2018-12-03, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergio70
Nu när man fått en unge till så här jag en fråga om hur ofta man måste träna för att det ändå ska bli lite resultat.
Jag har hela kroppen på fyra träningspass och hinner bara träna två gånger veckan. Så för att hinna med de fyra passen så går det två veckor.
Så min fråga är om det är bra att rulla de fyra passen över två veckor eller om man ska försöka träna hela kroppen på två pass istället?

Två träningstillfällen för att träna en muskel skulle jag vilja påstå är optimalt
Du har alltså alla förutsättningar i världen att åstakomma stordåd.
Vad du gör av det är upp till dig nu

Det finns betydligt viktigare saker som avgör ens resultat än antalet träningstillfällen. Vad man gör när man tränar, sömn och kost är det viktiga.
Senast redigerad av MRZnr1 2018-12-03 kl. 07:22.
Citera
2018-12-07, 19:34
Medlem
Livshacks avatar
Har inte gått till gymmet nu på 4 dagar iom sjukdom. Hört att det kan leda till ytterligare komplikationer om man tränar med virus i kroppen så har avstått medvetet. Hur stor muskelförlust beräknas man åka på om man inte tränat och inte heller käkat mycket på säg en vecka?
Citera
2018-12-07, 19:53
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Har inte gått till gymmet nu på 4 dagar iom sjukdom. Hört att det kan leda till ytterligare komplikationer om man tränar med virus i kroppen så har avstått medvetet. Hur stor muskelförlust beräknas man åka på om man inte tränat och inte heller käkat mycket på säg en vecka?
Det är svårt att ge svar på. Dock kan du med största sannolikhet utgå från att det mesta ä som är förlorat är vätska/glykogen, så du kanske ser mindre ut. Du kommer antagligen även vara svagare till en början. Men efter kanske en vecka med ordentlig kost och rutiner så är du tillbaka igen, den eventuella muskelförlusten är inget du bör oroa dig för. Återgå till dina vanliga rutiner och ta det lugnt i början.
Citera
2018-12-10, 16:07
Medlem
KlasseArbogas avatar
Hur ofta bör man öka tyngd i hantlar? Jag har kört 10 kg hantlar i ca 14 dagar nu. Klarar ca 50 reps per träningssession på olika positioner
Citera
2018-12-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hur ofta bör man öka tyngd i hantlar? Jag har kört 10 kg hantlar i ca 14 dagar nu. Klarar ca 50 reps per träningssession på olika positioner

Beror på vad som står i ditt träningsschema. Vid hur många reps ska du höja vikterna?
Citera
2018-12-10, 18:08
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Beror på vad som står i ditt träningsschema. Vid hur många reps ska du höja vikterna?

Jag har ingen träningsplan än, jag kör med kaloriunderskott kombinerat med styrketräning och cardio för att bli av med några kilo (typ 2-3) kroppsfett. När jag gjort det så kommer jag sätta upp en ordentlig träningsplan
Citera
2018-12-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag har ingen träningsplan än, jag kör med kaloriunderskott kombinerat med styrketräning och cardio för att bli av med några kilo (typ 2-3) kroppsfett. När jag gjort det så kommer jag sätta upp en ordentlig träningsplan

Okey. Då kan du försöka göra så många reps du kan. Varje gång du överstiger 12 reps i en övning så höjer du till nästa set. Det funderar bra fram till du har en träningsplan.
Citera
2018-12-16, 00:56
Medlem
Hur tar kroppen det egentligen under sömnen utan protein? Jag sover typ 10h om dagen för att orka med mentalt. Men 10h utan protein är ju ganska lång tid, så om jag får i mig säg cirka 150gram under dagen varav 40g är 1-2h innan sängdags förlorar jag något på det hela om jag sover 10h sedan?
Senast redigerad av Machop 2018-12-16 kl. 00:57. Anledning: stavning
Citera
2018-12-16, 09:42
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machop
Hur tar kroppen det egentligen under sömnen utan protein? Jag sover typ 10h om dagen för att orka med mentalt. Men 10h utan protein är ju ganska lång tid, så om jag får i mig säg cirka 150gram under dagen varav 40g är 1-2h innan sängdags förlorar jag något på det hela om jag sover 10h sedan?
Ja, du borde ställa alarm mitt i natten för att inta protein.
Citera
2018-12-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machop

Läsvärd tråd i ämnet :
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231608
Citera
2018-12-17, 21:02
Medlem
nyanvandare31245s avatar
Vad finns det för anledningar till att ha/inte ha bälte i Good Mornings?
Citera
2018-12-24, 21:50
Medlem
Skulle ni tycka att dessa stats är ok:

18 år
75 kg

120 böj
150 mark
90 bänk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera