2018-12-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVEGOT
haha då tar vi det från början. "Homosexualitet fyller en funktion i evolutionen.
Det är därför om man får två söner som det är 30% större chans att son nummer 2 är homosexuell. "
Vad fyller dem för funktion? Om så vore fallet med 30% chans, vad spelar de för roll angående evulutionen? Visa din källa på riskprognosen du hävdar med andra barnet.

Definera mycket vanligt. Vilka djur är homosexuella menar du? Vad gör det naturligt enligt dig?

"Sedan fyller sex en mycket större funktion än bara fortplantning." Varför, är inte nytt liv viktigt?
Vad menar du att människorna hade gjort om de inte hade fått utlopp för sitt sexuella behov? Med din teori så är allt en kvinna kan stoppa i sin vagina och allt mannen kan stoppa kuken i naturligt.

Rimligt att skicka en podd på 1,20h och förvänta sig att man ska lyssna. Om du gjort det så bryt ner det istället.

"Det är inte evolutionen som gjort att män och kvinnor skapar liv. Du förstår nog inte vad evolutionen är." Säg till mig vad som gjort att man+kvinna=liv då.Gud eller någon annan trobekänelse är okej annars är du ute och cyklar.

Ja källan visar på vilken forskning som visar detta, och det finns massor att läsa om denna studie. Småbröder har mycket större chans att vara homosexuella, och det beror på att det är fördelaktigt för oss som ras, så det är inprogrammerat i kvinnan att minska chansen för flera heterosexuella män.
https://www.vice.com/en_nz/article/w...ence-knows-why

Homosexualitet har dokumenterats bland mer än 1500 olika djurraser och är mycket väldokumenterat bland mer än 500.
Det finns bland fåglar, elefanter, fladdermöss, lejon, olika ödlor, flera apor och en del insekter med mer. Orkar inte lista 500 till 1500 stycken.

"är inte liv viktigt?"
Vem har påstått något annat, och hur läser du in det?
Det är inte den enda meningen eller syftet med sex. Både djur och människor har sex av fler anledningar än att få barn.

Nej, så är det inte alls enligt min teori. Nu gör du bara en halmgubbe.

Du behöver inte man + kvinna för att få liv. Det är EN version av liv.
Bakterier är liv, de har inte män eller kvinnor.
Virus är liv med evolution, de har inte män eller kvinnor.
Citera
2018-12-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Ja källan visar på vilken forskning som visar detta, och det finns massor att läsa om denna studie. Småbröder har mycket större chans att vara homosexuella, och det beror på att det är fördelaktigt för oss som ras, så det är inprogrammerat i kvinnan att minska chansen för flera heterosexuella män.
https://www.vice.com/en_nz/article/w...ence-knows-why

Homosexualitet har dokumenterats bland mer än 1500 olika djurraser och är mycket väldokumenterat bland mer än 500.
Det finns bland fåglar, elefanter, fladdermöss, lejon, olika ödlor, flera apor och en del insekter med mer. Orkar inte lista 500 till 1500 stycken.

"är inte liv viktigt?"
Vem har påstått något annat, och hur läser du in det?
Det är inte den enda meningen eller syftet med sex. Både djur och människor har sex av fler anledningar än att få barn.

Nej, så är det inte alls enligt min teori. Nu gör du bara en halmgubbe.

Du behöver inte man + kvinna för att få liv. Det är EN version av liv.
Bakterier är liv, de har inte män eller kvinnor.
Virus är liv med evolution, de har inte män eller kvinnor.

Nej källan visar ett mediahus som tjänar pengar på att människor läser så att de tolkar saker för att få det låta mer clickbait är ju inte så långsökt.Inte ens i artikeln stod det någon om dina 30% eller att de skulle bli "inprogrammerat" pga faktorn du påstår.Svårt med engelska eller är du mytoman? Vart är forskningen?
Shit vad du spottar påståenden. När du säger ras så antar jag att du innefattar hela världens människor?För att påstå att svenskar i Sverige inte skulle må bra att högre barnafödande är absurt. Och innefattar det hela världen befolkning är det också absurt då du inte kan göra riskanalyser för alla världens länder genom att ta alla människor delat i antal länder. Det är lika befängt när man hänvisar till att medeltempraturen i världen ökar och då kommer alla länder gå under..

