Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Nyss hemkommen från en 30-minuters snabbpromenad. Känner mig inte piggare, snarare tvärtom, men det kanske kommer efter några veckor med dagliga promenader. Det känns faktiskt att jag har tränat benen så med vikter runt vristerna kanske gör det ännu mera effektivt. Kan man sätta vikter på överkroppen så att man tränar den samtidigt? Det vore perfekt. Promenader är mycket mer tillfredsställande än att göra tråkiga övningar hemma som man tröttnar på efter en vecka.
Ja, kanske det släpper om du fortsätter med promenader. Men frågan är mer varför du inte känner dig så pigg som du vill. Eftersom du upplever det som ett problem så gissar jag att du har ett
problem. Om du upplever att du inte rör på dig tillräckligt så gör du nog inte heller det; och då har du problem med hälsan. Då kanske promenader är det som fattas. Men det vet bara du och om du inte vet så är det bara du som kan ta reda på det.
Som jpettersson1991 skrev så är det nog vikter inget man rekommenderar. Men det finns inget som hindrar dig att köpa och testa.

Dock är det inget substitut till träning.