2016-08-29, 07:46
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleopp
Frontraise typ? fast med stång istället?

Tack.

Typ som den, fast upp hela vägen över huvudet och lite bakåt för en lätt svank och aktivering av lägre rygg.

http://www.bodybuilding.com/exercise...aise-over-head

Där. Hittar inte på exrx - dåligt tecken?
Senast redigerad av Mjäll 2016-08-29 kl. 07:50.
Citera
2016-08-29, 13:31
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera samt värdera en övning.

Det är en övning som jag själv kom fram till i syfte att balansera och staga upp hållningen (då jag är lite sned i ryggen). Man tar en stång (z-stången kör jag med) och håller den nere vid låren, för att sedan med raka armar lyfta den i en båge upp över huvudet.

Vet någon vad denna övning kallas? Är den skadlig på något sätt? Känns väldigt bra i alla fall.

Hur ska den fixa till din sneda rygg tänkte du?
Citera
2016-08-29, 14:21
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Hur ska den fixa till din sneda rygg tänkte du?

I spegeln såg det ut som att den tvingade mig att vara mer symmetrisk. Jag förväntar mig inga underverk, och den är inte bara till för detta såklart.
Citera
2016-08-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Tack.

Typ som den, fast upp hela vägen över huvudet och lite bakåt för en lätt svank och aktivering av lägre rygg.

http://www.bodybuilding.com/exercise...aise-over-head

Där. Hittar inte på exrx - dåligt tecken?
En bra övning för att få bra hållning är facepulls, googla!
Citera
2016-08-29, 14:26
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleopp
En bra övning för att få bra hållning är facepulls, googla!

Ska testas under nästa pass, imorgon alltså

Förvisso har jag god hållning i djupled, det är sidledes som jag är något sned. Men intressant tips kul med lite ovanliga övningar. Jag har inte sett någon göra den där på gymmet.
Citera
2016-08-31, 19:09
Bannlyst
https://www.lager157.com/artikel/v%C3%A4ska-shoulderbag

Behöver en ny väska och tänkte köpa denna. Är de en damväska modell handväska? Eller fungerar de som gymväska tror ni?
Citera
2016-08-31, 20:39
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
https://www.lager157.com/artikel/v%C3%A4ska-shoulderbag

Behöver en ny väska och tänkte köpa denna. Är de en damväska modell handväska? Eller fungerar de som gymväska tror ni?

Läs beskrivningen på hemsidan
Citera
2016-08-31, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
Läs beskrivningen på hemsidan
Ja jag vet därför jag undra om jag i egenskap av kille kan ha den eller kommer jag se bögig ut?
Citera
2016-08-31, 22:13
Medlem
Varför skulle någon bry sig.
Citera
2016-09-01, 11:20
Medlem
På källargymmet som jag nyligen börjat gå till, så finns det en Smithmachine som jag kör benböj, bänkpress och marklyft med. Är det någon nackdel att jag utför dessa basövningar i en sådan maskin jämfört att göra dem utan maskinen?
Citera
2016-09-01, 11:25
Medlem
boobacars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOxhalt
På källargymmet som jag nyligen börjat gå till, så finns det en Smithmachine som jag kör benböj, bänkpress och marklyft med. Är det någon nackdel att jag utför dessa basövningar i en sådan maskin jämfört att göra dem utan maskinen?
Det enda jag kan tänka mig att köra på en smith är bänkpress, om ens det. De flesta skulle påstå att ifall du kör dom övningarna med vanlig stång så får du mer stabilitet och faktisk styrka till skillnad från smithen som hjälper dig med att inte ramla t.ex...
Citera
2016-09-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
Det enda jag kan tänka mig att köra på en smith är bänkpress, om ens det. De flesta skulle påstå att ifall du kör dom övningarna med vanlig stång så får du mer stabilitet och faktisk styrka till skillnad från smithen som hjälper dig med att inte ramla t.ex...

Okej. Tack för snabbt svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in