2021-09-03, 23:16
Medlem
Varför tycker ni bögar så illa om transpersoner?
Citera
2021-09-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Eh, okej, vet inte riktigt vad ditt problem beror på. Själv visste jag exakt vad jag gillade redan när jag var ca 5 och behövde inte nån sexualundervisning eller guidning från min familj. Min sexlust guidade mig.

Så du säger att en 5åring vet vad han vill? Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän man är typ 30.

När jag va 5 år var jag tvärsäker på jag skulle bli cowboy när jag blev stor. Springa runt och skjuta folk med revolver tänkte jag skulle va riktigt kul.
Citera
2021-09-04, 01:38
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Det förklarar inte isåfall alla homosexuella som slutat vara homosexuella. Eller heterosexuella som blivit homo osv.

Hade det varit genetiskt hade det vart så mycket mer svart och vitt.

Aldrig hört talas om, men hormoner har stor inverkar på personligheten och beteendet och nivåerna varierar under hela livet. Det finns inget som är svart och vitt, speciellt inte med tanke på hur mycket vi människor påverkar hormonbalanserna genom kemikalier, p-piller etc...
Citera
2021-09-04, 01:40
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag som hetero kan se två bögar som bor några hus bort då och då.

1/ De har en regnbågsflagga på ett fönsterbräda som man ser klart och tydligt om man är ute och går. Varför är det så viktigt med en flagga eller symbol? Varför inte vara vara bög utan att skylta med detta?

2/ Båda i dettabög-par svänger med armarna på ett "mjukt" eller "kvinnligt" sätt när de är ute och går. Varför då? Är det spontant och har hängt med sedan barnsben eller är det pålagt senare efter någon kulturell mall hur bögar brukar eller borde svänga med armarna?

1. En del homosexuella gör sin läggning till en livsstil. Kanske de inte har nån annan hobby i livet?

2. Det är tillgjort beteende. Invant, inövat.
Citera
2021-09-04, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Hur ser ni riktiga bögar på fenomenet gruvbögar?

De flesta kriminella som suttit mer än 1 år i fängelse är gruvbögar. Nödens lust har inga lagar. EN avsugning eller ett rövhål är samma oavsett kön.
Citera
2021-09-04, 02:37
Medlem
Säkert redan besvarats, men vad tror ni ligger bakom att en så stor del av alla pedofiler är honosexuella?
Citera
2021-09-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Aldrig hört talas om, men hormoner har stor inverkar på personligheten och beteendet och nivåerna varierar under hela livet. Det finns inget som är svart och vitt, speciellt inte med tanke på hur mycket vi människor påverkar hormonbalanserna genom kemikalier, p-piller etc...

Jag vet ett antal tjejer som under en period var lesbiska men sen lite senare så skaffade dom kille.

Och sen som jag gav exempel så har du män i fängelse som blir gay.
Citera
2021-09-05, 16:26
Citat:
Så du säger att en 5åring vet vad han vill? Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän man är typ 30.

När jag va 5 år var jag tvärsäker på jag skulle bli cowboy när jag blev stor. Springa runt och skjuta folk med revolver tänkte jag skulle va riktigt kul.

Jag visste iaf redan vid 5 års ålder vilket kön jag dras till. Gjorde du inte det? Det är kanske olika för alla.
Citera
2021-09-05, 19:56
Medlem
Citat:
Jag visste iaf redan vid 5 års ålder vilket kön jag dras till. Gjorde du inte det? Det är kanske olika för alla.

Och hur visste du det? När man är 5 vet man inte ens vad sex är för något.

Och du attraheras inte av tjejer? Finns ingenting du finner det närmsta mysigt hos tjejer?
Citera
2021-09-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag som hetero kan se två bögar som bor några hus bort då och då.

1/ De har en regnbågsflagga på ett fönsterbräda som man ser klart och tydligt om man är ute och går. Varför är det så viktigt med en flagga eller symbol? Varför inte vara vara bög utan att skylta med detta?

Därför att vi har blivit förföljda för vår sexuella läggning genom mänsklighetens hela historia. Nu när vi äntligen håller på att vinna över homofoberna så blir det extra viktigt att "skylta" med att vi kräver acceptans och respekt. Vi ska aldrig tillbaka till dagarna då vi tvingades smyga med vilka vi är.
Citera
2021-09-06, 08:28
Citat:
Och hur visste du det? När man är 5 vet man inte ens vad sex är för något.

Och du attraheras inte av tjejer? Finns ingenting du finner det närmsta mysigt hos tjejer?
Hade du aldrig råkat se en sexscen i en Hollywoodfilm när du var liten? När jag såg det brukade jag önska jag var bruden i filmen. Jag visste min sexuella läggning var avvikande och skämdes för det.

När jag var i övre tonåren, insåg jag jag kan tända på kvinnor sexuellt, vi pratar dock om endast väldigt få kvinnor. Men jag känner ingen emotionell dragning till dem. Man kan säga jag har en typisk heterosexuell kvinnas sexuella läggning.
Senast redigerad av Guy86 2021-09-06 kl. 08:54.
Citera
2021-09-06, 11:52
Medlem
Citat:
Hade du aldrig råkat se en sexscen i en Hollywoodfilm när du var liten? När jag såg det brukade jag önska jag var bruden i filmen. Jag visste min sexuella läggning var avvikande och skämdes för det.

Fast varför drar du slutsatsen att du är bög bara för du har sett en film? Skådespelare får miljontals dollar i lön för att avsiktligen du ska kunna relatera till dom. Det har inget att göra med din identitet.

Sen finns ju åldersgränser av en anledning. Tror du att du hade blivit homosexuell om dina föräldrar hade uppsyn och du inte såg porr (ja det är ju i princip porr) när du va 5?

Citat:
När jag var i övre tonåren, insåg jag jag kan tända på kvinnor sexuellt, vi pratar dock om endast väldigt få kvinnor. Men jag känner ingen emotionell dragning till dem. Man kan säga jag har en typisk heterosexuell kvinnas sexuella läggning.

Och vad vet du om heterosexuella kvinnors läggning? Du är ju homosexuell så jag utgår ifrån att kvinnor inte avslöjat särskilt mycket för dig om deras innersta känslor. Eller att du helt enkelt inte bemödat dig att lära dig så mycket om kvinnor.

Jag menar, när du ser en sexscen i hollywood, är du säker på att det du gillar i killen du ser är samma sak som tjejer gillar? Du kanske hört talas om termen ”male gaze”.
Senast redigerad av fr0g 2021-09-06 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in