2024-11-23, 21:25
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Har alltid trott att homosexuella män egentligen aldrig är monogama på riktigt utan att det bara varit en agenda för hbtq-lobbyn för att säkra sina rättigheter och acceptans.

Vad är syftet med monogamt förhållande om man inte ska skaffa en avkomma. och skaffa familj.

Hade jag varit bög hade jag bara knullat och knullat och faktiskt knullat igen.

Det är lite så jag har tänkt senaste tiden. Tror det här med monogami passar för någon som verkligen vill stadga sig och skaffa barn, men jag är inte den typen, och kommer aldrig att bli heller.
Citera
2024-11-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
För bara ett par år sen föraktade jag bögar som inte vill leva monogamt, och jag tyckte att sådana killar gav oss andra bögar ett dåligt rykte. MEN, nu sitter jag här själv och tänker helt tvärtom; fy vad tråkigt att leva med en och samma snopp hela livet!!

Det finns alldeles för många snygga killar (med tillhörande paket) där ute för att jag skulle kunna leva med en och samma person hela tiden. Döm mig gärna och kalla mig dumma saker men jag står äntligen för den jag är!!

Livet är för kort för att bara följa strömmen hela tiden. Håller ni inte med om det?

Jag tror inte monogami är en vanlig relationsform bara för att folk "följer strömmen". Jag tänker att det är ett sätt att skapa och upprätthålla en relation som tillfredsställer grundläggande känslomässiga, sociala och sexuella behov samtidigt - och monogami är ett enkelt och effektivt sätt att uppnå det för väldigt många människor. Både för hetero- och homosexuella.

För min del är det i vart fall så. Jag och min man är monogama. Inte för att det är av slentrian, för att passa in eller så, utan för att det tillfredsställer våra behov i relationen bäst. Sen är jag såklart öppen för att relationer kan utvecklas och förändras, det är inte i sig uteslutet att jag skulle kunna tänka mig en öppen relation - men jag tror verkligen inte det passar mig (och uppfattar att min man känner likadant).
Citera
2024-11-24, 16:46
Citat:
Ursprungligen postat av quijio
Jag tror inte monogami är en vanlig relationsform bara för att folk "följer strömmen". Jag tänker att det är ett sätt att skapa och upprätthålla en relation som tillfredsställer grundläggande känslomässiga, sociala och sexuella behov samtidigt - och monogami är ett enkelt och effektivt sätt att uppnå det för väldigt många människor. Både för hetero- och homosexuella.

För min del är det i vart fall så. Jag och min man är monogama. Inte för att det är av slentrian, för att passa in eller så, utan för att det tillfredsställer våra behov i relationen bäst. Sen är jag såklart öppen för att relationer kan utvecklas och förändras, det är inte i sig uteslutet att jag skulle kunna tänka mig en öppen relation - men jag tror verkligen inte det passar mig (och uppfattar att min man känner likadant).

All lycka till dig och din make, glad att ni hittat varandra och att monogami passar er. Jag drömde som sagt också om monogami för många år sedan (blame it on Disney) men har insett att det inte passar mig. Sett (och hört) om allt för många otrohetsskandaler för att våga tro på att det finns bara en enda person man är ämnad att leva med.

Önskar dig allt gott!!
Citera
2024-11-26, 10:05
Medlem
Kom på en fråga...

Köper ni sexscenen i Brokeback Mountain?
-Ingen av dom har riktigt accepterat att dom är gay.
-Dom har aldrig (enligt slutsatser från handlingen) haft sex med en annan man förut.
-Dom har precis insett att dom vill ha sex.
-De har analsex från sekund ett, bara lite saliv på snoppen så kör dom.

Vore det inte mer realistiskt om de hånglade och runkade av varann lite grann första gången de har sex?
Citera
2024-12-04, 17:24
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Hejsan alla mina homosexuell bröder, jag har ett par frågor jag måste få ställa för att stilla min nyfikenhet som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag blir nyfiken på hur en homosexuell ser an annan kille / man i deras ögon rent sexuellt?

Vad är det som är en speciell sak eller flera en kille han ha som ni blir riktigt upphetsade utav rent visuellt? Där det enda ni kan tänka "Han vill jag ha" eller "Jag skulle älska få honom i sängen"?

Äkta självsäkerhet, någon som är trygg i sig själv utan att behöva hävda sig. Skägg, manliga händer (INGA smala kvinnofingrar) och gärna lite kroppsbehåring, brösthår som syns vid skjortkragen kan göra mig darrig av kåthet på rätt kille /man. Bruna ögon är en favvo..
Citera
2024-12-04, 17:25
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Kom på en fråga...

Köper ni sexscenen i Brokeback Mountain?
-Ingen av dom har riktigt accepterat att dom är gay.
-Dom har aldrig (enligt slutsatser från handlingen) haft sex med en annan man förut.
-Dom har precis insett att dom vill ha sex.
-De har analsex från sekund ett, bara lite saliv på snoppen så kör dom.

Vore det inte mer realistiskt om de hånglade och runkade av varann lite grann första gången de har sex?

Nope och japp.
Citera
2024-12-05, 00:56
Medlem
Mohaves avatar
Tänder du på stjärngossar? (eller bara stjärtgossar)
Citera
2024-12-05, 02:15
Medlem
pn222jws avatar
Fråga - Tycker ni att det går en trend (under 2020-talet) med två manligare killar med varandra - alltså inte att en är macho och den andre lite feminin?
Citera
2024-12-05, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Hejsan alla mina homosexuell bröder, jag har ett par frågor jag måste få ställa för att stilla min nyfikenhet som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag blir nyfiken på hur en homosexuell ser an annan kille / man i deras ögon rent sexuellt?

Vad är det som är en speciell sak eller flera en kille han ha som ni blir riktigt upphetsade utav rent visuellt? Där det enda ni kan tänka "Han vill jag ha" eller "Jag skulle älska få honom i sängen"?

Personligen går jag igång på killar med mörka drag (tänk Henry Cavill), stora bröstmuskler, lite hår på bringan, tajta åtsittande byxor där man kan se paketet. Ytligt? Kanske. Självklart är personligheten viktig också.
Citera
2024-12-06, 18:09
Medlem
Mohaves avatar
Är Onkel Kånkels julskiva populär bland bögar så här i juletid? Eller anses den respektlös?

https://www.youtube.com/watch?v=mhj5_xxkUxY

https://www.youtube.com/watch?v=BZQzm-TKt3Y

https://www.youtube.com/watch?v=MVc9gvInIhY
Citera
2024-12-07, 07:08
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Är Onkel Kånkels julskiva populär bland bögar så här i juletid? Eller anses den respektlös?

https://www.youtube.com/watch?v=mhj5_xxkUxY

https://www.youtube.com/watch?v=BZQzm-TKt3Y

https://www.youtube.com/watch?v=MVc9gvInIhY
Älskar gamle onkel. Han driver ju med alla
Citera
2024-12-07, 07:11
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Fråga - Tycker ni att det går en trend (under 2020-talet) med två manligare killar med varandra - alltså inte att en är macho och den andre lite feminin?

I underhållningsbranschen ja. I verkligheten neh. Verkligheten är exakt så beige som hetrovärlden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in