Jag såg också den wikipedia länken. Runt 2000 kom de på det, när bögerier slog igenom. Med tanke på detta förväntar jag mig till länkar till studier om detta före 1990 innan homosexualitet vart en religion. Eller är det ett nytt fenomen hos alla dessa arter?

Du påstår något annat? "Sedan fyller sex en mycket större funktion än bara fortplantning. Mängder med djur, inklusive människan, har sex för att det är skönt och roligt." Du påstår alltså att pånyttfödelse inte är det viktigaste med sex utan för att det är skönt. Då frågar jag vad alla människor (eller djur) som inte får utlopp för sin sexualitet tar sig till? För utloppet är viktigare enligt dig än fortplantning.

Svara på varför du påstår att det är naturligt att två samkönade människor har sex med varann?

Sista stycket är omöjligt att tyda.
Senast redigerad av SVEGOT 2018-12-13 kl. 16:31.
Citera
2018-12-13, 16:38
Medlem
Citat:
Shit vad du spottar påståenden. När du säger ras så antar jag att du innefattar hela världens människor?För att påstå att svenskar i Sverige inte skulle må bra att högre barnafödande är absurt. Och innefattar det hela världen befolkning är det också absurt då du inte kan göra riskanalyser för alla världens länder genom att ta alla människor delat i antal länder. Det är lika befängt när man hänvisar till att medeltempraturen i världen ökar och då kommer alla länder gå under..

Jag såg också den wikipedia länken. Runt 2000 kom de på det, när bögerier slog igenom. Med tanke på detta förväntar jag mig till länkar till studier om detta före 1990 innan homosexualitet vart en religion. Eller är det ett nytt fenomen hos alla dessa arter?

Du påstår något annat? "Sedan fyller sex en mycket större funktion än bara fortplantning. Mängder med djur, inklusive människan, har sex för att det är skönt och roligt." Du påstår alltså att pånyttfödelse inte är det viktigaste med sex utan för att det är skönt. Då frågar jag vad alla människor (eller djur) som inte får utlopp för sin sexualitet tar sig till? För utloppet är viktigare enligt dig än fortplantning.

Svara på varför du påstår att det är naturligt att två samkönade människor har sex med varann?

Sista stycket är omöjligt att tyda.

Du förstår uppenbart inte tillräckligt mycket om ämnet, samt har redan alldeles för förutfattade åsikter i ämnet, för att det ska gå att föra ett samtal om detta.

"Du påstår alltså att pånyttfödelse inte är det viktigaste med sex utan för att det är skönt."
Nej det påstår jag inte. Du har som sagt väldigt förutfattade meningar om saker så antigen förvrängs det jag skriver i ditt huvud eller så kan du inte läsa.

"Då frågar jag vad alla människor (eller djur) som inte får utlopp för sin sexualitet tar sig till? För utloppet är viktigare enligt dig än fortplantning. "
Vart har jag skrivit det? Du har som sagt väldigt förutfattade meningar om saker så antigen förvrängs det jag skriver i ditt huvud eller så kan du inte läsa.

"Svara på varför du påstår att det är naturligt att två samkönade människor har sex med varann?"
Det är naturligt av olika anledningar.
1 - det är otroligt vanligt förekommande i naturen.
2 - den kvinnliga kroppen är programmerad till att öka chansen till att nästa pojke man föder efter den första ska bli homosexuell.

Som bonus:
Du vet om att det finns djur som byter kön?

"Sista stycket är omöjligt att tyda."
Jo, är man inte läskunnig så blir det svårt.
Du antyder att det krävs man + kvinna för att skapa liv.
Det stämmer inte. Bakterier är liv, virus är liv, de fortplantar sig och lever utan kön.

