2021-05-12, 09:35
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Inga löften behövs ffs! Som nån som lärt känna en del personer som var rätt homofoba i starten så är min erfarenhet att dom flesta blir mer besvikna på hur trist det är än nåt annat.
Folk homo som hetero som bi etc etc, är samma lallare mer eller mindre - några litet mer udda, andra litet mer kinky, andra litet mer annorlunda men allihop är som folk e mest. (hade en fd arbetskamrat som spenderade en rätt lång tid med att förklara för mig att jag inte ALLS var bög för att jag inte enligt honom "hade på mig såna kläder" - vilket tydligen var basically assless chaps och såna kepsar som i Oyster Bar i Polishögskolan. Att stå på ett lagergolv och förklara uttryck som "leather daddy" och tidiga 80-talets syn på bögar för en annan person i blåställ var... udda )

Men än en gång - jag köper inte att alla ska behöva veta allt, eller vara sådär soft bekväma med allt. Klart som fan att saker som man inte har erfarenhet med blir antingen obehagliga eller nåt man e skeptisk runt och man kan bara fylla på med information man har vilket är varför jag är rätt aktiv i den här tråden.
E bra som fan att folk kan - utan känna nåt tryck på att "bete sig" - fråga vadfaen dom vill, exakt hur dom vill.
Hur ska man annars veta saker?

Tror inte cruising är så stort numera när det faktiskt inte behövs (kom ju ur en tid när det var olagligt och många vara extremt djupt in i garderoben) kanske som dogging att det finns några som tänder på det? Men det finns andra bättre saker för det där och har aldrig sett nån som cruisar i hela mitt liv

Finns grindr, klubbar, föreningar osv osv... så är nog ingen som bryr sig det minsta.

Sen så bor jag i samma stad som dig och minns när frisbee-banan sattes in... och minns genuint inte nåt ramaskri om det. Förutom att riskera att få en jävla frisbee i nyllet när man joggar.

EDIT: pratade med maken som e uppväxt här och han kan inte heller minnas ett ramaskri. "Var inte det ett cruisingområde på 50-talet senat - vadfaen ska vi göra, K-märka stället?".
Vi fastnade i en diskussion om NÅN cruisar så längre och att det i så fall måste vara en ensam stackars gubbe som missat memot på sena 90-talet som står där som den siste mohikanen i en buske.
Frågan också är om man bara är en person, är det "cruising" eller är det bara friluftsliv?

Bögar vill ha bort frisbeegolbana:

https://www.expressen.se/nyheter/bogar-vill-ha-bort-frisbeegolfbana/

Det har varit en hel del artiklar om att det ligger slängda kläder, kondomer och att det även ligger madrasser där.

Det finns ett kodsystem där olika färger på näsdukarna betyder olika saker när man cruisar. Använder ni er av det?
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-05-12 kl. 09:44.
Citera
2021-05-12, 10:25
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Bögar vill ha bort frisbeegolbana:

https://www.expressen.se/nyheter/bogar-vill-ha-bort-frisbeegolfbana/

Det har varit en hel del artiklar om att det ligger slängda kläder, kondomer och att det även ligger madrasser där.

Det finns ett kodsystem där olika färger på näsdukarna betyder olika saker när man cruisar. Använder ni er av det?

Med tanke på artikeln som baseras på en(1) uppgiftslämnare så antar jag att vi hittat den siste mohikanen.
Börje 72: "Men vadfaen! Frisbeegolf! Tro fan att jag inte fått napp i skogen där sen 1972! Nu ska det protesteras!"

Och eftersom cruising inte direkt finns - och hanky codes - även om det var en skoj idé anno 1975 så tänker jag att det numera är litet av en kul grej mer än nåt annat.
Däremot så är dom flesta bögar väldigt mer öppna att snacka om vad man vill ha med partners och också rätt kvicka med att testa i alla fall en gång om det är nåt litet mer udda. Så då kan ju hanky codes funka med... meeeeen e litet mer en kul grej

Sen... finns fattiga bögar och pundiga bögar osv självklart men har du nånsin (som antaget hetero här) släpat ut en hel jävla madrass i en central park om du och din flickvän ska ha sex ute? Eller dumpat kläderna och bara gått?

EDIT: denna faktaruta borde fan Kmärkas
"Cruising: Ordet används i dagligt tal om homosexuella som möts på särskilda platser för att stifta bekantskap med varandra på olika sätt.
Bragebacken i Slottsskogen är sedan 150 år tillbaka känd som "bögarnas tillhåll"."

Alltså inte vattentornet? Plus "stifta bekantskap med varandra på olika sätt" kan man skriva "bögarna" så kan man skriva "för att ha sex" ffs
Senast redigerad av triptyken 2021-05-12 kl. 10:37.
Citera
2021-05-12, 15:51
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Med tanke på artikeln som baseras på en(1) uppgiftslämnare så antar jag att vi hittat den siste mohikanen.
Börje 72: "Men vadfaen! Frisbeegolf! Tro fan att jag inte fått napp i skogen där sen 1972! Nu ska det protesteras!"

