2011-02-08, 16:31
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Ser du din läggning som en sjukdom?

Varför valde du bögeri? (Påstå inte att det är ärftligt)

Det är sällan någon påstår att homosexualitet är ärftligt, men nog finns det en del som tyder på det. http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/m...delvis-arftlig

Däremot är det i stort sett ingen seriös person som fortfarande hävdar att homosexualitet skulle vara ett val. Så antingen är du dum i huvudet, eller så försöker du bara provocera.
Citera
2011-02-08, 16:35
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Jag undrar om ni sodomiter brukar kolla in killar i duschen och runka åt det sen?
Det händer väl ibland, om han var riktig snygg och hade en kropp som en grekisk gud. Du får göra som turkarna på vårt gym, duscha med kalsongerna på!
Citera
2011-02-08, 16:36
Medlem
Hur var det att konventera sig till bög? Hur lång tid tog det. Intryck från vänner och familj osv..
Citera
2011-02-08, 16:39
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonneHagal
Text

Att du var bög kom som en nyhet för mig. Hur passar det ihop med ditt, som jag tidigare förstått det, engagemang för ND?
Citera
2011-02-08, 16:46
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiBoB
Hur var det att konventera sig till bög? Hur lång tid tog det. Intryck från vänner och familj osv..
Började väl fatta att jag var bög när jag var 14-15 år ungefär. Bestämde mig för att det skulle förbli en hemlighet och att jag skulle hitta en tjej ändå... sen... fick jag en dator och ett 28k modem
Hann dock med 4 tjejer på språkresor och hemma hos fester innan tonåren var slut och det var väl helt ok det med. Har endast haft lite trassel en vän som var ganska homofobiskt lagd, en väldigt god vän dessutom. Han blev plötsligt väldigt misstänksam när han fick veta att jag gillade killar tyvärr. Han hade aldrig haft tanken att jag kunde vara bög efter många år som bästa vänner. Min familj har jag aldrig haft någon komma ut spektakel med, de fattar ändå och det är "ok". Skulle jag hitta en livspartner som jag planerade att tillbringa mitt liv med så skulle jag givetvis presentera denna inför min familj, men annars håller jag mitt sexliv för mig själv.
Citera
2011-02-08, 16:49
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sw00sh
Jag har varit på gayklubbar ett par gånger. Vissa gånger har jag och ett par polare gått dit på jakt, och då inte på killarna. Klientelet på dessa ställen brukar vara ~47,5% bögar, 47,5% tjejer som är där med sina bögkompisar och 5% killar som tänker som oss och har väldigt liten konkurrens på tjejerna.
Vissa gånger har jag följt med en tjej jag dejtade, (som jag träffade på en av de ovan nämnda klubbesöken), och hennes bästa kompis.

Hur som helst. Väl inne på gayklubbarna är det en helt annan atmosfär än på övriga ställen. Saker hände där som, på en "straight klubb", hade lett till många bitchslapar, många "vad fan gör du":s och onda ögon.
Killarna tar verkligen för sig. Såg de någon som de tyckte var snygg så räckte det oftast inte med att iakta eller kanske senare inleda en konversation, utan det var tafs och smek och kläm Direkt utan att säga något först. Då jag inte är homofob för fem öre tyckte jag det mest var kul när det hände mig, även om man då och då fick stoppa handen innan den gled iväg för långt.

Min fråga är, hur kommer det sig att det är så?
Är det för att det över lag är svårare att hitta en kille än det är för straight folk att hitta partners, så de timmarna ni är samlade på ett och samma ställe släpper ni bara loss och i princip skiter i konsekvenserna? Kanske känner att det inte finns tid att "playa it slow" så att säga.

Fråga 2: Har ni någonsin försökt konvertera en kille ni gillar men som inte är erkänt bög?

