Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-18, 12:54
  #1
Medlem
Detta är helt sjukt, måste dela med mig av det.

Jag har tränat hårt som fan förut. Kört thaiboxning fem gånger i veckan konstant i mer än ett halvår och jag har knappt sett något resultat på min kropp. Detta var två år sen och jag tänkte att det säkert hade något att göra med mina gener att jag inte kunde få liksom synliga svarvade muskler.

Hursomhelst så åkte jag till USA i tre månader, varav en av månaderna var jag med fyra polare i Las Vegas och vi krökade och åt onyttigt varje jäkla dag. Jag började skämmas över min kropp som fan eftersom mage började stå ut rejält. Jag har alltid varit en smal kille, men när jag inte skött träningen lägger sig allt på magen. Den stod ut ungefär en decimeter och jag fick riktigt dåligt samvete över detta. Mina polare retade mig för valkar och grejer och att jag hade "manboobs"

När jag kom hem orkade jag inte träna, men efter nyårsafton bestämde jag mig för at tbörja köra thaiboxning igen. Jag bestämde mig också för att inte kröka något mer och inte käka något godis eller sött eller fet mat. Det höll ett tag, men jag föll tillbaka på godisätandet efter ungefär 15 januari slutade jag käka sött överhuvudtaget och köpte kosttillskott och proteinbars istället.

helt sjukt nog har jag fått rutor på magen och jag haraldrig i mitt liv haft en schysstare kropp än jag har nu. Det är helt sjukt tycker jag med tanke på att jag tränat mycket hårdare förut och inte alls fått samma resultat som nu. Då har jag iofs. ätit godis och krökat på helgerna rätt mycket, men att avstå med detta har verkligen verkligen gett resultat. Var bara tvungen att dela med mig av det...

Ha det bra!
Citera
2008-02-18, 13:09
  #2
Medlem
Perlaaans avatar
Alkohol är muskelnedbrytande & godis är inte direkt muskeluppbyggande.
Att hoppa över alkohol är ganska viktigt ifall man ska satsa på styrekträning/muskelökning
http://www.muscles.se/alkohol-forsto...p-och-traning/
Citera
2008-02-18, 13:10
  #3
Medlem
Tror helt enkelt du har tappat mycket kroppsfett så du har fått en mer definerad look, gör sjukt stor skillnad visuellt om man har en del fett som täcker musklerna.

Tror inte du har laggt på dig så mycket muskelmassa då det inte brukar bli så mycket av den varan på kaloriunderskott.
Citera
2008-02-18, 13:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbcooper
Tror helt enkelt du har tappat mycket kroppsfett så du har fått en mer definerad look, gör sjukt stor skillnad visuellt om man har en del fett som täcker musklerna.

Precis mina tankar. Grattis din din nya kropp hur som helst!
Citera
2008-02-18, 13:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbcooper
Tror helt enkelt du har tappat mycket kroppsfett så du har fått en mer definerad look, gör sjukt stor skillnad visuellt om man har en del fett som täcker musklerna.

Tror inte du har laggt på dig så mycket muskelmassa då det inte brukar bli så mycket av den varan på kaloriunderskott.

Precis, du har säkerligen haft "magrutor" hela tiden men fett som dolt det. Det finns många människor som har synliga rutor vid låg fettprocent utan att ha tränat någonting, deras magmuskler är helt enkelt väldigt definierade pga genetiska förutsättningar.
Citera
2008-02-18, 13:59
  #6
Medlem
Som sagt innan, många har magrutor under magfettet, man måste bara få det att synas genom att minska på fettet. Är själv lite överviktig men kan se ett sexpack på magen om jag spänner mig, lär se fint ut när jag gått ner lite.
Citera
2008-02-19, 01:11
  #7
Medlem
Pedersons avatar
Hur får jag bort underhuds fettet på magen så fort som möjligt? Vill visa upp mitt fina 6pack till sommarn . Bara å ut å springa eller? Problemet är att jag samtidigt vill bygga muskler och jag har hört att kondition och muskelbyggning inte går hand i hand

Nå ? Några tips ?
Citera
2008-02-19, 01:15
  #8
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson
Hur får jag bort underhuds fettet på magen så fort som möjligt? Vill visa upp mitt fina 6pack till sommarn . Bara å ut å springa eller? Problemet är att jag samtidigt vill bygga muskler och jag har hört att kondition och muskelbyggning inte går hand i hand

Nå ? Några tips ?
Gå ner i vikt. Det går inte att bygga muskler på ett kaloriunderskott, nej. Du får med andra ord prioritera.
Citera
2008-02-19, 01:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MioMondo
Detta är helt sjukt, måste dela med mig av det.

