Citat:
Ursprungligen postat av
postvagn
Dvs att top är den som "sätter på" och således behöver ha KUK, medan bottom "tar emot" och (rätta mig om jag har fel) knappt behöver ha kuk. Tycker det låter konstigt att vara supermacho, stor kuk, vältränad och viril, men vara helt ok med att ens partner är som du beskriver en "bottom". Men det kanske finns grader och variationer?
Förstår inte riktigt vad du menar men det du skriver här.
Om machokillen med alla dessa attribut du beskriver här ovan är en top, och skulle söka en annan kille som är likadan som också är top, så innebär ju det att ingen av dem vill ta emot kuk. Därför förstår jag inte varför du ser det som konstigt att han skulle söka en som är bottom(som alltså vill ta emot kuk).
Killen som är macho, vältränad och har stor kuk kan ju också lika gärna vara 100% bottom. Det kan också vara så att han gärna vill att de bottoms han träffar har så stora kukar som möjligt för att det är hett, även om den som är bottom inte kommer sätta på den som är top. Sen måste man ju räkna med oralsex. En som är top kan ju vilja suga av den som är bottom(vissa bottom vill bli avsugna, andra vill det inte), och då kan ju eventuellt storleken ha betydelse för den som är bottom.
Kan också vara så att den som är top tänder på att den som är bottom är mer feminin till utseendet och personligheten, och då kan ju en kuk i mindre modell ses som mer feminint och därför vara något den som är top söker.
Men för att förklara mitt tidigare inlägg tydligare(jag menade mer allmänt vad som har betydelse om man vill hitta ONS så lätt som möjligt):
Om man tar 10 tops och 10 bottoms som är väldigt olika vad gäller utseende på ansikte och kropp samt kukstorlek och skickar ut dem på till exempel BodyContact, Qruiser och Grindr för att ragga ONS, så tror jag garanterat att de tops med större kukar lättare kommer kunna hitta ONS än de med mindre modeller. Men såvida de inte har jättesmå kukar och är jättefula, så tror jag att alla dessa skulle hitta ligg just eftersom det finns så få tops i förhållande till bottoms.
För de 10 som är bottoms spelar istället kropp, utseende och ålder större roll.
Man kan jämföra det med heterokillar och tjejer på BodyContact. Det går väl många tusen killar på varje tjej, så man kan säga att tjejerna där är tops och killarna bottoms, fast mycket mer extremt vad gäller förhållande i antal. Så få är ju verkligen inte tops.
Sen finns ju de som är versatile/ombytliga, men de flesta av dessa verkar också föredra att vara bottom.
Sen kan man ju också vara dominant som person i vardagen(i relationer, på jobbet, etc) men vara undergiven i sängen - eller tvärtom, även om jag tror det är mycket mer ovanligt.
Så ja, det finns absolut grader och alla möjliga variationer. Det är också väldigt olika hur man har sex och vad man gillar att göra eller inte att göra som bög, och det är är väl en av de saker jag tycker heterokillar ofta missar. Det är som att de alltid antar att bögar gillar att göra allt(kanske för att sex mellan en tjej och en kille inte är lika varierat på samma sätt?). Till exempel tycker vissa bögar inte att det är skönt med analsex och har det därför aldrig eller väldigt sällan, men det verkar ändå vara just analsex många heteromän hakar upp sig på :P