2024-06-21, 18:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hos oss fr inga personer jobb som har tatuerat sig, tatuering visar bara hur omdmesls man r innanfr pannbenet, vad skulle nsta omdmeslsa phitt vara.

Svanktatuering, fy fan, kuken dalar ju som ett hstlv nr man str dr bakom och trycker p, hon tnkte tatuera in mina initialer nr hon gjorde sin svanktatuering men jag vgrade, tnk p nsta som ska st drbakom sa jag.
Var det inte Mike Tyson som sa att det bara r horor och slampor som har svanktatuering, inte ens han som har tatuerat hela kukhuvudet gillar svanktatueringar.

Jag har sett ngra snygga tatueringar men 99.99% av alla r skitfula.
Folk med synliga tatueringar kommer f svrt att hitta arbete dr man trffar folk och kunder. S
Dom kommer sorteras bort p arbets marknaden eftersom r dom bland folk och kunder krvs det att man ser respektabel ut..
Citera
2024-06-21, 20:09
Medlem
Att tatuera sig r ett beteende frknippat med frlorare & lgliv - s det r en frklaringsmodell om n ngot ofullstndig. Mnniskor med inre problem r ocks korrelerade till att vara tatuerade. P det hela taget r det ett tecken p dekadens.
Citera
2024-06-21, 20:19
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
[quote=Kilowattjagaren|88650622]Hos oss fr inga personer jobb som har tatuerat sig, tatuering visar bara hur omdmesls man r innanfr pannbenet, vad skulle nsta omdmeslsa phitt vara.

Svanktatuering, fy fan

Klr ni av de som sker jobb?

Bra att ni gr s att vettiga mnniskor slipper ert fretag som inte verkar handla om att tjna pengar utan att visa upp sig.
Citera
2024-06-21, 20:34
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du tycker inte det r fint. Ok. Ingen i vrlden har dig i sina tankar nr de tatuerar/piercar sig. Det handlar om vad den personen vill med sin kropp. Vad du sen tycker r vl s jvla ointressant att de frmodligen hellre glor p frg torka n lyssna p din sikt.

Jag skulle vilja pst att det r precis tvrtom! De flesta tatueringar r dr fr att det ska synas. Man vill att andra ska se och tycka ngot om den tatueringen.

Det r s med allt, inte bara tatueringar! Klder, hrstil osv. Tom en hemls blir ledsen om du kallar den ful.
Citera
2024-06-21, 20:38
Medlem
Det som fick igng tatuerandet var Miami Ink som var en amerikansk reality-tv-serie som sndes p TLC (Warner Bros.) frn 2005 till 2008. Serien fljde en tatueringsbutik i Miami Beach, Florida. Dr har vi grundorsaken.

Innan TLC och Miami Ink var i princip ingen i Sverige tatuerad (eller vldigt f). Skiten brjade dr och det kommer aldrig att ta slut. Det fds nya kullar av idioter varje dag.

Sjmn (ja, inte alla allts) hade sedan lnge tatuerat sig men den kategorin var alltid s liten att de i stort sett inte mrktes.

Fram till 2005 hade jag kanske sett ett mycket litet ftal tatuerade personer och d r jag nd fdd i mitten av frra rhundradet.

Men 2005 brjade helvetet i alla fall.

2011 slutade jag p Ericsson i Kista och jag tror inte jag sg en enda tatuerad person under mina 15 r dr.
Citera
2024-06-21, 20:42
Medlem
Kilowattjagarens avatar
[quote=HonSmFngadeBlixten|88651872]
Citat:
Hos oss fr inga personer jobb som har tatuerat sig, tatuering visar bara hur omdmesls man r innanfr pannbenet, vad skulle nsta omdmeslsa phitt vara.

Svanktatuering, fy fan

Klr ni av de som sker jobb?

Bra att ni gr s att vettiga mnniskor slipper ert fretag som inte verkar handla om att tjna pengar utan att visa upp sig.

Vi anstller inga krkortslsa trots att det inte behvs krkort inom vrt jobb.
Tatueringar och inget krkort tillhr inte folk frn medelklassen, det tillhr underklassen.

Vi har tv krav till men dom r hemligt frutom att dom ska ha rtt utbildning fr tjnsten frsts.

Vettiga mnniskor har inga tatueringar, sorry.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-06-21 kl. 20:44.
Citera
2024-06-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.
Tredje mnet du startar fr att diskutera detta.
Ser ven att du ifrgasatt piercingar och en av vrldens snabbast vxande sport MMA.

Vi(homo sapiens sapiens) r alla samma bara lite annorlunda varandra och det har inte frndrats s lnge vi vandrat p denna jord och s kommer det frbli oavsett du vill eller inte.

Oavsett din sikt br drfr acceptans vara slutmlet fr tro det eller ej men sanningen r vad som finns kvar nr du slutat tro p ngot.
Enligt vetenskapsteorin realismen r verkligheten s nra du kan komma sanningen s se dig om, den finns dr ute.

Ber om urskt ifall jag river delar av ditt ego men vad du behver frst r att din sikt r ingenting annat n medianen av kunskap och ignorans.
Avsikten med detta meddelande r inte att vara elak p ngot vis utan ett frsk att hjlpa dig till en hlsosam anpassning i modern tid.

I all vlmening
nskar dig en trevlig midsommar
Citera
2024-06-21, 21:35
Medlem
DrJolls avatar
Jag fattar inte heller, det r inte speciellt snyggt. Speciellt inte sna tribal tatueringar, och nyligen flaggade en lkare och forskare att det kunde innhlla gifter som i det lnga loppet var mkt dligt fr hlsan etc.
Citera
2024-06-21, 21:36
Medlem
r inte snyggt.

r det en diskret tatuering kan det vara ok.
Men absolut inga blaffor p armarna, ben elle kroppen.

En gng fljde jag med en tjej som hade en purjolk p varje sidan rven.
Citera
2024-06-21, 21:48
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Vi anstller inga krkortslsa trots att det inte behvs krkort inom vrt jobb.
Tatueringar och inget krkort tillhr inte folk frn medelklassen, det tillhr underklassen.

Vi har tv krav till men dom r hemligt frutom att dom ska ha rtt utbildning fr tjnsten frsts.

Vettiga mnniskor har inga tatueringar, sorry.

Knns bra att jag inte kan f jobb dr pga inget krkort.
Citera
2024-06-21, 21:58
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Folk tatuerar sig fr att de r idioter. Tnk tatuerad tjej som ska g p kadettbal p Karlberg i aftonklnning och dansa polons. Tatuerad verallt. Det gr ju bara inte. Ser inte klokt ut. S vulgrt. Som en hottentott.
Tatueringar r ett kastmrke fr underklassen. Jag har sagt det frut och sger det igen.
Citera
2024-06-21, 21:59
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
En p tusen lyckas att fixa sig snygga tatueringar. Dom flesta r fula som stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, en kvinna kan ha en vacker tatuering, kanske p axeln/armen, som ett smycke typ. En man ocks, mjligtvis.

Men nr halsen eller hnderna r fullklottrade d ger min AHDH-radar fullt utslag.

Instmmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in