Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-03, 01:48
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azon27
Chrome 13 Stable är släppt.

http://googlechromereleases.blogspot.com/2011/08/stable-channel-update.html

Mycket snabbare än 12 tycker jag.

Instämmer.
2011-08-03, 02:46
Medlem
muglerts avatar
Bara ett underbart tips jag vill dela med mig av
under about:flags så finns det (sitter på 13.0782.107m) ett alternativ som kallas "Kompakt navigering".

När ni högerklickar på en flik kan ni nu dölja verktygsfältet (adressrutan osv), fram och tillbaka knapparna syns fortfarande och adressrutan får ni fram genom att klicka på fliken igen. Jag gillar det skarpt iaf
2011-08-03, 12:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muglert
under about:flags så finns det (sitter på 13.0782.107m) ett alternativ som kallas "Kompakt navigering".

När ni högerklickar på en flik kan ni nu dölja verktygsfältet (adressrutan osv), fram och tillbaka knapparna syns fortfarande och adressrutan får ni fram genom att klicka på fliken igen. Jag gillar det skarpt iaf
Detta diskuterades för ett par veckor sen Bästa funktionen på länge! (lite buggig fortfarande dock)
2011-08-06, 01:44
Medlem
tältpinnes avatar
Jag är seriöst på väg att bryta av min MB på mitten. Hur i helvete installerar jag tillägg från Chrome web store??? t ex NotScripts https://chrome.google.com/webstore/detail/odjhifogjcknibkahlpidmdajjpkkcfn

Dessutom, tabsen ovanför adressfältet? i helvete heller.

Och det går ju inte att klicka på knapparna här i meddelandefältet på fb, såsom länk osv. Vad i helvete är detta, Chrome verkar ju vara fruktansvärt uselt.

POAKEF?=Q)UFJFGU#)=?")#€?!=`"# VAFAN

Edit: ok, javablocken störde ut Chrome web store. Det var ju en bra lösning. Mycket bättre än firefox där man får ett val att aktivera javan, trots att det är blockerat.
Senast redigerad av tältpinne 2011-08-06 kl. 01:53.
2011-08-06, 12:14
Hur får jag java (eller vad chatten på fb nu använder sig av) att fungera i chrome?
2011-08-06, 12:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Hur får jag java (eller vad chatten på fb nu använder sig av) att fungera i chrome?
Normalt ska det inte behövas något speciellt alls, men just nu verkar inte webklienten för FB:s chat fungera alls, det kan må hända vara orsaken till att du inte får det att fungera.
2011-08-07, 01:58
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muglert

Inte illa. Aldrig ens tänkt på hur meningslöst adressfältet är i dess nuvarande form. Enda problemet är att addon för att stänga flik genom ett dubbelklick på fliken, inte är kompitabelt med det här, jobbigt läge.
2011-08-10, 13:37
Medlem
tältpinnes avatar
Nej, nu får någon fan ta och dela med sig av sin setup till mig. Typsnitt, punkter, ev. tillägg osv. FB är ju totalt oläsligt out of the box.
2011-08-10, 14:34
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Nej, nu får någon fan ta och dela med sig av sin setup till mig. Typsnitt, punkter, ev. tillägg osv. FB är ju totalt oläsligt out of the box.
Lust att ta en screenshot?
2011-08-10, 14:43
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Vad menar du? Ändra till full bredd, natt-tema - voila! Givetvis Flashscript 2:2 som visar videos direkt i tråden och bilder får visa/dölj-knappar. Eller fattar jag helt fel nu..?
2011-08-10, 16:42
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad menar du? Ändra till full bredd, natt-tema - voila! Givetvis Flashscript 2:2 som visar videos direkt i tråden och bilder får visa/dölj-knappar. Eller fattar jag helt fel nu..?

Trevligt med lite info om vad andra använder, om det inte är för mycket begärt skulle jag vilja ha länkarna till de tillägg du använder dig av.
2011-08-10, 16:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssonpontus
Trevligt med lite info om vad andra använder, om det inte är för mycket begärt skulle jag vilja ha länkarna till de tillägg du använder dig av.
Flashscript finner du här

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in