Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
Jag har en fråga till både homosexuella och straighta, jag är bög och är inte på något sätt
avvikande i kläder eller frisyr, men har lyckats bli ertappad för att vara gay på jobbet och
i en del andra sammanhang, nu senast var det på en julfest en kille som frågade "men du är
väl bög va", jag är så att jag stöter inte på hetro killar eller på något vis försöker visa intresse
av dem på det sättet, så hur gör ni som är bög för att undvika att inte bli ertappade?
Och ni som är hetro kan ni se om någon är bög utan att den visat några tendenser till att
stöta på er?, eller är det vanligt att även ni hetro ochså kan bli tagna för att vara homo?
Jag trodde inte normalt folk höll på med öppen homofobi längre. Så jävla high-school liksom. Du använder "ertappade" som terminologi, är du i garderoben av någon anledning? Var den du är, om någon "anklagar" dig att vara bög så stå för det. God damn det är 2018 och du har hela jävla Svenska media-kåren på din sida. Ifall någon blir aggressiv så kontakta lugnt chefen eller i allvarligare fall polisen. Jag tror inte de flesta homosexuella aktivt döljer det eller är ängsliga för att bli "outed". Bögar raggar inte på killar höger och vänster. Med det sagt kanske inte straight guys borde vandra in på gaybars och sedan bli förnärmade när de blir stötta på. Men men, annan historia etc.
Mitt råd, oroa dig inte, var dig själv, om familjen inte stöttar dig så kan de dra och helvete. Om vänner tar avstånd är de inte sanna vänner. Och så vidare. Livet är jävligt skört, kan sluta när som helst eller pågå i decennier.
I varje fall...
Jag är bisexuell. Och har varit det hela livet. Har straight och bi och gay vänner. Och det finns två arketyper av bögar. Den ena är precis helt normal och den andra är flamsig prinsessa. Normala killar som är gay är omöjliga att se ifall det är gay. Flamsiga prinsessor syns uppenbart direkt.
Sedan finns det gränslands varianter av de båda såklart, en kille som agerar normalt men kanske lutar sig lite mer rump-putande vid dörröppningar och mot bord etc, gärna lägger sin hand över din när han levererar en poäng i ett samtal etc. All-round lite mer feminin etc.
Mitt råd igen, bry dig inte så mycket, var dig själv, en fot före den andra, kom vad som händer.
Nästa gång någon slänger ur sig en sådan kommentar så tycker jag du ska agera tillbaka.
"Vad spelar det för roll?"
"Och om jag är?"
"Vafan?"
"Är du?"
"Ooooooooookay...?"
osv osv osv seriöst, jag vet inte situationen bakom din Julfest och vad för folk som hänger på ditt jobb men... allvarligt, var den du är och om någon blir hetsad av ingenting och till och med hotfull, ta det till cheferna, alternativt till polisen till och med. Sverige 2018 har otroligt många fallskärmar och skyddsnät som skyddar dig vid eventuell diskriminering.
Stand tall, be yourself, don't hurt anyone.