2013-05-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Men seriöst!

"Gamla" pengar. "WT". Vafan. Det är väl fullkomligt skit samma hur vissa betraktare uppfattar tatueringar?
Skall man passa in i någon slags generell mall i samhället hela dagarna ja då har man fan att göra. Köra rätt bilmärke, bära rätt kläder, ha tatueringar eller inte ha tatueringar, bo i hyresrätt eller köpt bostad, ha en viss frisyr, en viss typ av smartphone etc etc etc...

Ni som hela tiden strävar efter att passa in överallt och dömer folk hit och dit måste ju bara ha för mycket ledig tid i era liv. På riktigt. Annars har man inte tid med att hålla på med "wt" hit och "wt" dit, speciellt inte på ett internetforum som flashback!

Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Haha, men herregud. Då har väl näst intill hela Sverige en WT liknande bakgrund. Jag har fan så mycket mer respekt för någon som växer upp i en "WT" miljö och sedan lyckas ta sig därifrån och bli mångmiljonär än en person med "gamla pengar".

Blir nästan lite lycklig över att det verkligen finns relativt unga människor som faktiskt irriterar sig på tatueringar då jag med största sannolikhet skulle irritera mig lika mycket på en person som är så simpel i sitt tänkande att de har så stereotypa tankemönster angående människor trots att det är år 2013.

Det skriker verkligen mindrevärdeskomplex om er människor som känner att ni måste hävda er och döma andra människor. Att vissa tycker att det är riktigt fult har jag full förståelse för men hur man kan döma någon på dessa grunder förstår jag inte.

Två bra inlägg som summerar mina tankegånger angående tatueringsfenomenet ā la 2000-tal.
Citera
2013-05-03, 07:26
Medlem
Jag har verkligen full respekt för människor som tycker att det är fult med tatueringar. Vi har alla olika smak och tur är väl det.

De människor som verkar ha ett behov av att nedvärdera andra människor för att de har några tatueringar är dock enbart patetiska och det skriker mindrevärdeskomplex. Jag tycker verkligen synd om människor som ständigt har ett behov av att hävda sig bättre än andra för att må bra.

"Åh kolla vilken sopa som har tatueringar, han/hon måste vara WT och ha ett kasst liv, titta så bra jag är som är helt NORMAL!!"

Är det inte tatuerade människor som de stör sig på så är det väl något annat. Ett annat klassiskt exempel är vältränade personer. Samma människor som nedvärderar människor med tatueringar går ofta och muttrar över att människor med muskler är blåsta och har liten kuk och enbart tränar för att försöka vara coola. Och är det inte det så är det något annat.
Citera
2013-05-03, 09:26
Medlem
Känns lite överdrivet att förakta människor som tatuerar sig. Folk väljer ju trots allt själva att det känns som en bra grej att förstöra sin kropp med bläck. Jag tycker visserligen att tatueringar är det fulaste som finns och att folk som tatuerar sig måste ha någon skruv lös eftersom det främst känns som att det är en kul grej, snarare än ett fult motiv på sin kropp i resten av sitt liv. Fånga dagen för all del, men måste man ta det så bokstavligt att man skriver det på sin handled?

Har ett antal vänner som ville tatuera sig, tills jag uttryckte min avsky emot det. De kan helt enkelt inte motivera det när de ska besvara på frågorna "Vad kommer du tycka om det här när du är 70, kommer du vara stolt över den här tatueringen då?" och "Vill du tatuera dig bara för att motivet är snyggt för stunden?" Våga ifrågasätta innan de har tatuerat sig.
Citera
2013-05-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malthusianism
Känns lite överdrivet att förakta människor som tatuerar sig. Folk väljer ju trots allt själva att det känns som en bra grej att förstöra sin kropp med bläck. Jag tycker visserligen att tatueringar är det fulaste som finns och att folk som tatuerar sig måste ha någon skruv lös eftersom det främst känns som att det är en kul grej, snarare än ett fult motiv på sin kropp i resten av sitt liv. Fånga dagen för all del, men måste man ta det så bokstavligt att man skriver det på sin handled?

Har ett antal vänner som ville tatuera sig, tills jag uttryckte min avsky emot det. De kan helt enkelt inte motivera det när de ska besvara på frågorna "Vad kommer du tycka om det här när du är 70, kommer du vara stolt över den här tatueringen då?" och "Vill du tatuera dig bara för att motivet är snyggt för stunden?" Våga ifrågasätta innan de har tatuerat sig.

Jag har aldrig riktigt förstått argumentet "Vad kommer du att tycka om det här när du är 70"

Helt ärligt, vem fan kommer att bry sig om hur det ser ut att ha lite tatueringar på kroppen när man är 70? När man börjar bli runt 70års åldern så börjar man se ut som skit hur eller hur och jag tror inte att man går runt och försöker se sexig ut. Det finns bra mycket värre saker att oroa sig för än att ha några fula tatueringar på kroppen.

