2024-06-21, 18:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hos oss får inga personer jobb som har tatuerat sig, tatuering visar bara hur omdömeslös man är innanför pannbenet, vad skulle nästa omdömeslösa påhitt vara.

Svanktatuering, fy fan, kuken dalar ju som ett höstlöv när man står där bakom och trycker på, hon tänkte tatuera in mina initialer när hon gjorde sin svanktatuering men jag vägrade, tänk på nästa som ska stå därbakom sa jag.
Var det inte Mike Tyson som sa att det bara är horor och slampor som har svanktatuering, inte ens han som har tatuerat hela kukhuvudet gillar svanktatueringar.

Jag har sett några snygga tatueringar men 99.99% av alla är skitfula.
Folk med synliga tatueringar kommer få svårt att hitta arbete där man träffar folk och kunder. S
Dom kommer sorteras bort på arbets marknaden eftersom är dom bland folk och kunder krävs det att man ser respektabel ut..
Citera
2024-06-21, 20:09
Medlem
Att tatuera sig är ett beteende förknippat med förlorare & lågliv - så det är en förklaringsmodell om än något ofullständig. Människor med inre problem är också korrelerade till att vara tatuerade. På det hela taget är det ett tecken på dekadens.
Citera
2024-06-21, 20:19
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
[quote=Kilowattjagaren|88650622]Hos oss får inga personer jobb som har tatuerat sig, tatuering visar bara hur omdömeslös man är innanför pannbenet, vad skulle nästa omdömeslösa påhitt vara.

Svanktatuering, fy fan

Klär ni av de som söker jobb?

Bra att ni gör så att vettiga människor slipper ert företag som inte verkar handla om att tjäna pengar utan att visa upp sig.
Citera
2024-06-21, 20:34
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du tycker inte det är fint. Ok. Ingen i världen har dig i sina tankar när de tatuerar/piercar sig. Det handlar om vad den personen vill med sin kropp. Vad du sen tycker är väl så jävla ointressant att de förmodligen hellre glor på färg torka än lyssna på din åsikt.

Jag skulle vilja påstå att det är precis tvärtom! De flesta tatueringar är där för att det ska synas. Man vill att andra ska se och tycka något om den tatueringen.

Det är så med allt, inte bara tatueringar! Kläder, hårstil osv. Tom en hemlös blir ledsen om du kallar den ful.
Citera
2024-06-21, 20:38
Medlem
Det som fick igång tatuerandet var Miami Ink som var en amerikansk reality-tv-serie som sändes på TLC (Warner Bros.) från 2005 till 2008. Serien följde en tatueringsbutik i Miami Beach, Florida. Där har vi grundorsaken.

Innan TLC och Miami Ink var i princip ingen i Sverige tatuerad (eller väldigt få). Skiten började där och det kommer aldrig att ta slut. Det föds nya kullar av idioter varje dag.

Sjömän (ja, inte alla alltså) hade sedan länge tatuerat sig men den kategorin var alltid så liten att de i stort sett inte märktes.

Fram till 2005 hade jag kanske sett ett mycket litet fåtal tatuerade personer och då är jag ändå född i mitten av förra århundradet.

Men 2005 började helvetet i alla fall.

2011 slutade jag på Ericsson i Kista och jag tror inte jag såg en enda tatuerad person under mina 15 år där.
Citera
2024-06-21, 20:42
Medlem
Kilowattjagarens avatar
[quote=HonSmFngadeBlixten|88651872]
Citat:
Hos oss får inga personer jobb som har tatuerat sig, tatuering visar bara hur omdömeslös man är innanför pannbenet, vad skulle nästa omdömeslösa påhitt vara.

Svanktatuering, fy fan

Klär ni av de som söker jobb?

Bra att ni gör så att vettiga människor slipper ert företag som inte verkar handla om att tjäna pengar utan att visa upp sig.

Vi anställer inga körkortslösa trots att det inte behövs körkort inom vårt jobb.
Tatueringar och inget körkort tillhör inte folk från medelklassen, det tillhör underklassen.

Vi har två krav till men dom är hemligt förutom att dom ska ha rätt utbildning för tjänsten förstås.

Vettiga människor har inga tatueringar, sorry.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-06-21 kl. 20:44.
Citera
2024-06-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Varför är det så häftigt att förstöra sin kropp?”

Jag fattar fortfarande inte varför man förstör sin kropp med så mycket skit!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.
Tredje ämnet du startar för att diskutera detta.
Ser även att du ifrågasatt piercingar och en av världens snabbast växande sport MMA.

Vi(homo sapiens sapiens) är alla samma bara lite annorlunda varandra och det har inte förändrats så länge vi vandrat på denna jord och så kommer det förbli oavsett du vill eller inte.

Oavsett din åsikt bör därför acceptans vara slutmålet för tro det eller ej men sanningen är vad som finns kvar när du slutat tro på något.
Enligt vetenskapsteorin realismen är verkligheten så nära du kan komma sanningen så se dig om, den finns där ute.

Ber om ursäkt ifall jag river delar av ditt ego men vad du behöver förstå är att din åsikt är ingenting annat än medianen av kunskap och ignorans.
Avsikten med detta meddelande är inte att vara elak på något vis utan ett försök att hjälpa dig till en hälsosam anpassning i modern tid.

I all välmening
Önskar dig en trevlig midsommar
Citera
2024-06-21, 21:35
Medlem
DrJolls avatar
Jag fattar inte heller, det är inte speciellt snyggt. Speciellt inte såna tribal tatueringar, och nyligen flaggade en läkare och forskare att det kunde innhålla gifter som i det långa loppet var mkt dåligt för hälsan etc.
Citera
2024-06-21, 21:36
Medlem
är inte snyggt.

Är det en diskret tatuering kan det vara ok.
Men absolut inga blaffor på armarna, ben elle kroppen.

En gång följde jag med en tjej som hade en purjolök på varje sidan röven.
Citera
2024-06-21, 21:48
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Vi anställer inga körkortslösa trots att det inte behövs körkort inom vårt jobb.
Tatueringar och inget körkort tillhör inte folk från medelklassen, det tillhör underklassen.

Vi har två krav till men dom är hemligt förutom att dom ska ha rätt utbildning för tjänsten förstås.

Vettiga människor har inga tatueringar, sorry.

Känns bra att jag inte kan få jobb där pga inget körkort.
Citera
2024-06-21, 21:58
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Folk tatuerar sig för att de är idioter. Tänk tatuerad tjej som ska gå på kadettbal på Karlberg i aftonklänning och dansa polonäs. Tatuerad överallt. Det går ju bara inte. Ser inte klokt ut. Så vulgärt. Som en hottentott.
Tatueringar är ett kastmärke för underklassen. Jag har sagt det förut och säger det igen.
Citera
2024-06-21, 21:59
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
En på tusen lyckas att fixa sig snygga tatueringar. Dom flesta är fula som stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, en kvinna kan ha en vacker tatuering, kanske på axeln/armen, som ett smycke typ. En man också, möjligtvis.

Men när halsen eller händerna är fullklottrade då ger min AHDH-radar fullt utslag.

Instämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in