2019-03-17, 00:26
Medlem
kukflashs avatar
Enkel nybörjarfråga!! Jag har märkt att jag har väldigt lite/svaga muskler. Kan ta ungefär 10-11kg med hantlar utan att misslyckas med reps. Försökte med 12 kg då klarade jag ungefär 5-6 reps. Får träningsvärk ofta av lätta vikter osv. Men är det värt att köra biceps extra mycket? Det känns som att man använder den muskeln i nästan alla armövningar och då borde väl stora biceps = lättare att lyfta vikter i maskiner?
Citera
2019-03-17, 09:27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Enkel nybörjarfråga!! Jag har märkt att jag har väldigt lite/svaga muskler. Kan ta ungefär 10-11kg med hantlar utan att misslyckas med reps. Försökte med 12 kg då klarade jag ungefär 5-6 reps. Får träningsvärk ofta av lätta vikter osv. Men är det värt att köra biceps extra mycket? Det känns som att man använder den muskeln i nästan alla armövningar och då borde väl stora biceps = lättare att lyfta vikter i maskiner?
Om det är värt att träna biceps mycket beror väl på din målsättning med träningen. Om dom släpar efter övriga muskelgrupper kan du ju träna dom mer, och vice versa. Vet inte riktigt vad du vill ha svar på.
Citera
2019-03-17, 15:03
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Om det är värt att träna biceps mycket beror väl på din målsättning med träningen. Om dom släpar efter övriga muskelgrupper kan du ju träna dom mer, och vice versa. Vet inte riktigt vad du vill ha svar på.
Jag är svag i hela kroppen. Men när jag körde bänkpress så verkar det som att det är fördelaktigt att ha starka biceps eftersom man trycker upp stången. Körde några övningar i en ryggmaskin där man drog vikterna nedåt, även där känns det som att biceps hjälper till när man trycker ned handtagen
Citera
2019-03-17, 15:35
Medlem
Hur mycket kan jag öka i muskelmassa under en bestämd period

Hej!
Jag har några frågor angående min träning och tänkte att ni skulle kunna hjälpa mig.

Hur mycket i muskelmassa kan jag lägga på mig?
Hur stor viktökning kan jag göra utan olagliga preparat?
Hur stora biceps kan jag nå under denna periods träning?
Med andra ord, kan jag nå mina mål under denna period?

Jag tränar 5 dagar i veckan, (alla muskelgrupper) och är snart inne på min tredje månads träning.
Jag väger 63 kg, vägde 61 kg när jag började träna och är 1.85 lång. Jag har kroppsfett i % på ca 3% och ska stanna där.

Jag låg på ca 27.5 omkrets runt biceps i början av min träning, ligger nu på ca 28 i slapps läge.
Kan tillägga att jag testat på träning förut, men nu har jag verkligen gått all in, och äter rätt samt tränar rätt. Kan även posta mina tränings scheman då jag har 2 olika.

Mina mål under 5 månader som är kvar:
Viktökning på 8kg ( ca 70kg )
Från 27.5 - 32cm
3% kropssfett
Former efter brösten
Mer tydliga former efter mina magmuskler

Uppskattar verkligen om ni tar er tid att läsa mitt inlägg och svara. Mvh Vikner
Citera
2019-03-17, 16:12
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Behålla 3% kroppsfett (som du såklart inte har) och öka 8kg + 4.5 cm i omkrets på armarna under 5 månader är inte realistiskt i någon mening, tyvärr.
Citera
2019-03-17, 16:18
Medlem
Enligt denna kalkylator behöver du äta ungefär 3000 kalorier per dag för att öka din vikt med 8 kilo under 5 månaders tid.

Jag rekommenderar dock att du äter mer än så för att garantera resultat.

Frukost: 700 kal
Lunch: 1000 kal
Mellanmål: 300 kal
Middag: 1000 kal
Kvällsmat: 300 kal
Senast redigerad av RainOfMisery 2019-03-17 kl. 16:24.
Citera
2019-03-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Behålla 3% kroppsfett (som du såklart inte har) och öka 8kg + 4.5 cm i omkrets på armarna under 5 månader är inte realistiskt i någon mening, tyvärr.

Orkar inte argumentera i mot. Jag ligger på 3-3.5. Jag söker efter svar, jag utgår ifrån vad som stämmer, kan skicka bilder senare in i min process.
(Lite svårt att knäppa kort samtidigt som jag mäter då jag inte har en riktig fett mätare. Ska låna en våg av min pt jag ska träffa 1 gång i månaden, (som är mer exakt i mot min linjal). Därimot kanske du får en överblick hur undernärd jag varit eller är med andra ord.

Är ute svar på mina frågor. Vill inte diskutera något jag redan vet. Ursäkta för min otrevlighet men som sagt, vill ha svar på mina frågar..
Citera
2019-03-17, 16:25
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p

hehe ja 3 %... damn. Skulle innebära att man i princip är döende.

Här är en känd kroppsbyggare som ligger på 4% när bilderna är tagna. Ofta visas han som exempel på lägsta möjliga kroppsfett %.
https://madnessmedia.net/helmut-strebl/
Citera
2019-03-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Enligt denna kalkylator behöver du äta ungefär 3000 kalorier per dag för att öka din vikt med 8 kilo under 5 månaders tid.

Jag rekommenderar dock att du äter mer än så för att garantera resultat.

Frukost: 700 kal
Lunch: 1000 kal
Mellanmål: 300 kal
Middag: 1000 kal
Kvällsmat: 300 kal

Grymt tack för svaret! Dricker min shake på 1460kal + min protin shake om dagen, ibland har jag slarvat med kosten och blivit att jag druckit 2 stycken kal shakes istället.
Citera
2019-03-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
hehe ja 3 %... damn. Skulle innebära att man i princip är döende.

Här är en känd kroppsbyggare som ligger på 4% när bilderna är tagna. Ofta visas han som exempel på lägsta möjliga kroppsfett %.
https://madnessmedia.net/helmut-strebl/

Hur kan jag bifoga en bild av mig?
Citera
2019-03-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viikner

Du får ladda upp den på typ bilddump och klistra in länken.
Citera
2019-03-17, 16:36
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viikner

Är väl bara att lägga upp bilden på någon site typ Imgur.com och sen länka. Men du, det spelar ingen roll. Kommer ändå inte tro du har 3% kroppsfett. Det är orimligt.

Och varför överhuvudtaget lägga energi på det? Varför känna att du måste bevisa något för en random snubbe på flashback som ändå inte kommer tro dig? Move on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in