Jag har tränat hårt som fan förut. Kört thaiboxning fem gånger i veckan konstant i mer än ett halvår och jag har knappt sett något resultat på min kropp. Detta var två år sen och jag tänkte att det säkert hade något att göra med mina gener att jag inte kunde få liksom synliga svarvade muskler.

Hursomhelst så åkte jag till USA i tre månader, varav en av månaderna var jag med fyra polare i Las Vegas och vi krökade och åt onyttigt varje jäkla dag. Jag började skämmas över min kropp som fan eftersom mage började stå ut rejält. Jag har alltid varit en smal kille, men när jag inte skött träningen lägger sig allt på magen. Den stod ut ungefär en decimeter och jag fick riktigt dåligt samvete över detta. Mina polare retade mig för valkar och grejer och att jag hade "manboobs"

När jag kom hem orkade jag inte träna, men efter nyårsafton bestämde jag mig för at tbörja köra thaiboxning igen. Jag bestämde mig också för att inte kröka något mer och inte käka något godis eller sött eller fet mat. Det höll ett tag, men jag föll tillbaka på godisätandet efter ungefär 15 januari slutade jag käka sött överhuvudtaget och köpte kosttillskott och proteinbars istället.

helt sjukt nog har jag fått rutor på magen och jag haraldrig i mitt liv haft en schysstare kropp än jag har nu. Det är helt sjukt tycker jag med tanke på att jag tränat mycket hårdare förut och inte alls fått samma resultat som nu. Då har jag iofs. ätit godis och krökat på helgerna rätt mycket, men att avstå med detta har verkligen verkligen gett resultat. Var bara tvungen att dela med mig av det...

Ha det bra!
Hur gammal är du? är du långt över tjugo? kan ju vara puberteten som hjälpt dig.
Hoppas nån matematiker kan hjälpa till här, din mage stog alltså ut en hel decimeter? det måste väl bli en fem-sex jeansstorlekar på bara ett par månader! IMPONERANDE! skulle vara imponerande att gå upp så mycket på några månader i USA även med supersizediet.
Citera
2008-02-19, 03:01
  #10
Avstängd
greger12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Hur gammal är du? är du långt över tjugo? kan ju vara puberteten som hjälpt dig.
Hoppas nån matematiker kan hjälpa till här, din mage stog alltså ut en hel decimeter? det måste väl bli en fem-sex jeansstorlekar på bara ett par månader! IMPONERANDE! skulle vara imponerande att gå upp så mycket på några månader i USA även med supersizediet.

Jag tror inte man ska ta den där decimetern så ordagrant, den stog nog bara ut lite mer än den brukar.

Hur som hällst, grattis till den nya kroppen.
Citera
2008-02-19, 09:23
  #11
Medlem
Algifaris avatar
Kan inte annat än att gratulera!

Själv har jag en lite mängd fett som verkar ha satt sig precis framför magmusklerna. Har hållt på att bygga muskler och har tagit detta med att äta mer mat seriöst, detta har dock lett till att jag nu har samma matbehov som en fullvuxen häst. Ska bli kul och se vad som händer när jag minskar på maten lite.
Citera
2008-02-19, 09:31
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Perlaaan
Alkohol är muskelnedbrytande & godis är inte direkt muskeluppbyggande.
Att hoppa över alkohol är ganska viktigt ifall man ska satsa på styrekträning/muskelökning
http://www.muscles.se/alkohol-forsto...p-och-traning/
Alkohol ökar inte muskelnedbrytningen. Däremot sänker det den förhöjda protensyntesen till basnivåer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback