2016-10-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är det enkelt o hitta ligg (på krogen, på nätet) tycker du?

Ja, skulle kunna säga att jag kan skaffa ligg närsomhelst, kanske inte alltid på samma dag men ja. Men det beror på hur kinkig du är och vad du letar efter och om du är nåt andra kan leta efter.
Citera
2016-10-02, 15:24
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Är ni inte rädda för att få hiv. Homokillar har enklare att knulla runt och mer öppna.
Känner ni i er bekantskapskrets hivsmittade?

Känner ni någon som velat eller vill få hiv?

The gift, bug chasers

https://m.youtube.com/watch?v=TrmccJkfApg
Det där är en intressant fråga tycker jag och vill följa upp med denna:

Varför vill vissa bögar så hemskt gärna få HIV? Vad vet/tror ni?
Citera
2016-10-02, 17:54
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL

Såg en dokumentär där bögar aktivt letade upp andra homobögsexuella som de visste med säkerhet hade hiv för att bli påsatta i grupp för att öka risken för att bli smittade av hiv, något av det mest skeva jag någonsin hört talas om...

Varför gör de på detta viset..?
Citera
2016-10-03, 00:36
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Är ni inte rädda för att få hiv. Homokillar har enklare att knulla runt och mer öppna.
Känner ni i er bekantskapskrets hivsmittade?

Känner ni någon som velat eller vill få hiv?

The gift, bug chasers

https://m.youtube.com/watch?v=TrmccJkfApg

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Såg en dokumentär där bögar aktivt letade upp andra homobögsexuella som de visste med säkerhet hade hiv för att bli påsatta i grupp för att öka risken för att bli smittade av hiv, något av det mest skeva jag någonsin hört talas om...

Varför gör de på detta viset..?
https://www.flashback.org/sok/the+gift?t=1449689
Citera
2016-10-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sycosi
Ja. För att ja hellre vilja varit hetero. Har aldrig trivts riktigt bland bögar och känner mig inte alltid välkommen bland varken hetero's eller homo's och det kopplar jag till min läggning. Har förlorat vänner pga att dom är homofob. Ser mig själv som väldigt hetero när det kommer till saker som inte handlar om sexualitet. Har provat runkat till motsatta könen flera gånger och tänkt det här är inte så farligt, men inte skönt heller. Skulle betala dyrt för att känna attraktion till motsatta könet eller båda så jag har något mer gemensamt med alla som är mina kompisar och är hetero. Vill tillägga och jag går in och ut ur garderoben hela tiden för jag märker eller inbillar mig att det blir dålig stämning när jag kommer ut. Får ångest ofta pga min läggning. Men det kanske bara är jag som känner så här? eller så är jag bara brutalt ärlig? Jag har inget emot bögar jag gillar bara straights bättre och det blir lite till ett problem.

Tror alla bögar har känt så någon gång. Får jag fråga hur gammal du är? Känns som du är ganska ung, med tanke på hur du ser på saker och ting. Jag skulle vilja säga att de flesta bögar är precis som alla andra killar, de fjolliga mediabögarna utgör nog inte mer än 30%. Iaf enligt min observation
Citera
2016-10-03, 13:15
Medlem
sycosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CnsA
Tror alla bögar har känt så någon gång. Får jag fråga hur gammal du är? Känns som du är ganska ung, med tanke på hur du ser på saker och ting. Jag skulle vilja säga att de flesta bögar är precis som alla andra killar, de fjolliga mediabögarna utgör nog inte mer än 30%. Iaf enligt min observation

Har också gjort den observation. Är nog äldre än du tror, 24år. Saken är att jag bor i en liten stad atm och allting är mycket svårare här imao. Hade hellre bott i en större stad. Vilket jag också gjort under en tid och då trivdes jag som fisken i vattnet. Men sen blev jag sjuk och nu kan jag inte flytta tillbaks om jag inte blir frisk igen. Funderar på avsluta allt om det inte blir bättre. Är så jävla trött på allt bara. Vill bara vara en i normen. Jag kom ut i en storstad(london), när jag kom tillbaks till en liten stad gick jag in igen. Det känns bara fel. Som det är ett eror. Det absoluta är väl ändå inte att vara bög? Men det är vad det är så det är bara försöka göra det bästa av situationen, i guess. En del är så trångsynta här, eller så är det jag som det är fel på. Känner mig utstött här tyvärr. Lite off-topic men jag är liberal och hade nog trivts bättre i t.ex. amsterdam. Fast det är bara en gissning då jag aldrig bott där bara besökt stället.
Citera
2016-10-03, 13:28
Medlem
sycosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier
Ni som är gay.
Asså, när kom ni fram till det? Jag har liksom känt mig dragen till killar sen jag var typ 14, 15. Är 22 nu. Men jag var aldrig kär i någon kille på något sätt när jag var liten, faktum är att jag var kär i några tjejer. Kan inte minnas en enda gång att killar var något för mig förens jag var typ 14.
Tror väldigt få skulle misstänka att jag är något annat än heterosexuell..