Och nej, man kom inte på att det fanns homosexuella djur på 2000-talet. Man har vetat det längre än så...
Citera
2018-12-13, 16:56
Medlem
Citat:
Du förstår uppenbart inte tillräckligt mycket om ämnet, samt har redan alldeles för förutfattade åsikter i ämnet, för att det ska gå att föra ett samtal om detta.

"Du påstår alltså att pånyttfödelse inte är det viktigaste med sex utan för att det är skönt."
Nej det påstår jag inte. Du har som sagt väldigt förutfattade meningar om saker så antigen förvrängs det jag skriver i ditt huvud eller så kan du inte läsa.

"Då frågar jag vad alla människor (eller djur) som inte får utlopp för sin sexualitet tar sig till? För utloppet är viktigare enligt dig än fortplantning. "
Vart har jag skrivit det? Du har som sagt väldigt förutfattade meningar om saker så antigen förvrängs det jag skriver i ditt huvud eller så kan du inte läsa.

"Svara på varför du påstår att det är naturligt att två samkönade människor har sex med varann?"
Det är naturligt av olika anledningar.
1 - det är otroligt vanligt förekommande i naturen.
2 - den kvinnliga kroppen är programmerad till att öka chansen till att nästa pojke man föder efter den första ska bli homosexuell.

Som bonus:
Du vet om att det finns djur som byter kön?

"Sista stycket är omöjligt att tyda."
Jo, är man inte läskunnig så blir det svårt.
Du antyder att det krävs man + kvinna för att skapa liv.
Det stämmer inte. Bakterier är liv, virus är liv, de fortplantar sig och lever utan kön.

Och nej, man kom inte på att det fanns homosexuella djur på 2000-talet. Man har vetat det längre än så...

Du vill alltså inte styrka alla dina påståenden? 30% större chans att andra pojken i familjen blir bög säger du, du förstår inte hur stor del som skulle vara bögar då va? Cellerna som du påstod skulle programeras hos dessa pojkar för att de är fördelaktigt för "rasen" som du säger. Kunde du styrka de?

#3657 kan man läsa det. Vet inte hur du förmår dig att ljuga om något som står i skrift någon sida bak. Hoppas du att dem som läser detta inte orkar gå tillbaka och läsa att du ljuger?

Det skrev du i samma inlägg #3657. Det du fick citerat i förra inlägget.

Haha happ och dessa otroligt vanliga studier kommer med posten eller? Så kvinnan programmeras att fortplanta en avkomma som inte ska fortplanta? Dåligt skriven algoritm

Eftersom bonusen inte var att man kan flyga med blygläpparna så är det inte ens tillräckligt mycket mytomani i ditt påstående för att vilja besvara det.

Hahhah varför fortsätter du skriva om du säger att jag inte är läskunnig? Pekar du åt vilket håll en blind ska gå när dem frågar också?
Citera
2018-12-13, 17:20
Medlem
Citat:
Du vill alltså inte styrka alla dina påståenden? 30% större chans att andra pojken i familjen blir bög säger du, du förstår inte hur stor del som skulle vara bögar då va? Cellerna som du påstod skulle programeras hos dessa pojkar för att de är fördelaktigt för "rasen" som du säger. Kunde du styrka de?

#3657 kan man läsa det. Vet inte hur du förmår dig att ljuga om något som står i skrift någon sida bak. Hoppas du att dem som läser detta inte orkar gå tillbaka och läsa att du ljuger?

Det skrev du i samma inlägg #3657. Det du fick citerat i förra inlägget.

Haha happ och dessa otroligt vanliga studier kommer med posten eller? Så kvinnan programmeras att fortplanta en avkomma som inte ska fortplanta? Dåligt skriven algoritm

Eftersom bonusen inte var att man kan flyga med blygläpparna så är det inte ens tillräckligt mycket mytomani i ditt påstående för att vilja besvara det.

Hahhah varför fortsätter du skriva om du säger att jag inte är läskunnig? Pekar du åt vilket håll en blind ska gå när dem frågar också?

