2014-03-12, 19:43
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Skulle bara vilja poängtera att RR hatar de lite äldre killarna för de har perverst sex, de lite överviktiga killarna för de har perverst sex, de som klassas som gnäll fjollor, de som gillar schlager, de som gillar klubbmusik...
Kort och gott: Allt som inte är en smal, deffad och ung twink är hatobjekt, eller åtminstone ses på med avsky..
Skulle inte förvåna mig det minsta om det här bara är personen bakom kontot yesyesfredde eller någon annan av de profiler som kommit hit och låtsats vara bög för att sedan svara utan någon som helst insikt..

De är säkert kompisar till RR eller så är det hen själv. Hen brukar agera så. Skriva sina egna frågor så att hen vet hur hen skall svara. Hen är utan insikt i allt inklusive sig själv.
Citera
2014-03-12, 20:26
Medlem
Rasande-Roses avatar
Du bör nog ta dina personliga vendettor någon annanstans. Adjö!
Citera
2014-03-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Du kan ju inte jämföra en sexuell läggning med sjukdomstillståndet HIV. Jag tror det är ett bra sätt att isolera genom att ta avstånd. Har man HIV -ett dödligt virus- så bör man kanske inte umgås med friska. Man kan ju umgås med andra hivpositiva istället.

Rent struntprat. Man kan nog säga att min hållning i frågor är den officiella bland "normala" homosexuella som sett de mer otäcka subkulturerna inom gayvärlden.

Är du helt galen? Det är långt från den officiella hållningen i frågorna, det är den trångsynta hållningen, inte den normala. HIV blir endast en faktor om man förväntas dela kroppsvätskor på något sätt, vilket jag inte har en vana av att göra med mina vänner. Risken att ni båda är i en bilolycka och du smittas på det sättet eller något annat liknande scenario är astronomiskt liten.
Citera
2014-03-12, 22:09
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danzul
Är du helt galen? Det är långt från den officiella hållningen i frågorna, det är den trångsynta hållningen, inte den normala. HIV blir endast en faktor om man förväntas dela kroppsvätskor på något sätt, vilket jag inte har en vana av att göra med mina vänner. Risken att ni båda är i en bilolycka och du smittas på det sättet eller något annat liknande scenario är astronomiskt liten.

Jag tänkte väl mer på att hivmän ofta har utpräglat destruktiva levnadsmönster. Handlar det inte om hur trasiga de blivit som människor pga smittan, så handlar det om droger, sexmissbruk och annan dekadens. Jag tror inte det är hälsosamt med ett sådant umgänge.
Citera
2014-03-13, 01:23
Medlem
Men jävlar vilken catfight det har blivit här helt plötsligt. Kan det inte bli frid och kan ni båda acceptera att HIV är en farlig och onödig sjukdom att få vilket gör att man bör skydda sig såsom mot en rad andra otrevliga sexrelaterade sjukdomar.

Nu min åsikt och jag har ingen vetenskaplig rapport som backar upp mig men min magskänsla säger mig att om jag skulle ha en partner som är positiv så skulle jag ändå skydda mig då det är onödigt att tänja på gränserna när man inte behöver det.
Citera
2014-03-13, 11:29
Medlem
Ratads avatar
Med tanke på inläggskriget - har vi några HIV-positiva här och hur funkar samlivet?
Citera
2014-03-13, 13:06
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Du bör nog ta dina personliga vendettor någon annanstans. Adjö!

Det där gäller ju dig och dina vänner. Det var faktiskt Ni som startade det här!
Citera
2014-03-13, 13:11
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Jag tänkte väl mer på att hivmän ofta har utpräglat destruktiva levnadsmönster. Handlar det inte om hur trasiga de blivit som människor pga smittan, så handlar det om droger, sexmissbruk och annan dekadens. Jag tror inte det är hälsosamt med ett sådant umgänge.

Du skall inte tänka överhuvudtaget. Det blir så djävla fel då. Du har som vanligt fel och hoppar i den tunnan med tjära.

Nej det handlar inte om droger, sexmissbruk eller annan dekadens...det handlar om din djävla inskränkhet och oförmåga att se att även hivpoz är människor; alla är inte taniga, ser ur som golvmoppar, fjortisar och nej ingen vill umgås med dig så va i helvete lider du av? Dina dater spricker och de återkommer inte. Ta dig en funderar på ditt egna lilla liv.

Ja, hbt personer har ett kasst hälsoliv, hbt-ungdomars är mest självmordbenägna, hbt ungdomar missbrukar mer droger än genomsnittet, men kom inte och påstå att det har med hiv att göra!!! Det har med deras livssituation att göra; utsattheten som hbt ungdom.
Citera
2014-03-13, 16:29
Medlem
Igelkotten.Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Du skall inte tänka överhuvudtaget. Det blir så djävla fel då. Du har som vanligt fel och hoppar i den tunnan med tjära.

Nej det handlar inte om droger, sexmissbruk eller annan dekadens...det handlar om din djävla inskränkhet och oförmåga att se att även hivpoz är människor; alla är inte taniga, ser ur som golvmoppar, fjortisar och nej ingen vill umgås med dig så va i helvete lider du av? Dina dater spricker och de återkommer inte. Ta dig en funderar på ditt egna lilla liv.

Ja, hbt personer har ett kasst hälsoliv, hbt-ungdomars är mest självmordbenägna, hbt ungdomar missbrukar mer droger än genomsnittet, men kom inte och påstå att det har med hiv att göra!!! Det har med deras livssituation att göra; utsattheten som hbt ungdom.

Väldigt vad du försvarar oskyddat sex bland annat Dolmance. I din ålder spelar det ingen som helst roll om du får hiv eller inte. Det känns lite grann som att du offrar ditt liv för några droppar i gumpen. Oerhört tragiskt.
Citera
2014-03-13, 19:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten.Benny
Dolmen är nog mycket välinsatt i ämnet

Ah, okej... nu har jag bläddrat tillbaka lite.
Citera
2014-03-13, 20:50
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ah, okej... nu har jag bläddrat tillbaka lite.

Jag har hämtat min info på RFSU, Venhälsan, Folkhälsoinstitutet, UNAIDS, Pinknews tillskillnad från de RR och Igelkotten som byggar sina inlägg på skrönor så bygger mina på fakta från dessa källor.

Om det nu kan var till någon hjälp.
Citera
2014-03-13, 20:56
Medlem
Dolmances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten.Benny
SÄg som det är Dolmen: fakta och egna erfarenheter

Fakta ja. Det andra är ditt sjuka huvud och fantasier. Puck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in