Citat:
Ursprungligen postat av Nejda
Vad anser ni bögar om hbt-lobbyn?
Jag vet inte så noga. Som med de flesta lobbygrupper tycker jag att det känns lite B rent allmänt. Det känns som om de vill skrika och gorma och stå på barrikaderna och ha sig, medan jag hellre bara tar en kopp te och smälter in i den grå massan, fast jag är bög. Att säga "min pojkvän" när de andra säger "min flickvän" är en lagom nivå av aktivism för mig. Men, om du menar som tex att homosexuella ska få gifta sig, och få samma juridiska rättigheter som ett gift par vad det gäller arvsrätt, att homosexualitet inte längre skule ses som en psykisk sjukdom, etc, så tycker jag att en lobby ändå kan ha en poäng.
Citat:
Vill ni få positiv specialbehandling eller vill ni bli behandlade som vem som helst?
Jag ser inte poängen i att man måste kvotera in minst X% bögar och Y% flator på en arbetsplats, såsom många vill kvotera in invandrare och kvinnor. Det är dock oftast lite lättare att "dölja" sin läggning än att dölja att man är svart eller att man är kvinna.
Citat:
Har ni provat poppers och är det vanlig förekommande i era "bögkretsar"?
Aldrig testat och kommer med all sannolikhet aldrig testa. Inte sett poängen med det oc vet egentligne inte vad de gör.. Är meningen att man ska klara av att bli knullad längre? Vad är liksom poängen isf.. Är man tillräckligt kåt så är man avslappnad nog och med lite extra glidmedel då och då så ger det ju finfint ett bra tag!
Citat:
Vad anser ni om kärnfamiljen? ska den förintas?
Om du menar "Mamma, Pappa, Barn" som kärnfamilj så vet jag inte hur många som faktiskt har det så nu för tiden.. Betyder det att en ensamstående mamma som skiljt sig från en destruktiv man ger sämre förutsättningar för sina barn än om hon stått ut med att bli slagen lite då och då? Om mamma eller pappa veckopendlar och bara träffat sin familj på helgerna?
Gött för de som har en kärnfamiljsstruktur, men det är färre och färre som har det så. Det är bättre att ett barn är älskat av sina två homosexuella föräldrar än att veta att det var ett totalt misstag hos en mamma och en pappa.
Citat:
Vad är vanligast bland bögar top eller bottom?
Ingen aning. Det var nått snack för ett par år sedan att det var svårt att hitta en (bra) top, men jag antar att de flesta nog är mer versatile, dvs både och.
Citat:
Hur visste ni att ni var homosexuella?
Det är en viss skillnad mellan att vara bög och tänka och leva som om man vore bög, och att komma till insikt med att det är det som många skulle klassa att vara Bög. Jag vet att i grundskolan kollade jag in killarna i duschen. Redan då experimenterade jag sexuellt med killar, men aldrig med tjejer. På samma sätt som många heterokillar inte kan fatta hur någon inte kan tänka som dom, så var det sällan jag ägnade en tanke åt idéen att inte alla killar gjorde som jag. Jag kom ut ur garderoben för skolan i 8e klass eller nått sånt, men det finns ändå delar av släktensom jag tror inte har någon aning, och så skulle jag vilja att det förblev.
Citat:
Vilka konsekvenser har ni fått p.g.a. er sexualitet
Inga konsekvenser alls, egentligen. Kanske att jag har fler tjejkompisar vs killkompisar än vad en heterokille har. Kanske att de som vet om det tänker lite på vad de säger, att de inte drar snuskiga skämt på samma sätt med mig i närheten som om det bara varit heterosexuella killar där.
Citat:
Hur reagerar tjejer på att ni är bögar?
Jag är ju ingen skönhet så det är knappast med besvikelse.
Men det finns de som inte verkar tänka på det alls, och så finns det de som, som någon uttryckte det förut, ser än som sin 'husbög' som man kan dra med ut och shoppa och snacka killar med och allt sånt (jag hatar att shoppa..). Det beror nog helt på bögens intressen och sånt.
Citat:
Är yesyesfredde ett troll? för han stämmer nämligen bra in på mina fördomar om PK-normen.
Jo han är ett troll.. Han hängde borta i Kukstorlekstråden ett tag och hävdade sig ha en massa rapporter och artiklar som han aldrig lyckades hitta och länka till när han blev ombedd. Sedan, ja, ni såg väl hans post om youtube klippet alldeles nyss..