Citat:
Ursprungligen postat av cookalong2
Ljudnivån på Swid är väldigt bra, i alla fall jämfört med andra cirkulatorer, även om den (såklart) inte är lika tyst som t.ex en SVS. Motorn (till propellern) är väldigt tyst, det enda som hörs är fläkten. Står man nära den så hör man den, men jag tycker inte det är störigt. Jag har min maskin typ 2 meter från vardagsrummet i ett öppet kök, och jag tycker inte den stör när man sitter där. Den är betydligt tystare än t.ex SousVide Pro från Polyscience.
Citat:
Ursprungligen postat av gex
Kan bara instämma med föregånde skrivbent har också öppet mellan kök och vardagsrumet och hade man tv på så hörde man inget och det är bara fläktljudet som hörs om det är tyst rummet. öppnar du vattenkranen låter den mer
Ok, tack för att dela med er av era erfarenheter. Jag står lite i valet och kvalet just nu vilken väg jag ska gå. Har en Sous Vide Supreme som i och för sig fungerat perfekt sedan jag köpte den, men skulle vilja kunna köra olika råvaror på olika temperaturer samtidigt. Har kollat på Grants dubbelvariant som känns rätt intressant, 2 x 12 liters vattenbad.
http://www.grantsousvide.com
På många sätt verkar den praktisk, men tar såklart en del plats på köksbänken
Från den synvinkeln kunde en cirkulator vara bättre, men då måste man förstås ha kärl som passar. Jag tyckte inte att de från Addelice såg så gedigna ut, men förhoppningsvis funkar de bra. Skulle vara intressant att höra vad Cookalong använder.