2016-11-05, 12:18
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiraNapoli
Jag har fråga gällande korsrygg.
I gymet som jag för närvarande är medlem i så finns ej någon specifik maskin för korsrygg, då menar jag den som är som en lutande bänk som man hakar fast fötterna i och sedan lyfter o sänker överkroppen.
Har försökt hitta bra alternativ till korsryggsövningar men ej funnit nån som tillfredsställer tillräckligt, eller ger samma brännande effekt som man får av just den maskinen..
Kan man få tips med utförande förklaring eller illustration? Söker både enkla övningar för 'underhåll' samt för tyngre träning.

Marklyft
Raka marklyft
Good mornings
Citera
2016-11-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiraNapoli
Jag har fråga gällande korsrygg.
I gymet som jag för närvarande är medlem i så finns ej någon specifik maskin för korsrygg, då menar jag den som är som en lutande bänk som man hakar fast fötterna i och sedan lyfter o sänker överkroppen.
Har försökt hitta bra alternativ till korsryggsövningar men ej funnit nån som tillfredsställer tillräckligt, eller ger samma brännande effekt som man får av just den maskinen..
Kan man få tips med utförande förklaring eller illustration? Söker både enkla övningar för 'underhåll' samt för tyngre träning.

Det är nog första gången som jag har hört talas om ett gym som inte har en hyper bänk, men som sagts, div mark varianter tränar erector spinae bra.
Citera
2016-11-07, 18:30
Medlem
brutalares avatar
Förut styrketränade jag för att försöka bli lite starkare och samtidigt kunna hålla vikten när jag äter det jag vill. Däremot tröttnade jag eftersom jag verkligen hatar att träna vid 17 tiden direkt efter jobbet och vill gärna äta middag och så innan jag tränar.

Hur illa är det att äta före styrketräning och sedan lägga sig på tom eller nästan tom mage?
Citera
2016-11-07, 19:07
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Förut styrketränade jag för att försöka bli lite starkare och samtidigt kunna hålla vikten när jag äter det jag vill. Däremot tröttnade jag eftersom jag verkligen hatar att träna vid 17 tiden direkt efter jobbet och vill gärna äta middag och så innan jag tränar.

Hur illa är det att äta före styrketräning och sedan lägga sig på tom eller nästan tom mage?
Har förmodligen ingen jättestor betydelse.
Citera
2016-11-07, 21:27
Medlem
ambivallenss avatar
Påverkar proteinintag återhämtningen? Låt säga att två personer har exakt samma förutsättningar och äter lika många kalorier var. Den ena personen äter dock 2 g protein per kilo kroppsvikt medan den andre äter 1 g, återhämtar personen som äter 2 g sig snabbare mellan passen än den andre?
Citera
2016-11-08, 19:45
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Påverkar proteinintag återhämtningen? Låt säga att två personer har exakt samma förutsättningar och äter lika många kalorier var. Den ena personen äter dock 2 g protein per kilo kroppsvikt medan den andre äter 1 g, återhämtar personen som äter 2 g sig snabbare mellan passen än den andre?

Citat:
CONCLUSIONS:
Overwhelmingly, studies have consistently demonstrated the acute benefits of protein supplementation on post-exercise muscle anabolism, which, in theory, may facilitate the recovery of muscle function and performance. However, to date, when protein supplements are provided, acute changes in post-exercise protein synthesis and anabolic intracellular signaling have not resulted in measureable reductions in muscle damage and enhanced recovery of muscle function. Limitations in study designs together with the large variability in surrogate markers of muscle damage reduced the strength of the evidence-base.
Effects of protein supplements on muscle damage, soreness and recovery of muscle function and physical performance: a systematic review.
Citera
2016-11-08, 19:49
Medlem
Gymmar 4 dagar i veckan. Har lagt följande pass såhär:

Kod:
Tisdag - Överkroppsövningar
Torsdag - Knäböj
Lördag - Överkroppsövningar
Söndag - Marklyft

Jag börjar känna att jag presterar sämre av min dåliga kondition. Hjärtat går igång som satan och svårt att få tillräckligt av syre för jag inte ska bli yr och känsla av att man svimmar.

Jag rör på mig extremt dåligt till vardags. Ska försöka ändra på det, men jag tror jag behöver ut och träna hjärtmuskeln lite.

Hur kan jag få in detta utan att det påverkar resultat på knäböj eller marklyften? Ska jag köra knäböj ena veckan och mark den andra och ersätta ett av passen med en löprunda?
Citera
2016-11-08, 22:16
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cqo
Gymmar 4 dagar i veckan. Har lagt följande pass såhär:

Kod:
Tisdag - Överkroppsövningar
Torsdag - Knäböj
Lördag - Överkroppsövningar
Söndag - Marklyft

Jag börjar känna att jag presterar sämre av min dåliga kondition. Hjärtat går igång som satan och svårt att få tillräckligt av syre för jag inte ska bli yr och känsla av att man svimmar.

Jag rör på mig extremt dåligt till vardags. Ska försöka ändra på det, men jag tror jag behöver ut och träna hjärtmuskeln lite.

Hur kan jag få in detta utan att det påverkar resultat på knäböj eller marklyften? Ska jag köra knäböj ena veckan och mark den andra och ersätta ett av passen med en löprunda?

Jag hade lagt till löprundan och kört rullande schema.
Mån Överkropp
Ons Knäböj
Fredag Överkropp
Lördag Marklyft
Mån löprunda
Ons Överkropp
Fre Knäböj
Osv

Annars hade jag lagt löprundan dagen efter böj/mark.
Citera
2016-11-09, 15:50
Medlem
Vad är bäst för att få magrutor? (Är smal)

Får man magrutor snabbare om man gör 50 pushups (främst armarna right?) eller 300 situps per dag.

Har tänkt på att springa 20 min per dag också men aa...
Citera
2016-11-09, 16:27
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Nej.
Citera
2016-11-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Nej.
Inte ens om man gör det i 1 år på raken? Trodde 20 minuter x 365 gjorde något men... Nähä?
Citera
2016-11-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Inte ens om man gör det i 1 år på raken? Trodde 20 minuter x 365 gjorde något men... Nähä?

Jo det gör det, situps speciellt. Gammal hederlig metod. Dock kan man få lite ryggvärk ibland av det. Men kör hårt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in