2018-12-26, 13:09
Medlem
Jag har en fråga till både homosexuella och straighta, jag är bög och är inte på något sätt
avvikande i kläder eller frisyr, men har lyckats bli ertappad för att vara gay på jobbet och
i en del andra sammanhang, nu senast var det på en julfest en kille som frågade "men du är
väl bög va", jag är så att jag stöter inte på hetro killar eller på något vis försöker visa intresse
av dem på det sättet, så hur gör ni som är bög för att undvika att inte bli ertappade?
Och ni som är hetro kan ni se om någon är bög utan att den visat några tendenser till att
stöta på er?, eller är det vanligt att även ni hetro ochså kan bli tagna för att vara homo?
Citera
2018-12-26, 13:43
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag har en fråga till både homosexuella och straighta, jag är bög och är inte på något sätt
avvikande i kläder eller frisyr, men har lyckats bli ertappad för att vara gay på jobbet och
i en del andra sammanhang, nu senast var det på en julfest en kille som frågade "men du är
väl bög va", jag är så att jag stöter inte på hetro killar eller på något vis försöker visa intresse
av dem på det sättet, så hur gör ni som är bög för att undvika att inte bli ertappade?
Och ni som är hetro kan ni se om någon är bög utan att den visat några tendenser till att
stöta på er?, eller är det vanligt att även ni hetro ochså kan bli tagna för att vara homo?

Jag trodde inte normalt folk höll på med öppen homofobi längre. Så jävla high-school liksom. Du använder "ertappade" som terminologi, är du i garderoben av någon anledning? Var den du är, om någon "anklagar" dig att vara bög så stå för det. God damn det är 2018 och du har hela jävla Svenska media-kåren på din sida. Ifall någon blir aggressiv så kontakta lugnt chefen eller i allvarligare fall polisen. Jag tror inte de flesta homosexuella aktivt döljer det eller är ängsliga för att bli "outed". Bögar raggar inte på killar höger och vänster. Med det sagt kanske inte straight guys borde vandra in på gaybars och sedan bli förnärmade när de blir stötta på. Men men, annan historia etc.

Mitt råd, oroa dig inte, var dig själv, om familjen inte stöttar dig så kan de dra och helvete. Om vänner tar avstånd är de inte sanna vänner. Och så vidare. Livet är jävligt skört, kan sluta när som helst eller pågå i decennier.

I varje fall...

Jag är bisexuell. Och har varit det hela livet. Har straight och bi och gay vänner. Och det finns två arketyper av bögar. Den ena är precis helt normal och den andra är flamsig prinsessa. Normala killar som är gay är omöjliga att se ifall det är gay. Flamsiga prinsessor syns uppenbart direkt.

Sedan finns det gränslands varianter av de båda såklart, en kille som agerar normalt men kanske lutar sig lite mer rump-putande vid dörröppningar och mot bord etc, gärna lägger sin hand över din när han levererar en poäng i ett samtal etc. All-round lite mer feminin etc.

Mitt råd igen, bry dig inte så mycket, var dig själv, en fot före den andra, kom vad som händer.
Nästa gång någon slänger ur sig en sådan kommentar så tycker jag du ska agera tillbaka.

"Vad spelar det för roll?"
"Och om jag är?"
"Vafan?"
"Är du?"
"Ooooooooookay...?"

osv osv osv seriöst, jag vet inte situationen bakom din Julfest och vad för folk som hänger på ditt jobb men... allvarligt, var den du är och om någon blir hetsad av ingenting och till och med hotfull, ta det till cheferna, alternativt till polisen till och med. Sverige 2018 har otroligt många fallskärmar och skyddsnät som skyddar dig vid eventuell diskriminering.

Stand tall, be yourself, don't hurt anyone.
Citera
2018-12-26, 15:23
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vad tycker ni bögar om Tom Of Finland? Blir ni kåta av hans "supermaskulina" bögbilder?
Citera
2018-12-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad tycker ni bögar om Tom Of Finland? Blir ni kåta av hans "supermaskulina" bögbilder?

Nej. Jag dras mest till helt vanliga eller feminina män. Överdriven maskulinitet för mig är lite som gigantiska bröst för straights. Finns vissa gränser...
Citera
2018-12-26, 22:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nej. Jag dras mest till helt vanliga eller feminina män. Överdriven maskulinitet för mig är lite som gigantiska bröst för straights. Finns vissa gränser...
Finns det ens bögar som är så överdrivet maskulina? Är t.ex. verklighetens macholäderbögar så som Tom Of Finland tecknar dem?
Citera
2018-12-26, 23:32
Medlem
Citat:
Finns det ens bögar som är så överdrivet maskulina? Är t.ex. verklighetens macholäderbögar så som Tom Of Finland tecknar dem?

