Citat:
Ursprungligen postat av
Villianlol
Okej, kör alltid med bra djup. Tränar hårt och nära eller till fail i varenda set så tycker benen borde växa mer. Ingen överdriven volym, runt 10 set i veckan. Äter bra och sover hyfsat så inget fel där. Därför tänker jag om man skulle tjäna på att byta ut några set knäböj mot benspark. Fast det kanske inte gör någon större skillnad ändå då.
Hur länge har du tränat?
Hur bra är sömnen när du säger hyffsat? Det är en stor skillnad mellan att gå och lägga sig vid 00 och vakna 08 utan att ha vaknat under natten, och att vakna 4-5 gånger, detta problemet har jag själv i perioder, 8 timmar blir till 4-5 timmar av ordentligt sömn, även stor skillnad mellan 5h sömn och 7h+ sömn.
Hur bra äter du? Ligger du på ett överskott? Väger du inte maten så är det mer troligt att du äter för lite än för mycket.
Har du inte tränat så länge så kommer man oftast undan med hyffsad sömn och mat, har du tränat ett längre tag så behöver återhämtningen med sömn och kost vara nära till perfektion för att få några resultat.
Volymen tror jag inte det är något fel på, jag kör själv runt 14-16 set lår i veckan uppdelat på två pass, men då har jag tränat länge, vet hur man använder enbart muskeln man tränar och kan pusha mig väldigt nära eller till failure, anser att det är en relativt låg volym för en så stor muskelgrupp som ben, förutsatt att återhämtning är fixad så skulle du kunna testa att öka volymen med ett par set.
Troligtvis ligger boven som i 9 av 10 fall i din kost.