2025-04-28, 16:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Du är en mästare på att muntra upp mig triptyken, så tusen tack för detta!! Och jag är mer än övertygad om att du ser bra ut -- på ditt eget unika sätt. <3

För att svara på din fråga; jag är oerhört osäker som person och har inte så höga tankar om mig själv. Sen att jag är introvert också gör inte saken bättre. Så det som gör att jag inte vågar dejta någon snubbe är att jag tänker "jag är inte tillräckligt bra" hela tiden och det är förstås inte så attraktivt för en annan människa. Om jag ska dejta någon vill jag kunna ge den personen hela min uppmärksamhet, men som det är just nu så fokuserar jag mest på mig själv och då blir jag inget trevligt "dejt-material".

Må gott!

Vänligen,

Dafwid

Fast BEHÖVER du vara perfekt då? Hajjar att det där med att känna sig piss och inte ha höga tankar måste du ju snacka med nån professionell med. Mest så du kan få ett nära utanifrånperspektiv och kanske litet verktyg så du kan knäcka den känslan och hitta tillbaka litet. Nåt kort snack med en terapeut, eller liknande - nån objektiv och oberoende som faktiskt har litet förslag på fix och sätt att hantera det.

Grejen är ju att vi är alla litet knepiga. Inte en människa är normal, alla har skavanker - eller snarare inte fan vill man umgås med nån som är felfri? Och det är just att våga fucka upp, våga bli nekad eller dumpad osv, att våga låta sig visa svaghet (som man ändå gör om man raggar på nån, swipear (errrr e gammal, är det höger eller vänster man gör för att gilla nån på Tinder?) eller bara snackar skit med) - som gör att man har chansen att se att "det var inte så farligt ändå, även om det inte gick vägen".
En sorts KBT mot social fobi? Börja med låga insatser "Min övning idag är att glida över till lokala HBTQ centret när dom har en aktivitet - hur töntig den än är: HBTQ-makramé eller nåt. Jag ska bara vara där, snacka om makramé och dricka en kopp kaffe och sen hem" och sen stegra upp dom tills du blir en Tinder eller Grindr-fara

Har du IRL polare du kan snacka med om det här? För min del, för en massa år sen var det min syrra jag snackade med när jag hade en sjuk period av kass självkänsla och kände mig litet förvirrad och borta i dejting mm. Hade några nära vänner som också var bra stöd (väldigt mycket var "triptyken är singel, vill hitta snubbe - det ska jag berätta för varenda singelbög i Sverige!") men bara det där stödet, den där extra putten kan hjälpa. Eller som mina älskade vänner som alla är glatt hetero som mangrannt drog med mig på bögklubb för en utekväll efter att jag berättat att jag kände mig litet.... isolerad. (det var dock rätt genant och en konstig känsla men ett par öl in var det faktiskt en kul, men raggfri kväll)

Seriöst #DafwidOsingel2025 - det här är året det händer! Eller startar i alla fall! ❤️
Citera
2025-04-28, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast BEHÖVER du vara perfekt då? Hajjar att det där med att känna sig piss och inte ha höga tankar måste du ju snacka med nån professionell med. Mest så du kan få ett nära utanifrånperspektiv och kanske litet verktyg så du kan knäcka den känslan och hitta tillbaka litet. Nåt kort snack med en terapeut, eller liknande - nån objektiv och oberoende som faktiskt har litet förslag på fix och sätt att hantera det.

Grejen är ju att vi är alla litet knepiga. Inte en människa är normal, alla har skavanker - eller snarare inte fan vill man umgås med nån som är felfri? Och det är just att våga fucka upp, våga bli nekad eller dumpad osv, att våga låta sig visa svaghet (som man ändå gör om man raggar på nån, swipear (errrr e gammal, är det höger eller vänster man gör för att gilla nån på Tinder?) eller bara snackar skit med) - som gör att man har chansen att se att "det var inte så farligt ändå, även om det inte gick vägen".
En sorts KBT mot social fobi? Börja med låga insatser "Min övning idag är att glida över till lokala HBTQ centret när dom har en aktivitet - hur töntig den än är: HBTQ-makramé eller nåt. Jag ska bara vara där, snacka om makramé och dricka en kopp kaffe och sen hem" och sen stegra upp dom tills du blir en Tinder eller Grindr-fara

