Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-24, 10:37
  #301
Medlem
thereisalight...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesom-o-4k
Nu har jag letat länge på nätet efter ett ställe som säljer Sous vide påsar men inte hitta några bra sajter, den enda jag hittade vill ha 40£ i frakt
Så nu undrar jag var köper ni era påsar någonstans?

Jag har köpt mina från Sous Vide Supreme-sidan.
Fast fraktkostnad beroende på hur snabbt du vill ha dem och hur mycket du köper för. Brukar själv beställa en försvarlig mängd, så det räcker ett tag. Bra påsar för övrigt. Finns två storlekar, plus på rulle så att du kan göra dina egna varianter.
Här har du deras villkor: http://www.sousvidesupreme.com/en-uk/shipping.htm
Citera
2012-03-24, 13:00
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hur länge fick du vänta på försändelsen?

~Paul~

De skickade med DHL och jag fick hem det till dörren på 3-4 dagar om jag minns rätt.
Citera
2012-03-28, 15:28
  #303
Medlem
Bad_Boy_Runes avatar
Det ultimata sättet att laga mat på är att smälla in köttet med kryddning (ej salt) i platsfolie som en smällkaramell så formen är helt rund, lägga det i frysen tills den är halvfrusen, därefter lägga den i ugn på 60 grader i 2 timmar (Ju rödare kött desto mindre tid) För kyckling kanske 4-5 timmar.. Det Sista du gör är att bränna köttet med en brännare, därefter smakar du upp den med salt och skär i bitar.. Det blir garanterat populärt hos diverse brud du tar hem eller svärmor...

Enjoy!
Citera
2012-03-31, 16:33
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesom-o-4k
Nu har jag letat länge på nätet efter ett ställe som säljer Sous vide påsar men inte hitta några bra sajter, den enda jag hittade vill ha 40£ i frakt

Så nu undrar jag var köper ni era påsar någonstans?

Samma ställe där man hittar allt annat billigt skit numera, ebay :-)

jag gav 20usd (blir väl runt 130kr eller så) för 2 * 6m långa, 27cm breda rullar, frakt inkluderat. Tog runt 7 dagar att få hem det i brevlådan.

Sök på " foodsaver ", se tex.
http://www.ebay.com/itm/2-Rolls-11-x...item20bd8c88d2
Citera
2012-04-04, 15:46
  #305
Medlem
cramby kör med vattenkranen!?

http://cramby.cafe.se/lasarreceptet-12
Citera
2012-04-04, 15:56
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
cramby kör med vattenkranen!?

http://cramby.cafe.se/lasarreceptet-12
Tja, varför inte? :-)
Citera
2012-04-04, 16:22
  #307
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
cramby kör med vattenkranen!?

http://cramby.cafe.se/lasarreceptet-12

Det gäller att man har tillräckligt varmt varmvatten - skulle inte funka hos mig - annars är idén bra
Citera
2012-04-04, 21:12
  #308
Medlem
thereisalight...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Det gäller att man har tillräckligt varmt varmvatten - skulle inte funka hos mig - annars är idén bra

Hmm, tror ärligt talat inte att temperaturen blir tillräckligt jämn. Allt som är värt att göra är värt att göra bra. Sedan är ursprunget till sous vide inte Frankrike utan faktiskt Sverige.
Citera
2012-04-04, 21:43
  #309
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av Sous Vide Professional från Polyscience? Funderar på att köpa antingen den eller Swid från Addelice.
Citera
2012-04-04, 21:52
  #310
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisalight...
Hmm, tror ärligt talat inte att temperaturen blir tillräckligt jämn. Allt som är värt att göra är värt att göra bra. Sedan är ursprunget till sous vide inte Frankrike utan faktiskt Sverige.

Temperaturen håller nog sig hyfsat jämn i en schysst fjärrvärmeanläggning (om inte alla grannarna duschar samtidigt). Däremot kan man fundera på om det är ekonomiskt försvarbart att laga mat under rinnande hetvatten i flera timmar.

För hemmabruk är nog en vattenkastrull i ugnen en bättre lösning.
Citera
2012-04-05, 23:12
  #311
Medlem
thereisalight...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Temperaturen håller nog sig hyfsat jämn i en schysst fjärrvärmeanläggning (om inte alla grannarna duschar samtidigt). Däremot kan man fundera på om det är ekonomiskt försvarbart att laga mat under rinnande hetvatten i flera timmar.

För hemmabruk är nog en vattenkastrull i ugnen en bättre lösning.

Som sagt, mycket tveksam till att temperaturen blir nog jämn, inte i ugnen heller. Varför inte skaffa Toodys billiga variant som beskrivs tidigare i tråden?
Citera
2012-04-06, 13:17
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thereisalight...
Som sagt, mycket tveksam till att temperaturen blir nog jämn, inte i ugnen heller. Varför inte skaffa Toodys billiga variant som beskrivs tidigare i tråden?

Kan intyg att modellen funkar väldigt bra.. Håller temperaturen på 0.2grader. Kommer inte ihåg om den inkluderade en luftpump, men en billig akvarie luftpump gör att man får bra cirkulation i vattenbadet.

Kan även nämna ett annat VÄLDIGT bra tips jag lästa på nätet... Man behöver inte löda på de tre kontakterna som sitter på värmespiralen. En vanlig hederlig nätkabel till dator har en hon-kontakt som passar perfekt på de tre stiften.

/ T
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback