel mellan tv-xbox?

Jag själv har en äldre modell xobox och använder mig av komponent....

Dumt att köpa ett par dyra hörlurar i "onödan"
är de så att din tv inte har full hd eller?? i så fall skulle jag lagt mina pengar på en ny tv ist. för de är en väldigt stor fördel med de med.
Citera
2011-06-26, 22:38
Medlem
jag hade fel här har du en video när han kopplar in sitt setup utan HDMI
http://www.youtube.com/watch?v=RaV7DUqPSeY
Citera
2011-06-26, 23:35
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zonee123
är de så att din tv inte har full hd eller?? i så fall skulle jag lagt mina pengar på en ny tv ist. för de är en väldigt stor fördel med de med.

nej ja har har ej full HD, men inga spel stödjer väl knappt full HD? Tyvärr har jag ej fodralen tillgängliga just nu men ja har för mig att att det alltid står 720p/1080ip eller nått sånt..

det enda jag vet är att jag ej har full HD tv... jag har ju ej hdmi utgång på xboxen så isåfall är det kört med det headsetet iallafall som ja hade planerat!
Citera
2011-06-27, 08:14
Medlem
sigurts avatar
1080i menade jag såklart!

Men hur kom disskutionen in på upplösningen på tv? Det har väl knappast något med ljudet att göra?!

ganska saftigt med nästan 2k för ett headset måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in