2012-08-30, 16:44
Medlem
P-Orridges avatar
Upplever ni också att det finns väldigt många bögar som behöver hävda sig/märkas rätt mycket? Är det inte fjollorna som verkar söka uppmärksamhet med sitt skrikiga beteende och utseende så är det de "vanliga" killarna som hela tiden ska klanka ned på fjollorna och berätta hur vanliga och killiga de är. Det kan ju mycket väl vara så att jag märker de som behöver hävda sig mer, men jag upplever ändå att det finns en viss överrepresentation av folk som vill märkas bland bögar.
Citera
2012-08-30, 20:27
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Upplever ni också att det finns väldigt många bögar som behöver hävda sig/märkas rätt mycket? Är det inte fjollorna som verkar söka uppmärksamhet med sitt skrikiga beteende och utseende så är det de "vanliga" killarna som hela tiden ska klanka ned på fjollorna och berätta hur vanliga och killiga de är. Det kan ju mycket väl vara så att jag märker de som behöver hävda sig mer, men jag upplever ändå att det finns en viss överrepresentation av folk som vill märkas bland bögar.
Tycker du att detta gäller alla åldrar eller mest de yngre? Och då är ju visserligen "yngre" en rätt subjektiv term, men säg yngre än 30.
Citera
2012-08-30, 21:49
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Tycker du att detta gäller alla åldrar eller mest de yngre? Och då är ju visserligen "yngre" en rätt subjektiv term, men säg yngre än 30.
Yngre. Kanske även äldre, men jag har ingen koll.
Citera
2012-08-31, 01:38
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Yngre. Kanske även äldre, men jag har ingen koll.
Funderar på om det har mer att göra med att många i dagens yngre generation verkar anse att Känd är det man mest ska aspirera att bli. Hur man blir känd, eller varför, är mindre viktigt..
Lite som att alla vill bli programledare.

Men du kan mycket väl ha rätt. Umgås inte med tillräckligt många bögar eller flator för att ha en åsikt.
Citera
2012-08-31, 12:21
Medlem
Inga fördomar här eller något men har fått för mig att bögar är mycket kåtare, är ni det? Hur ofta får ni ligga? Vågar ni ragga på någon som ni inte vet säkert är homo?
Citera
2012-08-31, 13:29
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Inga fördomar här eller något men har fått för mig att bögar är mycket kåtare, är ni det? Hur ofta får ni ligga? Vågar ni ragga på någon som ni inte vet säkert är homo?
Förklaringen jag har hört och som låter väldigt rimlig är att män oftast är kåtare än kvinnor. När det då rör sig om män som ligger med män istället för män som ligger med kvinnor (eller kvinnor som ligger med kvinnor, för den delen) så blir det ganska naturligt mer sex. Jag skulle nog kunna ligga några gånger per dag om jag ville och inte hade alltför hög standard, men jag är inte så intresserad av det, så det blir betydligt mer sällan än så. Jag raggar knappt alls, men skulle jag ändå vilja ragga på någon vars läggning jag inte är säker på så skulle jag nog göra det.
Citera
2012-08-31, 13:36
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Jag tror det snarare är något kopplat till att vara man istället för att vara något kopplat till just bögar.
Om tjejer var lika benägna att vilja ha sex som vad du är, tror du att du skulle ligga oftare då?

Märks att dagens unga är mer frigjorda, särskilt heterosexuella. Det knullas rätt friskt med KKs och one night stands, låter det som i alla fall.

Läggningen är inte alltid primär för om man raggar på någon. Att den andra personen är bög gör ju inte automatiskt att man vill ha sex, tro det eller ej.
Jag ser om det finns någon kille som är trevlig, snäll, har humor, ser bra ut och allt det där. DET gör mig intresserad, inte personens sexuella läggning.
Brukar du ens reflektera över vilken läggning en tjej har innan du raggar på henne? Brukar du fundera över om hon ens är intresserad innan du börjar ragga på henne?
Senast redigerad av Ferdawoon 2012-08-31 kl. 13:38.
Citera
2012-08-31, 16:24
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det beror på att män är revirhävdande varelser som markerar sig just genom att synas och höras efter bästa förmåga och detta beteende appliceras ju även på bögar med en maskulint utformad hjärna.
Detta kan också förklara varför flatorna är allmänt mer lågmälda då kvinnor oftast lägger tyngre vikt på att anpassa sig efter den bredare massan där de vet att den starkaste gemenskapen finns. För kvinnor är det viktigare att följa än att leda, därför har de inte samma behov av att utmärka sig.
Citera
2012-08-31, 19:47
Medlem
NirvanAs avatar
Har ni blivit sänkta nån gång när ni lagt in en stöt på någon som inte godkänner den handlingen, så att säga...
Citera
2012-09-06, 13:03
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har ni blivit sänkta nån gång när ni lagt in en stöt på någon som inte godkänner den handlingen, så att säga...
Nej, men det är för att jag inte har lagt in stötar på folk. Eller, jag har väl sagt att jag tycker att folk är snygga, men sen får de ta det vidare om de vill.
Citera
2012-09-06, 13:30
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Enligt vetenskapen skall ju "homofobi" tydligen betyda att man kan lida av det.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/h...-kanske-ar-gay

Det tvivlar jag inte på för en sekund. Massor av latenta bögar där ute, inte minst bland de äldre generationerna där det var mindre accepterat. Det är ju inte sådär supersällan man ser någon som man konstaterar är bög, och så är denne sambo eller gift.
Citera
2012-09-13, 16:03
Medlem
Minxys avatar
Hej hopp!
Jag undrar hur man som ett bögpar bestämmer vem som ska "ge" och vem som ska "ta emot".
Singlar man slant?
Turas man om?
Eller beror det helt enkelt på personlighet? Alltså mer tjejiga bögar tar emot och mer butchiga bögar ger?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in