2014-10-30, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Tack för svar! Men hur tusan lägger man på mer fett i det området? Och jag är ofta spänd, om inte så upptäcks det lätt genom att jag skrattar etc eller lyfter något... Det märks. Det är dock bara jag som ännu ser det som något maskulint. Är trött på att bli utmanad till "vem-kan-lyfta-mest", med mina ynkliga biceps....

Saken är att du kommer som Hodur säger få mer fett på hela kroppen om du lägger på dig. Och några 2-3 kg räcker nog inte för att dölja det där. Ska du gå upp cirka 10 kg för att dölja något som är helt normalt för en normalviktig person?

Du verkar vara en ung tjej med en hälsosam vikt vad jag kan döma av bilderna, njut av den känslan istället
Citera
2014-10-30, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Ahahaha du menar trapezius

Du måste helt ignorera vad vi skrivit i så fall, ligg på ett underskott medans du tränar upp deltoids (axelnmusklerna) det gör att dina traps inte syns så bra.

Den andra muskeln du skriver om är latissimus dorsi,

Sedan ska du såklart skippa alla övningar som belastar de muskler du inte tycker om..

Kortfattat, träna upp axlarna. Ligg på ett underskott så musklerna försvinner. Sedan möjligtvis åk upp i vikt.

sök google "Reduce traps women" eller liknande.

Lycka till!

Mvh

Inte håller väl lats till på framsidan av kroppen? Sedan skriver hon att hon inte tränar, hon är också normalviktig. Varför skulle hon börja träna och på underskott dessutom?
Citera
2014-10-30, 04:10
Medlem
TheBurdens avatar
Lägg på dig fett så syns det mindre. Men jag tyckte det såg bra ut och inte alls maskulint.
Citera
2014-10-30, 04:10
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin1993
Inte håller väl lats till på framsidan av kroppen? Sedan skriver hon att hon inte tränar, hon är också normalviktig. Varför skulle hon börja träna och på underskott dessutom?

Låg kropssfett ser man väl lats även om den är på ryggen, eller om man tränar den? Nu när jag tittar efter igen.. så är jag ännu förvirrad. Det är ju så där på alla. TS får gärna förklara igen.

För att minska muskelmassa, som hon vill måste man ligga på ett underskott. Med det så tränar man axlarna så det ena tar bort det andra från spegeln?

Fast med fördelar kommer det nackdelar.. Det är ju inte direkt hälsosamt.

Kanske det blir axelträning och en massa mer mat, TS?
Citera
2014-10-30, 04:16
Medlem
TheBurdens avatar
Bara så du vet så är det där ben och inte muskler. Alla ser ut så där om de är magra.
Citera
2014-10-30, 04:29
Medlem
Stalchilds avatar
Tack, tack, tack för att ni blir så investerade! Och det är ju positivt att det upplevs att det ser ut så på alla, men det är inte min uppfattning, jag är absolut inte osäker eller låter detta hindra mig i något. Jag är ganska så slank i övrigt, MEN detta försvårar klädinköp bl.a.och därför söker jag hjälp/rådgivning att minska detta område. Både estetiskt och praktiskt.
Senast redigerad av Stalchild 2014-10-30 kl. 04:32.
Citera
2014-10-30, 04:32
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Tack, tack, tack för att ni blir så investerade! Och det är ju positivt att det upplevs att det ser ut så på alla, men det är inte min uppfattning, jag är absolut inte osäker eller låter detta hindra mig i något. Jag är ganska så slank i övrigt, MEN detta försvårar klädinköp bl.a.och därför söker jag hjälp/rådgivning att minska detta området. Både estetiskt och praktiskt.

Du är säkert jättefin och feminin. Var stolt över dig själv och hur du ser ut.
Citera
2014-10-30, 04:36
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Du är säkert jättefin och feminin. Var stolt över dig själv och hur du ser ut.

Tack, vad snäll du är (säkert ). Vet inte hur mycket jag kan bära stolthet i min genlott, men tack. Som sagt, jag är inte direkt osäker, men det finns väl alltid saker man vill förbättra med sig själv? Eller är du friad från kroppsbekymmer?
Citera
2014-10-30, 04:39
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Eller är du friad från kroppsbekymmer?

Haha! Nej, verkligen inte. Jag har mina skavanker på kroppen. Men det gäller att acceptera dem och se helheten. Och för det mesta så är det bara en själv som ser "felen".
Citera
2014-10-30, 04:47
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Haha! Nej, verkligen inte. Jag har mina skavanker på kroppen. Men det gäller att acceptera dem och se helheten. Och för det mesta så är det bara en själv som ser "felen".

Vad duktig du är då. Men jag håller med dig, skulle man gå på vad andra säger så kan man likväl försöka genomgå en fettransplantation och diverse procedurer som anser att man blir mindre estetiskt tilltalande, men man har en separat bild av sig själv. Detta är dock inte något som har med ämnet att göra då jag faktiskt har bekymmer med att hitta vissa tröjor/skjortor/blusar som passar.. Men jag uppskattar ditt verklighetssnack.
Citera
2014-10-30, 05:00
Medlem
pluto-s avatar
Va? Vem fan bryr sig om det där?

Gå upp i vikt är det enda jag kan komma på.
Citera
2014-10-30, 05:15
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Vad duktig du är då. Men jag håller med dig, skulle man gå på vad andra säger så kan man likväl försöka genomgå en fettransplantation och diverse procedurer som anser att man blir mindre estetiskt tilltalande, men man har en separat bild av sig själv. Detta är dock inte något som har med ämnet att göra då jag faktiskt har bekymmer med att hitta vissa tröjor/skjortor/blusar som passar.. Men jag uppskattar ditt verklighetssnack.

Du får helt enkelt undvika tajta och tunna tröjor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in