Citat:
Ursprungligen postat av
mrdominik
Ok. Har läst på lite. Deffa kallas det? Har också läst att det är då väldigt svårt att bygga muskler. Vissa säger att man kan, men det blir iallafall väldigt svårt.
Jag vill bygga muskler, är helt nybörjare på gymmet och känns inte som om deffning skulle vara bra för mina mål just nu.
Ja vet inte, jag har käkat väldigt mycket pizzor och sånt förr i tiden utan att gå upp i vikt och nu när man för en gångs skull börjat röra på sig och har börjat käka bättre mat så håller jag på o bli en tjockis.
Vad föreslår du? Kanske kag ska lägga in ett konditionspass på lördagar? Räcker det med en gång per vecka eller?
Hjälp den bara fortsätter växa

Att man käkar "bättre" mat innebär inte automatiskt att man håller vikten, man kan gå upp i vikt oavsett. Minska maten, svårare än så är det inte. Vill du ha bättre kondition får du nog ha fler än ett pass i veckan.
Det behöver inte vara komplicerat. Leta upp ett schema/upplägg du tycker verkar intressant, finns massor både här på flashback och på nätet, följ det under en period och se vad du tycker. Behåll det du gillar, släng det som inte funkar. Du får ha tålamod, en förändring är inget som sker över en natt.