Har du IRL polare du kan snacka med om det här? För min del, för en massa år sen var det min syrra jag snackade med när jag hade en sjuk period av kass självkänsla och kände mig litet förvirrad och borta i dejting mm. Hade några nära vänner som också var bra stöd (väldigt mycket var "triptyken är singel, vill hitta snubbe - det ska jag berätta för varenda singelbög i Sverige!") men bara det där stödet, den där extra putten kan hjälpa. Eller som mina älskade vänner som alla är glatt hetero som mangrannt drog med mig på bögklubb för en utekväll efter att jag berättat att jag kände mig litet.... isolerad. (det var dock rätt genant och en konstig känsla men ett par öl in var det faktiskt en kul, men raggfri kväll)

Seriöst #DafwidOsingel2025 - det här är året det händer! Eller startar i alla fall! ❤️

Nej det behöver jag i och för sig inte vara, det är nog bara i min tanke som jag vill vara perfekt. =) Och som du säger; vilken människa har inte skavanker som man vill bli av med. Roligt att du nämner terapi förresten, för det är något jag går i för tillfället och då kanske det här problemet kan vara ypperligt att ta upp med en behandlare? Även om det är jobbigt så kanske det vore bra att kunna hitta verktygen för det så att jag kan släppa och gå vidare.

Har tyvärr inte så många vänner IRL som jag kan snacka med om detta, men har däremot en del kontakt med syskon som är stöttande och som jag kan prata med. Sen kan jag förstås inte prata om precis allt med dem men bara att få bolla lite grann brukar hjälpa. Tycker även att det är skönt att kunna skriva till dig, och andra likasinnade, på nätet och få lite tips. Det är inte samma sak som verkliga livet men ett bra substitut kan jag tycka.

Får se vad som händer resterande delen av året, kanske hör jag av mig till dig igen och skriver att jag har hittat en grabb att dela livet med? Who knows. Ta hand om dig triptyken.
Citera
2025-05-01, 02:48
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Han och jag har tillsammans träffat två andra män, vi har blivit som en herrklubb med specialintresse så att säga. Vi käkar middag ihop en gång i kvartalet, sen blir det homoerotisk lekstuga in på småtimmarna. Vi känner varandra väl och vet vad alla gillar, jag är gängets lilla knulldocka till 100%.

Så...väldigt lite intresse kring detta? Jag är helt övertygad om att det är vanligare än vad som är känt. Jag till exempel har legat vid sidan om med en man i snart tjugo år. Ja, han är sexig, och ja, han har en stor kuk och ja, han sätter på mig....
Citera
2025-05-02, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Så...väldigt lite intresse kring detta? Jag är helt övertygad om att det är vanligare än vad som är känt. Jag till exempel har legat vid sidan om med en man i snart tjugo år. Ja, han är sexig, och ja, han har en stor kuk och ja, han sätter på mig....
Du är bög inget snack om saken
Citera
2025-05-02, 10:29
Bannlyst
Kliar det i rumpan om han inte knullar er?
Citera
2025-05-02, 13:41
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT

Även om det är trams så är det en intressant frågeställning.
Varför tycker bögisar att det är härligt och skönt att få kuk i rumpan, medans heterosexuella inte gör det?
Citera
2025-05-02, 14:07
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick

Även om det är trams så är det en intressant frågeställning.
Varför tycker bögisar att det är härligt och skönt att få kuk i rumpan, medans heterosexuella inte gör det?

