2014-11-03, 08:19
Medlem
Inre bröst

Halloj fb. Jag undrar bästa bröstövningarna för att tighta ihop inre brösten. Har ganska stort mellanrum???
Citera
2014-11-03, 08:28
Medlem
C8H11Ns avatar
Öh, bänkpress med nedåtlutning - men tro inte att musklerna kommer växa närmare varandra, mer än att de blir större. Beror helt på hur dina muskelfästen sitter.
Citera
2014-11-03, 08:28
Medlem
Dåliga gener, lev med det.
Citera
2014-11-03, 10:42
Bannlyst
Mer vikt = mer volym?

Hej jag undrar nu om jag kör 3set 10 reps en vecka på 70kg, sen en månad efter kör jag på 80kg, betyder det att jag har ökat i volym också och inte bara styrka? För man kan ju inte ha 0 procent muskler typ och ta 100 i bänk? Så ja det jag undrar är om man ökar i vikt på gymmet betyder det att man ökar i volym?
Citera
2014-11-03, 10:55
Medlem
Fenjal888s avatar
Skulle råda dig att posta i tråden för nybörjarfrågor.

Men för att svåra på dina frågor; Om du tar mer vikt (över lång tid) så ökar du troligtvis i muskler, både styrka och massa. Givetvis kan man ha olika dagsform från dag till dag så att du tar mer ett par jämfört med förra kan också betyda att du ätit/sovit bättre med. Man får som sagt se över längre tid om man vill vara säker på progress.

Om du ökar i vikt så ökar du i volym, sen om volymen består av fett, vatten eller muskler är svårt att veta men det berättar oftast spegeln.
Citera
2014-11-03, 11:01
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Det är inte ett måste, ökad styrka är inte = ökad volym. Kan lika gärna vara bättre utförande, cns har anpassat sig osv.
Citera
2014-11-03, 11:10
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Det är inte ett måste, ökad styrka är inte = ökad volym. Kan lika gärna vara bättre utförande, cns har anpassat sig osv.

fast det är en lögn då ökad vikt = ökad volym! vill du bli fit så kör du med samma vikter du kör nu för du satsar på att köra repsen fortare med kortare vilor emellan samt höja repsen så istället för 10x3 så kör du 15 x 3 osv osv
Citera
2014-11-03, 11:19
Medlem
General.Maximus.s avatar
Det kommer med volymen på bröstet. Muskelfibrerna fäster där de fäster och det är inte så mycket att göra åt sakenn.
Citera
2014-11-03, 11:34
Medlem
Nej på din fråga. Men det finns ett stort samband mellan att orka mer i övningar och att öka i muskelvolym.

Dock är det en tolkningsfråga. Jag som tränat i många år har ju ett självklart svar på frågan, men det finns många anledningar till att man inte behöver öka i muskelvolym för att orka mer på gymmet i en övning.
Citera
2014-11-03, 12:04
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
fast det är en lögn då ökad vikt = ökad volym! vill du bli fit så kör du med samma vikter du kör nu för du satsar på att köra repsen fortare med kortare vilor emellan samt höja repsen så istället för 10x3 så kör du 15 x 3 osv osv
Du vet att ett lika med tecken betyder att det är exakt samma sak va? Vilket nu inte är fallet.

Är du helt säker på det fetmarkerade?
Citera
2014-11-03, 12:59
Medlem
Att byta övningar var 3:e månad är att rekomendera, för då vänjer sig inte musklerna med just dom du kör, och på så sätt så använder du mer av muskeln, när vinklar och belastning ändras.
Citera
2014-11-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toder
Att byta övningar var 3:e månad är att rekomendera, för då vänjer sig inte musklerna med just dom du kör, och på så sätt så använder du mer av muskeln, när vinklar och belastning ändras.

Nej, räcker att öka vikten eller antal reps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in