Citat:
Du är en mästare på att muntra upp mig triptyken, så tusen tack för detta!! Och jag är mer än övertygad om att du ser bra ut -- på ditt eget unika sätt. <3
För att svara på din fråga; jag är oerhört osäker som person och har inte så höga tankar om mig själv. Sen att jag är introvert också gör inte saken bättre. Så det som gör att jag inte vågar dejta någon snubbe är att jag tänker "jag är inte tillräckligt bra" hela tiden och det är förstås inte så attraktivt för en annan människa. Om jag ska dejta någon vill jag kunna ge den personen hela min uppmärksamhet, men som det är just nu så fokuserar jag mest på mig själv och då blir jag inget trevligt "dejt-material".
Må gott!
Vänligen,
Dafwid
För att svara på din fråga; jag är oerhört osäker som person och har inte så höga tankar om mig själv. Sen att jag är introvert också gör inte saken bättre. Så det som gör att jag inte vågar dejta någon snubbe är att jag tänker "jag är inte tillräckligt bra" hela tiden och det är förstås inte så attraktivt för en annan människa. Om jag ska dejta någon vill jag kunna ge den personen hela min uppmärksamhet, men som det är just nu så fokuserar jag mest på mig själv och då blir jag inget trevligt "dejt-material".
Må gott!
Vänligen,
Dafwid
Fast BEHÖVER du vara perfekt då? Hajjar att det där med att känna sig piss och inte ha höga tankar måste du ju snacka med nån professionell med. Mest så du kan få ett nära utanifrånperspektiv och kanske litet verktyg så du kan knäcka den känslan och hitta tillbaka litet. Nåt kort snack med en terapeut, eller liknande - nån objektiv och oberoende som faktiskt har litet förslag på fix och sätt att hantera det.
Grejen är ju att vi är alla litet knepiga. Inte en människa är normal, alla har skavanker - eller snarare inte fan vill man umgås med nån som är felfri? Och det är just att våga fucka upp, våga bli nekad eller dumpad osv, att våga låta sig visa svaghet (som man ändå gör om man raggar på nån, swipear (errrr e gammal, är det höger eller vänster man gör för att gilla nån på Tinder?) eller bara snackar skit med) - som gör att man har chansen att se att "det var inte så farligt ändå, även om det inte gick vägen".
En sorts KBT mot social fobi? Börja med låga insatser "Min övning idag är att glida över till lokala HBTQ centret när dom har en aktivitet - hur töntig den än är: HBTQ-makramé eller nåt. Jag ska bara vara där, snacka om makramé och dricka en kopp kaffe och sen hem" och sen stegra upp dom tills du blir en Tinder eller Grindr-fara

Har du IRL polare du kan snacka med om det här? För min del, för en massa år sen var det min syrra jag snackade med när jag hade en sjuk period av kass självkänsla och kände mig litet förvirrad och borta i dejting mm. Hade några nära vänner som också var bra stöd (väldigt mycket var "triptyken är singel, vill hitta snubbe - det ska jag berätta för varenda singelbög i Sverige!") men bara det där stödet, den där extra putten kan hjälpa. Eller som mina älskade vänner som alla är glatt hetero som mangrannt drog med mig på bögklubb för en utekväll efter att jag berättat att jag kände mig litet.... isolerad. (det var dock rätt genant och en konstig känsla men ett par öl in var det faktiskt en kul, men raggfri kväll)
Seriöst #DafwidOsingel2025 - det här är året det händer! Eller startar i alla fall! ❤️
Ta hand om dig triptyken.