Läs studien. Och du förstår ju inte procent din dumma fan...
Om det är 1% chans att man blir homosexuell och det ökar med 30% så är det plötsligt hela ..... 1,3% chans - inte 31% som du uppenbart trodde. Idiot.
jag behöver inte styrka det, läs studien - eller tror jag tänker skriva ned hela studien här?

Men herregud, du kan inte läsa...
Det är ju inte alls det jag skriver.
Du är ju pinsam...

Jag: Blå är den finaste färgen.
Du: Varför hatar du rött?
Jag. Jag hatar inte rött, jag bara föredrar blått.
Du: Så alla andra färger än blått är vidriga?! Fy fan, du hatar säkert kattungar också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, precis för att det är inte meningen att alla ska vilja skaffa barm och fokusera på det. En del av oss ska kunna fokusera helt på andra saker än att ta hand om barn - och finnas tillgängliga att ta hand om barn om föräldrarna dör. Det är en fördel för oss som varelser om inte alla har samma fokus. Precis som långt ifrån alla heterosexuella vill ha barn. Precis som att ca 1% födds utam empati, för att de är en fördel for oss som ras att ett fåtal av oss inte har det. Läs studien eller lyssna på podden. Men nej, du vill ha kvar dina förutfattade meningar...

Färdig med dig, lev vidare i din värld du bara.
Citera
2018-12-13, 17:59
Medlem
Citat:
Läs studien. Och du förstår ju inte procent din dumma fan...
Om det är 1% chans att man blir homosexuell och det ökar med 30% så är det plötsligt hela ..... 1,3% chans - inte 31% som du uppenbart trodde. Idiot.
jag behöver inte styrka det, läs studien - eller tror jag tänker skriva ned hela studien här?

Men herregud, du kan inte läsa...
Det är ju inte alls det jag skriver.
Du är ju pinsam...

Jag: Blå är den finaste färgen.
Du: Varför hatar du rött?
Jag. Jag hatar inte rött, jag bara föredrar blått.
Du: Så alla andra färger än blått är vidriga?! Fy fan, du hatar säkert kattungar också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, precis för att det är inte meningen att alla ska vilja skaffa barm och fokusera på det. En del av oss ska kunna fokusera helt på andra saker än att ta hand om barn - och finnas tillgängliga att ta hand om barn om föräldrarna dör. Det är en fördel för oss som varelser om inte alla har samma fokus. Precis som långt ifrån alla heterosexuella vill ha barn. Precis som att ca 1% födds utam empati, för att de är en fördel for oss som ras att ett fåtal av oss inte har det. Läs studien eller lyssna på podden. Men nej, du vill ha kvar dina förutfattade meningar...

Färdig med dig, lev vidare i din värld du bara.

Är du senil eller förstår du inte att din länk går till en nyhetsartikel och jag har bett om en studie/forskning men du fortsätter hänvisa till en nyhetsartikel?
Alltså att du har tagit förlusten och spelar dum inför mig har jag inga problem med. Men sluta påstå saker, jag har inte skrivit ut en siffra. Skicka något som styrker vad du säger eller håll käft med dina siffror.

#3657 "Sedan fyller sex en mycket större funktion än bara fortplantning. Mängder med djur, inklusive människan, har sex för att det är skönt och roligt." Ditt inlägg,fri för tolkning för den som kommer över tråden.

Fula jäkla Kina kopia glasögon är vad du måste bära.

Vissa vill inte ha barn och vissa kan inte få barn. Men du kan inte bara överföra det till att det är naturligt att vara homosexuell för det. Du anspelar även på en överpopulation utav människor men vill inte applicera det på land utan generaliserar världens befolkning på yta. Så kan du inte göra ur ett icke globalistiskt perspektiv som vi inte talar utifrån.
Ingen människa har blivit till genom homosexualitet och att det finns homosexuella som man tycker gör gott gör enligt min mening inte dem till en tillgång.Att någon gör något som någon annan tycker är skönt är inte en tillgång för någon annan är sexpartnern.Verkligen inte ur samhällssynpunkt.

