2016-03-13, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youReek
Hur många pass per vecka ses som väldigt bra när man deffar?

Varje pass ligger på ca 1 h och 15 min styrka och ca 20 min löpband efter.

Måndag, Tisdag: Vila, Onsdag, Torsdag, Fredag: Vila, Lördag: Vila, Söndag.
Citera
2016-03-13, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har problem med vissa övningar, ex. Triceps pushdown. Klarade alla repetitioner och alla set på en viss vikt, jag ökade 2,5 kg som vanligt men nu är det såpass tungt att jag automatiskt tar i med övre rygg, känner mig knappt trött i triceps efteråt - svårt att hålla formen med andra ord vid viktökning men lägre vikt är för lätt. Vad gör man åt det?
Väntar med att höja vikten.
Citera
2016-03-13, 09:25
Bannlyst
Hej. Har gymmat i drygt 7 månader stenhårt och har fått rätt bra "aestetiska" resultat. Nu är det så att jag är en ecto och nu när man ser mig från sidan så har jag en jävligt slank kropp med en rygg som är "djup" där nere och sedan går i en båge upp med framåtlutande axlar. Med andra ord suger min struktur. Kan jag ändra på det? Vill ha samma struktur som "arlandamannen" avd. Palmemordet, den långa jäveln. Sök google.
Senast redigerad av dundeeunited 2016-03-13 kl. 09:28.
Citera
2016-03-13, 09:58
Medlem
eshkoshkas avatar
Förstår att det bara är ungefärligt, men hur 'rätt' har datan på en motionscykel vad gäller kaloriförbrukning?

Den cykel jag använder räknar med 20kcal/km. Rimligt?
Citera
2016-03-13, 12:16
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Hej. Har gymmat i drygt 7 månader stenhårt och har fått rätt bra "aestetiska" resultat. Nu är det så att jag är en ecto och nu när man ser mig från sidan så har jag en jävligt slank kropp med en rygg som är "djup" där nere och sedan går i en båge upp med framåtlutande axlar. Med andra ord suger min struktur. Kan jag ändra på det? Vill ha samma struktur som "arlandamannen" avd. Palmemordet, den långa jäveln. Sök google.
Lägg på dig mer muskelmassa helt enkelt. Fortsätt bara träna.
Citera
2016-03-13, 12:38
Medlem
tOpOffs avatar
Hur är ett bra upplägg för push pull leg under deff? Har kört PPL-vila-PPL när jag byggde, men är det bättre att minska lite på dosen under deff och kanske köra PP-vila-L-vila-PP osv. ? Tänker att jag då får 5 dagar mellan varje muskelgrupp istället för 4, och kanske lite bättre chans till återhämtning.
Citera
2016-03-13, 16:00
Medlem
Ska man minska vikterna när man deffar?

Är det rekommenderat att minska vikterna eftersom de blir så tungt?
Citera
2016-03-13, 16:20
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777

Om du minskar vikterna då får du höja intensiteten för din träning.

Vad Tror du att du ger kroppen för signaler ifall du börjar träns lättare? Varför ska den behålla musklerna då för?
Citera
2016-03-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Om du minskar vikterna då får du höja intensiteten för din träning.

Vad Tror du att du ger kroppen för signaler ifall du börjar träns lättare? Varför ska den behålla musklerna då för?

Jag vet jag håller med

Tycker bara att de blir så tungt speciellt när man deffar

Tycker du att man ska öka vikterna vid deff? Vad är din synpunkt på det?
Citera
2016-03-13, 16:44
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Jag vet jag håller med

Tycker bara att de blir så tungt speciellt när man deffar

Tycker du att man ska öka vikterna vid deff? Vad är din synpunkt på det?
Har du möjligheten att öka så gör det. Men mot slutet av hårda dieter så är det omöjligt att öka, om man behåller styrkan tillochmed så har man lyckats riktigt bra.

Lyssna på kroppen. Om den säger ifrån på tidigare vikter så får man helt enkelt sänka.
Citera
2016-03-13, 16:58
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:

Nej, det är ett säkert sätt att tappa muskler. Försök behåll vikterna, skär istället hellre ner på volymen och träningsfrekvensen.

Känner du att vikterna känns tyngre under deff kan det vara ett tecken på att du tappar muskelmassa. Blir du istället starkare kan det indikera att du skulle kunna kapa lite kalorier och ha ett större kaloriunderskott.

Allt som allt är det ofta bra med någon tung övning att ha som referens under deffen av ovanstående skäl.
Citera
2016-03-13, 20:42
Medlem
JavierPenas avatar
Om hypertrofi är målet, kan man byta ut böj mot benpress och ändå sova gott om natten? Kör i dagsläget båda men har på senare tid fått ont i ena ljumsken i samband med lyft (och knäböj är förjävla tråkigt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in