Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
För bara ett par år sen föraktade jag bögar som inte vill leva monogamt, och jag tyckte att sådana killar gav oss andra bögar ett dåligt rykte. MEN, nu sitter jag här själv och tänker helt tvärtom; fy vad tråkigt att leva med en och samma snopp hela livet!!
Det finns alldeles för många snygga killar (med tillhörande paket) där ute för att jag skulle kunna leva med en och samma person hela tiden. Döm mig gärna och kalla mig dumma saker men jag står äntligen för den jag är!!
Livet är för kort för att bara följa strömmen hela tiden. Håller ni inte med om det?
Jag tror inte monogami är en vanlig relationsform bara för att folk "följer strömmen". Jag tänker att det är ett sätt att skapa och upprätthålla en relation som tillfredsställer grundläggande känslomässiga, sociala och sexuella behov samtidigt - och monogami är ett enkelt och effektivt sätt att uppnå det för väldigt många människor. Både för hetero- och homosexuella.
För min del är det i vart fall så. Jag och min man är monogama. Inte för att det är av slentrian, för att passa in eller så, utan för att det tillfredsställer våra behov i relationen bäst. Sen är jag såklart öppen för att relationer kan utvecklas och förändras, det är inte i sig uteslutet att jag skulle kunna tänka mig en öppen relation - men jag tror verkligen inte det passar mig (och uppfattar att min man känner likadant).