Hade de första människorna valt att vara homosexuella skulle vi inte finnas idag. Tacka dina förfäder för att dem va hetro så du kom till.
Hade det varit naturligt för att det är skönt så kan man applicera det på väldigt hemska saker. Så njutning gör det inte naturligt,inte ur befolkningstillväxt synpunkt,inte heller om man tittar på djurens eller människans historia.
Senast redigerad av SVEGOT 2018-12-13 kl. 18:06.
Citera
2018-12-13, 18:05
Medlem
Citat:
Är du senil eller förstår du inte att din länk går till en nyhetsartikel och jag har bett om en studie/forskning men du fortsätter hänvisa till en nyhetsartikel?
Alltså att du har tagit förlusten och spelar dum inför mig har jag inga problem med. Men sluta påstå saker, jag har inte skrivit ut en siffra. Skicka något som styrker vad du säger eller håll käft med dina siffror.

#3657 "Sedan fyller sex en mycket större funktion än bara fortplantning. Mängder med djur, inklusive människan, har sex för att det är skönt och roligt." Ditt inlägg,fri för tolkning för den som kommer över tråden.

Fula jäkla Kina kopia glasögon är vad du måste bära.

Vissa vill inte ha barn och vissa kan inte få barn. Men du kan inte bara överföra det till att det är naturligt att vara homosexuell för det. Du anspelar även på en överpopulation utav människor men vill inte applicera det på land utan generaliserar världens befolkning på yta. Så kan du inte göra ur ett icke globalistiskt perspektiv som vi inte talar utifrån.
Ingen människa har blivit till genom homosexualitet och att det finns homosexuella som man tycker gör gott gör enligt min mening inte dem till att man ser dem som en tillgång.Det är inte deras sexuella handlingar som gör att de är en tillgång för familj mm.Ända tillgången man är för sin egen sexpartner till följd av sin homosexualitet.

Hade de första människorna valt att vara homosexuella skulle vi inte finnas idag. Tacka dina förfäder för att dem va hetro så du kom till.
Hade det varit naturligt för att det är skönt så kan man applicera det på väldigt hemska saker. Så njutning gör det inte naturligt,inte ur befolkningstillväxt synpunkt,inte heller om man tittar på djurens eller människans historia.

Vad menar du med att AIK är bättre än Djurgården?
Appråpå Djurgården, varför är det ok att ha sex med djur enligt dig?!

Vadå om de första människorna på månen var homo?! Vad har det med saken att göra?
Citera
2018-12-13, 20:38
Hur vanligt är det med analsex bland homosexuella män egentligen? Är det "ett måste" för de allra flesta? Eller nöjer ni er med handtrallor och oralsex också? Badar ni ofta badkarl tillsammans?
Citera
2018-12-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Hur vanligt är det med analsex bland homosexuella män egentligen? Är det "ett måste" för de allra flesta? Eller nöjer ni er med handtrallor och oralsex också? Badar ni ofta badkarl tillsammans?

Jag tror det är rätt vanligt. Ibland ses man för en avsugning bara, för det är smidigare. Men det är ju inte riktigt som ett samlag, som analsex är.
Citera
2018-12-22, 20:25
Medlem
Jag föredrar starkt oralsex och har enbart analt när min partner verkligen vill. Tycker inte det är särskilt stimulerande, men tyvärr blev det vid någon tidpunkt "standard" med analsex för bögar. Så det flesta föredrar nog det.
Citera
2018-12-22, 20:32
Medlem
pinnpelle88s avatar
Hur vanligt är det med sexuella övergrepp på er homosexuella i tidig ålder?

Och i era homo kretsar..?

Flera studier visar på att det är väldigt förekommande.

https://www.conservapedia.com/Sexual..._homosexuality

Tror ni homosexuella att eran "acceptans" blir mer tack vare all pro-HBTQ propaganda i senare tid?

