Citat:
Ursprungligen postat av Nejda
Har lite frågor, vilket vore intressant att få höra svar på:
1. Vad anser ni bögar om hbt-lobbyn?
2. Vill ni få positiv specialbehandling eller vill ni bli behandlade som vem som helst?
3. Har ni provat poppers och är det vanlig förekommande i era "bögkretsar"?
4. Vad anser ni om kärnfamiljen? ska den förintas?
5. Vad är vanligast bland bögar top eller bottom?
6. Hur visste ni att ni var homosexuella?
7. Vilka konsekvenser har ni fått p.g.a. er sexualitet?
8. Hur reagerar tjejer på att ni är bögar?
1. De jag tänker på, exempelvis RFSL, gör ett väldigt bra jobb för att skapa tolerans och jämställdhet i samhället.
2. Oftast ska man inte göra någon skillnad. Men ibland kan det vara motiverat med positiv särbehandling för minoritetsgrupper, ja.
3. Det verkar vara vanligast bland gamla gubbar. Har ej prövat...
4. Nej, jag gillar inte förintande. Man ska få leva i vilken familjeform man än känner för. Men självklart så ska samhället ge exempelvis skolbarn positiva kunskaper om de andra familjeformerna och visa på att de är minst lika bra som en mer tråkig kärnfamilj. Regnbågsfamiljer, kollektivfamiljer. Spännande familjer som är moderna!
5. Bottom är nog vanligast - och skönast!
6. Blir kär och tänder på killar, förstås!
7. Mina föräldrar tog tyvärr delvis avstånd från mig. Men det är okej, jag gillade dem ändå inte.
8. De reagerar oftast positivt. Antingen tycker de att det är spännande eller sött. Typ.
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Tar du som homosexuell illa upp när någon kallar dig för bög?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
* Hur reagerade er omgivning när ni kom ut?
1. Har nån kändis stött på er..?
2. Vad tyckte ni/du när Hysèn kom ur garderoben?
själv ryckte jag bara på axlarna och gav ett "jaha?"
3. Har man som stright roligare på gayklubb vs en "vanlig" nattklubb?
4. Hur ser du på dom "feminina bögarna" vs dom "manligare"..vad attraheras du av?
1. Det tror jag inte.
2. Gillar inte sport, så är inte intresserad.
3. Det skulle jag nog faktiskt vilja påstå att man har, ja.
4. Jag föredrar feminina/androgyna killar. Är inte så förtjust alls i maskulina. Men de kan duga som påsättare ibland, om de har en rejäl kuk
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skulle ni bögar, om ni hade möjligheten (lek med tanken) att snabbt med ett magiskt piller eller nån form av operation, att bli normal, skulle ni då göra det?
Nej. Livet som hetero verkar bra mycket tristare. Jag är inte så förtjust i alldaglighet.