Och eftersom cruising inte direkt finns - och hanky codes - även om det var en skoj idé anno 1975 så tänker jag att det numera är litet av en kul grej mer än nåt annat.
Däremot så är dom flesta bögar väldigt mer öppna att snacka om vad man vill ha med partners och också rätt kvicka med att testa i alla fall en gång om det är nåt litet mer udda. Så då kan ju hanky codes funka med... meeeeen e litet mer en kul grej

Sen... finns fattiga bögar och pundiga bögar osv självklart men har du nånsin (som antaget hetero här) släpat ut en hel jävla madrass i en central park om du och din flickvän ska ha sex ute? Eller dumpat kläderna och bara gått?

EDIT: denna faktaruta borde fan Kmärkas
"Cruising: Ordet används i dagligt tal om homosexuella som möts på särskilda platser för att stifta bekantskap med varandra på olika sätt.
Bragebacken i Slottsskogen är sedan 150 år tillbaka känd som "bögarnas tillhåll"."

Alltså inte vattentornet? Plus "stifta bekantskap med varandra på olika sätt" kan man skriva "bögarna" så kan man skriva "för att ha sex" ffs

Det var alltså inte du som inte förstörde frisbeegolfmålen?
Det stryker ju inte runt heterosexuella tjejer i parker ute efter ett knull. Så att släppa dit en madrass är lite onödigt särskilt inte för någon man redan är tillsammans med. Men jag vet att jag har läst om madrasser och bortslängda kläder i Bragebacken.
Citera
2021-05-12, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Rör sig bögarna verkligen ute numera (cruisar)? Allt inleds väl på applikation nuförtiden? Känns lika sannolikt som att kåta gubbar går och köper porrtidningar, det förekommer iofs.

I Göteborg går de dels på Vuxenkul, dels vid Tingstad, dels i Slottsskogen och dels vid kranen i Eriksberg. Det gäller säkert något liknande för Stockholm.
Citera
2021-05-12, 17:01
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I Göteborg går de dels på Vuxenkul, dels vid Tingstad, dels i Slottsskogen och dels vid kranen i Eriksberg. Det gäller säkert något liknande för Stockholm.
Det är spännande, att det lever kvar. I serien som är så väl omtalad här i tråden talade Gardell om just bögmöten i staden. I den lät det som att bögarna var förvisade till parkerna, det kan man ju diskutera.

Det är intressant med bögar när det gäller deras position som bevismedel i frågan om sexualitet. Bögar knullar mycket och länge, är detta ett utfall av kvinnans frånvaro eller knullar de helt enkelt inte mer än heteromän? Det blir snabbt oerhört knivigt för enligt den här studien så är de homosexuellas hjärnor likt de heteromänniskor av det motsatta könet: https://www.nationalgeographic.com/science/article/brains-of-gay-people-resemble-those-of-straight-people-of-opposite-sex. Men kvinnor knullar ju inte alls? I vart fall så knullar de inte så mycket i lesbiska relationer??
Senast redigerad av Kackelhus 2021-05-12 kl. 17:05.
Citera
2021-05-12, 17:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Det är spännande, att det lever kvar. I serien som är så väl omtalad här i tråden talade Gardell om just bögmöten i staden. I den lät det som att bögarna var förvisade till parkerna, det kan man ju diskutera.

Det är intressant med bögar när det gäller deras position som bevismedel i frågan om sexualitet. Bögar knullar mycket och länge, är detta ett utfall av kvinnans frånvaro eller knullar de helt enkelt inte mer än heteromän? Det blir snabbt oerhört knivigt för enligt den här studien så är de homosexuellas hjärnor likt de heteromänniskor av det motsatta könet: https://www.nationalgeographic.com/science/article/brains-of-gay-people-resemble-those-of-straight-people-of-opposite-sex. Men kvinnor knullar ju inte alls? I vart fall så knullar de inte så mycket i lesbiska relationer??