Grejen är att jag aldrig varit i ett riktigt förhållande eller haft sex med ngt av könen. Så jag har svårt att veta. Jag vet liksom inte om allt bara är självförnekelse eller om jag är genuint osäker. Men det blir lite av en ond spiral för jag känner att jag borde veta om jag ska börja dejta eller försöka med något slags förhållande. Men det är ju svårt att veta utan att göra det först.

Jag kom på att jag var bög i dagis då jag och en annan kille experimentera lite i lekrummet kände dock inte känslor för en annan kille förrns jag var över 20år och då kom jag ut som bi (lögn). Har haft känslor för tjejer med fast inte lika starkt och inte sexuellt. Tyvärr.

Vet hur det är med förnekelse, ond spiral. Men det försvann lite med åldern. Man sjunker ihop lite, sen bara börjar man acceptera det, eller så var/är det för mig iaf.
Senast redigerad av sycosi 2016-10-03 kl. 13:38.
Citera
2016-10-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sycosi
Har också gjort den observation. Är nog äldre än du tror, 24år. Saken är att jag bor i en liten stad atm och allting är mycket svårare här imao. Hade hellre bott i en större stad.

Typ samma ålder som mig då. Bor också i en relativt liten stad, Helsingborg. Fast har ju nära och bra till Köpenhamn som är mer gay vänligt stad.

Tycker det är jobbigt att berätta att man är bög för nya människor men de flesta bryr sig inte. Tror det är något som man själv måste komma över,har dock inte gjort de själv än.
Citera
2016-10-04, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CnsA
Typ samma ålder som mig då. Bor också i en relativt liten stad, Helsingborg. Fast har ju nära och bra till Köpenhamn som är mer gay vänligt stad.

Tycker det är jobbigt att berätta att man är bög för nya människor men de flesta bryr sig inte. Tror det är något som man själv måste komma över,har dock inte gjort de själv än.

Varför måste ni gå och berätta det? Har aldrig förstått mig på det. Jag skiter i vem du gökar med, precis som jag antar att du skiter i vem jag gökar med. Har aldrig förstått mig på detta behovet att berätta för alla om allt. Bekräftelsebehov?
Citera
2016-10-04, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Varför måste ni gå och berätta det? Har aldrig förstått mig på det. Jag skiter i vem du gökar med, precis som jag antar att du skiter i vem jag gökar med. Har aldrig förstått mig på detta behovet att berätta för alla om allt. Bekräftelsebehov?

Nu har jag bara berättat för min familj. Men det känns som jag går och ljuger om mig själv och jag är inte mig själv. Jag går vill inte annonsera eller berätta utan sådär, men det händer att i vanlig samtal att det kommer upp typ "har du tjej?", eller "när du får tjej och skaffar barn..." osv. jag brukar oftast bara säga nej men inget mer, då ljuger jag. Den känslan är inte kul.
Grejen är ju att alla antar att man är hetero innan det motbevisas, sexualiteten är ändå en stor del av sin identitet.
Citera
2016-10-04, 07:41
Medlem
johanness avatar
Citat:
i ett samhälle där man förutsätts vara heterosexuell tills man erkänner att man inte är det (eller utpekas som något annat) är det lätt hänt att man känner sig som en feg lögnare ifall man inte avslöjar sitt sanna jag för omvärlden. just du kanske är så himla tuff att du inte skulle bry dig, men eventuellt skulle du kunna prova på att ha förståelse för det faktum att andra helst vill slippa det.

i ett samhälle där den heterosexuella majoriteten inte ägnade sig åt att bygga upp ett sånt stort tryck mot dem som avviker från just deras beteendemönster skulle det här vara precis det ickeproblem du tror att det redan är. men det är det alltså inte i nuläget.
Senast redigerad av johannes 2016-10-04 kl. 07:47.
Citera
2016-10-04, 07:43
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:

En homosexuell är i första hand homosexuell, i andra hand människa, brevbärare, brunögt, snäll osv..
För en heterosexuell ser listan annorlunda ut, den sexuella läggningen är inte den viktigaste faktorn i dennes personlighet..
Därför måste bögen proklamera i tid o otid att han knullar röv, allting annat angående hans person är oviktigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in