2009-12-16, 22:30
Medlem
Samus-Arans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Jo, statiskt arbete för balans

Vill man bygga muskler är ju inte statiskt det bästa precis.
Alltså, Träna magen för sig!!
Citera
2009-12-17, 23:57
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samus-Aran
Vill man bygga muskler är ju inte statiskt det bästa precis.
Alltså, Träna magen för sig!!
Yeah
Citera
2009-12-23, 23:19
Medlem
Ajoous avatar
Är denna videon värdelös då? http://www.youtube.com/watch?v=9tDZRogSbbU
om man nu inte kan träna speciella delar av magen så är det lika bra att bara göra vanliga crunches?
Citera
2009-12-23, 23:22
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajoou
Är denna videon värdelös då? http://www.youtube.com/watch?v=9tDZRogSbbU
om man nu inte kan träna speciella delar av magen så är det lika bra att bara göra vanliga crunches?

Den länken var skit, dom försökte få en att punktförbränna.
Du kan punktförbränna, men du kommer inte märka ett skit.

Ja, vanliga crunches duger långt, det och cabelcrunches samt kanske bålrotationer eller liknande är allt som egentligen behövs.
Citera
2009-12-23, 23:23
Medlem
Crunches är helt värdelösa och främre magmusklernas största syfte är just att hålla spänning statiskt.
Citera
2009-12-23, 23:26
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxer
Crunches är helt värdelösa och främre magmusklernas största syfte är just att hålla spänning statiskt.

Motivera?
Kom gärna med en källa också.
Citera
2009-12-23, 23:45
Medlem
Då menar jag crunches utan vikt i oändliga repetitioner där den mesta rörelsen kommer från att man böjer sin bröstrygg.

Du kanske inte gör så, men iom 99,9% av gym befolkningen gör så och har det som sin primära "mag" träning så har det accepterats som termen crunches.

Om du däremot kör med benen fastspända och använder vikt så du bara kommer upp i 5-10 reps per set så kan det börja hända grejer.

Dom bästa magövningarna enligt mig är Front böj, zercher böj, och Hjulet flr mellersta magen, för rotation så är Full contact twists eller russian twists bra.

Och om man vill köra med överkurs kan man lägga in saxon side bends i sitt program oxå.

Källor:

http://ezinearticles.com/?Why-Crunch...Back&id=486972
Senast redigerad av joxer 2009-12-23 kl. 23:48.
Citera
2009-12-23, 23:46
Medlem
Ajoous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b

Den länken var skit, dom försökte få en att punktförbränna.
Du kan punktförbränna, men du kommer inte märka ett skit.

Ja, vanliga crunches duger långt, det och cabelcrunches samt kanske bålrotationer eller liknande är allt som egentligen behövs.

Vad menar man med punktbränna?
Citera
2009-12-23, 23:49
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Då menar jag crunches utan vikt i oändliga repetitioner där den mesta rörelsen kommer från att man böjer sin bröstrygg.

Du kanske inte gör så, men iom 99,9% av gym befolkningen gör så och har det som sin primära "mag" träning så har det accepterats som termen crunches.

Om du däremot kör med benen fastspända och använder vikt så du bara kommer upp i 5-10 reps per set så kan det börja hända grejer.

Dom bästa magövningarna enligt mig är Front böj, zercher böj, och Hjulet flr mellersta magen, för rotation så är Full contact twists eller russian twists bra.

Och om man vill köra med överkurs kan man lägga in saxon side bends i sitt program oxå.

Källor:

http://ezinearticles.com/?Why-Crunch...Back&id=486972
Crunches är inte kassa ifall de utförs rätt, och crunches med fötterna fastspända är dömda att misslyckas då du kommer aktivera höftböjarna betydligt mer än annars. Annars är det som du säger, benövningar över lag är bra träning för magen, iaf statiskt.
Citera
2009-12-23, 23:53
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajoou
Vad menar man med punktbränna?

Att om du tex tränar mage så skulle det göra att du förbränner mer fett vid magen. Visserligen gör det det, men inte så mycket att det kommer göra någon skillnad och du kommer inte så någon skillnad heller.
Du får helt enkelt nöja dig med att kroppen förbränner fett från det stället den vill och det är genetikskt betingat.

Samma sak som att vissa tjejer har feta rövar/lår och vissar är jättesmala i övrigt men har stora bröst.
Capiche?
Citera
2009-12-23, 23:54
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

När jag menar crunches menar jag såklart korrekt utförda crunches och med lagomt repsantal.
Citera
2009-12-29, 18:35
Medlem
Ajoous avatar
Vad är ''höftböjar''?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in