De finns, fast de håller sig på sina egna klubbar. Går även att se i Pride-tåg. De allra flesta i Sverige är dock helt vanliga gråbögar.
Citera
2018-12-27, 17:55
Medlem
vonblixens avatar
Citat:

Jag gillar Tom Of Finlands teckningar de är lite 70-tals retro på ett kul sätt. Däremot finns det ju ingen som ser ut så. Det är ju lite som Barbiedockor och teckningar av brudar med jättebröst som står rätt ut och midjor på 30 cm. Sånt går att teckna men det har ju inget med verkligheten att göra.
Citera
2018-12-27, 18:07
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Jag gillar Tom Of Finlands teckningar de är lite 70-tals retro på ett kul sätt. Däremot finns det ju ingen som ser ut så. Det är ju lite som Barbiedockor och teckningar av brudar med jättebröst som står rätt ut och midjor på 30 cm. Sånt går att teckna men det har ju inget med verkligheten att göra.
Även jag gillar Tom OF Finland trots att jag inte är bög. För mig känns bilderna lite smått bisarra på ett underhållande sätt. Blir dock lite äcklad av denna råa bögestetik ibland, men bilderna är ändå välgjorda och orginella på nåt sätt.
Citera
2018-12-27, 19:26
Medlem
Kodiak-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne

Det handlar väl om ett helhetsintryck, och inte bara att "du rör dig bögigt", eller något i den stilen. Jag tror att jag själv är skaplig på att lägga märke till allt möjligt om folk, vilket nog kommer sig av att jag är rätt så allmänt nyfiken på det mesta vad gäller människan. Vad är det för mekanismer som typiskt gör och formar oss som individer och delar av olika sorters kollektiv, och hur kan dessa då yttra sig i olika sammanhang?

All sån typ av beteendeanalys är fascinerande för mig. Vi gör alla olika sorters antaganden om människor runt omkring oss, hela tiden, i varierande utsträckning. Det är inte svårare än att vi av ren nödvändighet försöker göra tillvaron lite enklare för oss, och det är inget som i sig förutsätter några som helst värderingar eller övriga förutfattade meningar.

Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Jag trodde inte normalt folk höll på med öppen homofobi längre. Så jävla high-school liksom. Du använder "ertappade" som terminologi, är du i garderoben av någon anledning? Var den du är, om någon "anklagar" dig att vara bög så stå för det. God damn det är 2018 och du har hela jävla Svenska media-kåren på din sida. Ifall någon blir aggressiv så kontakta lugnt chefen eller i allvarligare fall polisen. Jag tror inte de flesta homosexuella aktivt döljer det eller är ängsliga för att bli "outed". Bögar raggar inte på killar höger och vänster. Med det sagt kanske inte straight guys borde vandra in på gaybars och sedan bli förnärmade när de blir stötta på. Men men, annan historia etc.

...

Stand tall, be yourself, don't hurt anyone.

Du verkar ha taggarna utåt! Men det är väl lätt hänt som avvikande att man ofta kan behöva tuffa till sig.

Kan du beskriva hur din sexualitet och dragning till män respektive kvinnor yttrar sig, om det finns några skillnader värda att notera? Har du exempelvis på ett tydligare sätt haft en viss sorts förbindelser med det ena eller andra könet, och vad för olika egenskaper kan dom sägas ha gentemot varandra när man ingår en relation med dom? Vad för sorts drag kan få dig att dras till en kvinna, och för den delen en man, osv? Och vad brukar dom i sin tur gå igång på hos dig?

Om jag får fråga, och du skulle känna för att förtälja något om detta, så klart.
Senast redigerad av Kodiak- 2018-12-27 kl. 19:30.
Citera
2018-12-28, 11:09
Medlem
Det här med gaydar skulle jag gissa har att göra med hur man ser på folk. "male gaze" som det kallas, alltså att man snabbt tittar till kvinnors bröst eller så. Man ser liksom att de är attraherade av dem. Samma då med gay-killar, man råkar titta på andra män på samma sätt som straighta män och kvinnor tittar på varandra

Kanske.
Citera
2018-12-28, 12:02
Bannlyst
När bestämde du dig för att bli bög? Varför blev just du bög?

Det är ju många på sistone som levt hela sina liv som hetero som plötsligt bestämmer sig för att bli bög.

När bestämde just du dig för att bli bög, samt varför valde du att bli bög?
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-12-28 kl. 12:09.
Citera
2018-12-28, 12:20
Medlem
namunamnams avatar
Har en bögkompis och hans "uppvaknande" var när han var i bastun med andra män och fick en ohejdbar vrålstånd. Blev lite pinsam stämning där men han sa att han tänkte på tjejer och blev kåt av värmen, men sanningen var att han ville ha kuk av de nakna männen kring honom. Senare började han delta i bastuklubbar för bögar. Detta var några årtionden sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in