Gör ett glatt sök på "pegging" och så märker du att en massa heteromän också upptäckt att man har en g-punkt i röven (prostatan sitter väldigt ytligt mot analväggen - man kan också få litet tillgång genom tryck/vibration mot mellangården så det kan du ju testa som enmans-band nån kväll) sen är det inte alla bögisar (älskar uttrycket) som gillar analsex och det har blitt litet av en snackis nu med grindr och andra appar där man konstant tjötat om tops, bottoms och switches mm - men nu fått in "sides" som ett enkelt uttryck för folk som helt enkelt inte känner för analsex alls.
Citera
2025-05-02, 14:13
Medlem
ethernals avatar
Citat:
har en polare som är 100% hetero men han gillar att bli tagen i röven av hans flickvän med en strap on. jag fattar inte grejen men han svär med en dåres envishet att det är najs
Citera
2025-05-02, 16:00
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
har en polare som är 100% hetero men han gillar att bli tagen i röven av hans flickvän med en strap on. jag fattar inte grejen men han svär med en dåres envishet att det är najs

Haha, finns fan folk till allt. Men för att inte försvara honom, han blev ju påsatt av en tjej och inte en snubbe. Så rent tekniskt är han fortfarande hetero.
Citera
2025-05-03, 20:56
Bannlyst
Har ni utvecklat ett tillstånd av lumbar lordiosis av allt utvikande ni gör med rumpan? För jag antar att ni gör likt tjejer när man ligger med de i doggy, att de lixom svankar ut rumpan.

Har ni fått ett permanent tillstånd av det?

https://www.hudsonvalleyscoliosis.co...-treatment.jpg
Citera
2025-05-03, 21:02
Bannlyst
Är det verkligen värt det att få snopp i rumpan om det resulterar i att ens anal blir förstorat och att bajs och div ”flytningar” bara rinner ut?

Vet ni något karaktärsdrag som nästan garanterar att någon är bög? Typ en man med smink eller örhängen?

Är det sant att ni använder sperma som tandkräm och snoppen som tandborste och att ni post ejakulation leker att ni borstar tänderna med kuken och sperman?

Är ni öppna med er sexualitet?

Har ni någonsin fått bajs på snoppen?
Citera
2025-05-03, 21:56
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Är det verkligen värt det att få snopp i rumpan om det resulterar i att ens anal blir förstorat och att bajs och div ”flytningar” bara rinner ut?

Vet ni något karaktärsdrag som nästan garanterar att någon är bög? Typ en man med smink eller örhängen?

Är det sant att ni använder sperma som tandkräm och snoppen som tandborste och att ni post ejakulation leker att ni borstar tänderna med kuken och sperman?

Är ni öppna med er sexualitet?

Har ni någonsin fått bajs på snoppen?

Varför får jag känslan att du är och slåss för att komma ut ur en garderob så djup att du lika gärna kunde vara i Narnia?

Men visst - kan svara på frågor: Nej analen förstörs inte av analsex. Gör det ont när du har analsex bör du sluta direkt - alltså inte låtsas ont, utan genuint ont. Glidmedel, ta det långsamt, och kommunikation så kommer det gå bra för dig i framtiden.

Nej att borsta tänderna med nåns kuk är det nog ingen som gör, att göra det med sin egen kuk känns bara dumt om man nu är så vig.

Karaktärsdraget som garanterar att nån är bög är att dom säger att dom är det. Det är 2025 i Sverige, inte 1930 eller Iran. Det är nästan 100% säkert att du känner, har träffat och vet om flera bögar - det är bara att dom kanske inte nämnt det och din gaydar inte är toppen.

Dom flesta vuxna bögar är ute. Jag är ute på jobbet, i det privata, jag håller min man i handen om vi går på stan och har inga problem att prata om honom och oss som ett par.

Bajs på kuken, ALLA som har haft analsex, homo som hetero, man som kvinna - har nån gång fått bajs på kuken, eller strap-onen om det är en person med fitta som dönar på nån. Det undviks bäst med att antingen tvätta analen (douches mm finns, och det finns gott om guider online för dig i framtiden) eller en bra och fiberrik kost. Så slipper man det.

Frågan om dålig hållning hajjar jag inte... kan bara utgå från mig själv att jag inte bara kan både svanka OCH trycka fram höften till och från i mitt liv utan att få dålig hållning för det.

Hoppas det svarar på dina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in