Detta kan visserligen vara en fördom, men visst är det så att killar utåt är mer kåta? Det snackas sex jämt och ständigt och om vem man satte i helgen. Hade killarna fått bestämma så hade det gått till likadant på heteroklubbarna som på homoklubbarna. Men jag tror även att det övriga du skriver kan spela viss roll.
Citera
2011-02-08, 16:52
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Att du var bög kom som en nyhet för mig. Hur passar det ihop med ditt, som jag tidigare förstått det, engagemang för ND?
Mitt engagemang är mer neofolk (både skapad av och regeras av bögar), nya högern, motpol osv. Där finns inga konflikter vad jag kan se. Jag sympatiserar fullt ut med nya högerns negativa syn på HBT politik fast man å andra sidan accepterar bögar som personer. ND är kanske ett gränsfall, finns nog en del personer som inte anser att bögar har samma existensberättigande som heteros. Huvudanledningen att jag hellre röstar på ND än SD är att ND tar hänsyn till det etniska arvet och inte bara det kulturella så som SD. Det har således inget med min läggning att göra.
Citera
2011-02-08, 16:57
Medlem
Citat:
Började väl fatta att jag var bög när jag var 14-15 år ungefär. Bestämde mig för att det skulle förbli en hemlighet och att jag skulle hitta en tjej ändå... sen... fick jag en dator och ett 28k modem
Hann dock med 4 tjejer på språkresor och hemma hos fester innan tonåren var slut och det var väl helt ok det med. Har endast haft lite trassel en vän som var ganska homofobiskt lagd, en väldigt god vän dessutom. Han blev plötsligt väldigt misstänksam när han fick veta att jag gillade killar tyvärr. Han hade aldrig haft tanken att jag kunde vara bög efter många år som bästa vänner. Min familj har jag aldrig haft någon komma ut spektakel med, de fattar ändå och det är "ok". Skulle jag hitta en livspartner som jag planerade att tillbringa mitt liv med så skulle jag givetvis presentera denna inför min familj, men annars håller jag mitt sexliv för mig själv.
Men du är alltså lite mer åt bi hållet? Vad föredrar du att ha samlag med?
Citera
2011-02-08, 17:02
Medlem
Citat:
- Odramatiskt och lättande.
- Att komma till insikt tog 0,000001 sekunder, för att komma dit tog det ~3 år.
- Väldigt supportande från främst vänner.
Citera
2011-02-08, 17:02
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Men du är alltså lite mer åt bi hållet? Vad föredrar du att ha samlag med?
Att man provat på ett par flickor under tonåren för att alla andra gjorde det samma räknas nog inte som bi. Ända sedan jag var ett litet barn attraherades jag av män och har nog aldrig kollat på tjejer i porr och liknande. Titeln blir Bög med stort "B"...
Citera
2011-02-08, 17:03
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Mitt engagemang är mer neofolk (både skapad av och regeras av bögar), nya högern, motpol osv. Där finns inga konflikter vad jag kan se. Jag sympatiserar fullt ut med nya högerns negativa syn på HBT politik fast man å andra sidan accepterar bögar som personer. ND är kanske ett gränsfall, finns nog en del personer som inte anser att bögar har samma existensberättigande som heteros. Huvudanledningen att jag hellre röstar på ND än SD är att ND tar hänsyn till det etniska arvet och inte bara det kulturella så som SD. Det har således inget med min läggning att göra.

Formulerade mig illa. Jag förstår mycket väl hur man kan ha de åsikterna, även som bög. Vad jag kanske egentligen undrade över var hur dina ND-kamrater (om du nu är medlem) reagerade när de fick reda på att du var bög? Misstänker dock nu att jag kanske dragit några förhastade slutsatser av dina tidigare inlägg här.

Själv tycker jag att det är bra att även en del bögar har fått upp ögonen för mer traditionella värden och liknande. Som jag förstår det märks även detta av mer och mer på qx? Har hört att det hänger en hel del SDare på forumet där.
Citera
2011-02-08, 17:18
Medlem
Qarabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Formulerade mig illa. Jag förstår mycket väl hur man kan ha de åsikterna, även som bög. Vad jag kanske egentligen undrade över var hur dina ND-kamrater (om du nu är medlem) reagerade när de fick reda på att du var bög? Misstänker dock nu att jag kanske dragit några förhastade slutsatser av dina tidigare inlägg här.

Själv tycker jag att det är bra att även en del bögar har fått upp ögonen för mer traditionella värden och liknande. Som jag förstår det märks även detta av mer och mer på qx? Har hört att det hänger en hel del SDare på forumet där.

Givetvis är det så att bögen inte är så dum som man kan tro, att den röstar på Sossarna bara för att den vedervärdiga Mona Muslim flörtar hejvilt med hbt-rörelsen. Vi ser väl också de problem som finns i samhället med tex invandringen. Å andra sidan förstår jag hur du tänker också, då vissa delar av det som tidigare var SD kanske inte alltid var så positivt inställda till homosexualitet. Tror dock det är en attityd som håller på att förändras även från det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in