Det handlar om att män vill knulla så fort de bara får medan kvinnor är mer reserverade och i det här fallet rör det sig om män som träffar andra andra män för att knulla med så klart det exploderar.
Citera
2021-05-12, 17:32
Medlem
1. Går ni till gymmet/badhuset bara för att glo på kukar?
2. Ifall ni är på gymmet och råkar se en kuk i duschen, blir ni kåt och går hem och runkar?
3. Ifall ni blir kåt av en kuk i gymduschen, kan ni hålla ner er bånge?
Citera
2021-05-12, 18:16
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Det handlar om att män vill knulla så fort de bara får medan kvinnor är mer reserverade och i det här fallet rör det sig om män som träffar andra andra män för att knulla med så klart det exploderar.
Är inne på samma spår som dig, att det är kvinnan som är stoppet. Men då blir sådana källor som den jag presenterad svåra att hantera, för i dem står det att bögarnas hjärnor delar egenskaper med kvinnors hjärnor..
Citera
2021-05-12, 19:45
Bannlyst
Citat:

Heterokvinnor knullar massor men är vanligen rädda om sitt rykte. Heteromän knullar mindre än bögar bara för att det är svårare att ragga upp kvinnor än bögar.
Citera
2021-05-13, 15:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Är inne på samma spår som dig, att det är kvinnan som är stoppet. Men då blir sådana källor som den jag presenterad svåra att hantera, för i dem står det att bögarnas hjärnor delar egenskaper med kvinnors hjärnor..

De är kåta män. Män har som främsta mål att få stoppa in den innan de dör. Vill de ligga med någon som tänker likadant alltså en annan man så klart det blir pang på rödbetan. Det är därför bögar drabbas av aids och andra sexuellt överförbara sjukdomar mer än andra.
Citera
2021-05-13, 16:24
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Nu är jag visserligen bög, bor i GBG, rör mig i dom områdena inte allt för sällan, känner flera bögar i Göteborg - men du sitter tydligen på info som jag totalt missat

Nu säger jag inte att folk inte går ut och knullar i skog och mark eller litet mer rafflande än så - men hela det här "där och där är bögarna" stinker bögring-nonsens och mest hittepå av lättchockade som vill känna sig chockade.

Det finns sexklubbar med dark rooms. Det finns hookup appar. Det finns tretusen enklare, mer effektiva och verkligen verkligen mindre jobbiga metoder för anonymsex om man gillar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
1. Går ni till gymmet/badhuset bara för att glo på kukar?
2. Ifall ni är på gymmet och råkar se en kuk i duschen, blir ni kåt och går hem och runkar?
3. Ifall ni blir kåt av en kuk i gymduschen, kan ni hålla ner er bånge?

1. Några kanske jag gör men dom flesta gör inte det.
2. Om jag ser en snygg man (dvs inte bara en kuk utan en hel kropp - du vet som att du (om du e en heterosnubbe) kollar på hela kvinnan, bröst, röv, lår OCH fitta mm) så kan ju det hamna i ett runkarkiv för framtiden.
3. Samma som dig. Om du tänker på nåt sexigt när du är på gymmet - finns kasken risk att du börjar få stånd med och du får tänka på nåt trist för att fälla flaggstången.

(Hett tips, finns en video med den förrförra påven som dement som en anka ska sjunga nån form av hymn. Den spelades in som CD och om du nån gång vill tappa ALL sexuell energi - gräv upp den, memorera när han heser sig igenom "paaaAAaaater noooOOooooeester" och sen har du en autoknapp för att fälla in alla åror.)

Citat:
De är kåta män. Män har som främsta mål att få stoppa in den innan de dör. Vill de ligga med någon som tänker likadant alltså en annan man så klart det blir pang på rödbetan. Det är därför bögar drabbas av aids och andra sexuellt överförbara sjukdomar mer än andra.

Får jag nita in en brandfackla där... Lesbiska singlar knullar som jävla kaniner om lesbiska kompisar är nåt mått på detta. ("lesbian bedroom death" är ju en pryl men kompisar som är singlar eller när dom var... jävlar...)
Tror att en grej som spelar in här är sexuell självsäkerhet och öppenhet. Om du vart tvungen att slå dig ur en djup jävla garderob nån gång blir snack om vad du faktiskt gillar, en tendens att vilja testa nya prylar eller acceptans för andras favoritprylar rätt enkel i jämförelse. Det finns liksom ett socialt utrymme bland HBTQ+ par att snacka öppnare om det (absolut inte perfekt eller nåt, bara enklare)

Men det är ju klart enklare som bög att ragga än som hetero även om det inte var helt jävla automatiskt (om jag minns mina singeldagar rätt)
Citera
2021-05-13, 16:30
Bannlyst
Citat:
Nu är jag visserligen bög, bor i GBG, rör mig i dom områdena inte allt för sällan, känner flera bögar i Göteborg - men du sitter tydligen på info som jag totalt missat

Nu säger jag inte att folk inte går ut och knullar i skog och mark eller litet mer rafflande än så - men hela det här "där och där är bögarna" stinker bögring-nonsens och mest hittepå av lättchockade som vill känna sig chockade.

Det finns sexklubbar med dark rooms. Det finns hookup appar. Det finns tretusen enklare, mer effektiva och verkligen verkligen mindre jobbiga metoder för anonymsex om man gillar det.

Vuxenkuls kunder är till minst 75% homo- och bisexuella män. De andra ställena trodde jag var allmänt kända som cruisingställen. Hur frekvent det är utomhus har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in