En god vän sa till mig något jag inte tänkt på häromdagen;

"För 10 år sedan struntande jag fullkomligt i homos, men nu ska de vara överallt, ingenstans går man fri frå de och deras provocerande propaganda, för 10 år sedan var jag en "Bryr mig inte om homos sålänge de inte gör mig något." Idag är jag "Gör som Muslimerna, sparka ner dem från hustak, de är vidriga och sjukdomsbärande.. de skulle hållt käft."
Citera
2018-12-22, 23:40
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Hur vanligt är det med sexuella övergrepp på er homosexuella i tidig ålder?

Och i era homo kretsar..?

Flera studier visar på att det är väldigt förekommande.

https://www.conservapedia.com/Sexual..._homosexuality
Precis som män i heterosexuella förhållanden inte alltid är bra på att inse när en kvinna kanske inte är helt intresserad så finns det homosexuella män som inte alltid inser när killen kanske inte är helt med på tåget.
Likaså, på samma sätt som många heterosexuella killar inte alltid kan säga Nej när de har någon brutta som åmar sig och kråmar sig och tar honom i skrevet trots att han kanske inte är särskilt sugen eller kåt, och framförallt inte med det träsktrollet som nu raggar på honom, då killar helt enkelt inte verkar förväntas säga Nej så ingen lär unga att det är helt okej, på samma sätt så finns det homosexuella killar som har fått intrycket att killar alltid vill ha sex och som är glada för att någon är intresserad av dom.
Jag vet inte hur många regelrätta (överfalls)våldtäkter med just våldsinslag eller en direkt tvingande aspekt som det finns, men jag skulle nog säga att det är mer vanligt med personer som har sex trots att de kanske inte är särskilt kåta eller vill.

Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Tror ni homosexuella att eran "acceptans" blir mer tack vare all pro-HBTQ propaganda i senare tid?

En god vän sa till mig något jag inte tänkt på häromdagen;

"För 10 år sedan struntande jag fullkomligt i homos, men nu ska de vara överallt, ingenstans går man fri frå de och deras provocerande propaganda, för 10 år sedan var jag en "Bryr mig inte om homos sålänge de inte gör mig något." Idag är jag "Gör som Muslimerna, sparka ner dem från hustak, de är vidriga och sjukdomsbärande.. de skulle hållt käft."
HBT-kampen har åstadkommit mycket genom tiderna, och många av de rättigheter homosexuella personer nu har hade aldrig funnits om det inte var för alla irriterande och hysteriska skrikande och protesterande bögar. Tror du homosexuella hade fått adoptionsrätt eller fått gifta sig om det inte vore för att några personer satte ner foten och var jobbiga? Jag är övertygad om att alla "allierade" och som nu är för HBT-rättigheter inte hade brytt sig ett smack om det inte hade varit på modet att vara aktivist för några som anses extra utsatta..
Så all "propaganda" har absolut varit bra och åstadkommit mycket. Dock är jag med på vad jag anar att du menar med din ton och ditt ordval. Att många av dagens aktivister mest verkar vara ute efter att skrika hysteriskt och anklaga alla andra för att vara homofober och icke rättrogna.. De stör mig minst lika mycket som jag stör mig på hysteriska fjårtisar med "Åhhh gud asså du vet typ bah änna! Och SEN sa han minsann att....". Jag finner att jag har lika svårt att identifiera mig med vältränade 20-åringar i string som dansar runt på ett lastbilsflak under Pride, som när jag ser någon svensk version av latinsk-inspirerad karneval a la Hammarkullefestivalen (om den finns kvar), och som vad jag kan identifiera mig med ett vanligt Socialdemokratiskt Första Maj tåg. Inte mycket alls alltså.

Det jag personligen hoppas få ut av "HBT-propagandan" är att folk ska inse att många bögar och flator är precis som alla andra. Bekymrade över höjda räntor, gnäller på bensinpriset, oroliga för bostadsbubblan med mera. Enda skillnaden är att jag kallar min partner för han, medan du kallar din för hon. I övrigt ska vi ha samma rättigheter och skyldigheter som alla andra. Vi ska förväntas donera blod som alla andra, göra lumpen som alla andra, vara bra medborgare och goda förebilder för de runt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in