Jag är inte någon "YOLO" människa men fan vad tråkigt det måste vara att gå och oroa sig för saker som ligger så långt fram.
Citera
2013-05-04, 13:05
Medlem
Är det inte lite själva grejen i många fall just att det ska väcka uppmärksamhet och irritera en viss typ av människor med sina tauteringar, utöver att man tycker att det är snyggt alltså.
Citera
2013-05-04, 14:03
Medlem
M-Gs avatar
Jag tycker det är helt okey om folk vill tatuera sig. jag har själv en tatuering, men däremot hatar jag verkligen "subkulturen" som uppstått kring tatueringar. Det är folk som tittat på alldeles för mycket Miami Inc., klär sig som någon bizarr rockabilly-/goth-/emo-/hipster-hybrid och ser det som ett självändamål att ha en massa tatueringar. Varje tatuering ska naturligtvis också ha en sentimental bakgrundshistoria i stil med "den här fågeln på mitt smalben symboliserar min mosters kanariefågel som blev uppäten av en katt förra året.
Senast redigerad av M-G 2013-05-04 kl. 14:09.
Citera
2013-05-06, 09:41
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att du anser att människor som tatuerar sig måste ha en skruv lös? Förutom att du tycker att det är fult alltså.
Citera
2013-05-06, 09:58
Medlem
Discobands avatar
Citat:

När jag är 70 kommer jag ge fullständigt fan i hur jag se ut. Jag kommer antagligen sitta på nåt jävla hem och ragga på personalen och om jag då har bläck på kroppen så tror jag inte det kommer göra mig mindre attraktiv då väldigt få se bra ut när de är 70.
Citera
2013-05-06, 11:26
Medlem
Jag tycker förvisso om tatueringar och har en blaffa själv på överarmen. Men vissa argument för tatueringar är ju skumma om man nu känner att man måste diskutera för eller emot. Jag har aldrig förstått argumentet att man bara lever en gång och därför måste göra mycket, typ som att tatuera sin kropp. Argumentet kan ju lika gärna vändas. Jag lever bara en gång därför vill jag ta vara på min kropp och bevara den.

Jag gillar tatueringar som är fina och ogillar fula tatueringar. Drar ingenting över en kam. Därför har jag en fin tatuering.
Citera
2013-05-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Jag har aldrig förstått argumentet att man bara lever en gång och därför måste göra mycket, typ som att tatuera sin kropp. Argumentet kan ju lika gärna vändas. Jag lever bara en gång därför vill jag ta vara på min kropp och bevara den.

Det är väl inte någon som säger att man måste göra så mycket som möjligt. Jag förstår mig dock inte på människor som argumenterar emot vissa saker med "Tänk om du ångrar dig" argumentet. Det finns alltid en risk att man ångrar sig när man gör vissa handlingar men vad är alternativet? Att hela tiden avstå från att handla för att man kanske ångrar sig?

Det är inte det att jag säger att alla ska tatuera sig eller göra "galna" saker men jag anser att det tänkandet är väldig hämmande. Man ska självklart tänka igenom sitt handlande noga vad det än handlar om men om man efter har gjort det och vill göra något och det enda argumentet som kvarstår är "tänk om jag ångrar mig" och man avstår så skulle det enligt mig leda till ett väldigt tråkigt liv.
Citera
2013-05-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Det är väl inte någon som säger att man måste göra så mycket som möjligt. Jag förstår mig dock inte på människor som argumenterar emot vissa saker med "Tänk om du ångrar dig" argumentet. Det finns alltid en risk att man ångrar sig när man gör vissa handlingar men vad är alternativet? Att hela tiden avstå från att handla för att man kanske ångrar sig?

Det är inte det att jag säger att alla ska tatuera sig eller göra "galna" saker men jag anser att det tänkandet är väldig hämmande. Man ska självklart tänka igenom sitt handlande noga vad det än handlar om men om man efter har gjort det och vill göra något och det enda argumentet som kvarstår är "tänk om jag ångrar mig" och man avstår så skulle det enligt mig leda till ett väldigt tråkigt liv.

Jag håller helt med dig. Men vissa är ju bara dumdristiga och så obegripligt konsekventa i sitt ''fånga dagen''- tänkande. Men jag gillar verkligen det du skriver.
Citera
2013-05-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Jag håller helt med dig. Men vissa är ju bara dumdristiga och så obegripligt konsekventa i sitt ''fånga dagen''- tänkande. Men jag gillar verkligen det du skriver.

Absolut. Det är aldrig bra att ta ogenomtänkta beslut eller att inte tänka igenom sina beslut alls. Jag är absolut inte någon "YOLO" människa men jag anser att "Tänk om" tänkandet är väldigt hämmande för en människas utveckling om inte till och med destruktivt.

Människor som hela tiden tänker "Men tänk om jag ångrar mig" kommer ofta inte särskilt långt här i livet och slutar sedan som bittra människor som sedan spenderar sina dagar med att nedvärdera andra människor som faktiskt vågar ta steget och handla för att de ska kunna rättfärdiga för sig själva att de inte handlade utan lever livet som man "ska" göra.

Man kan inte annat än utgå från den informationen man sitter på för stunden. Tror jag att en eller ett par tatueringar på min arm kommer att göra mig lyckligare så varför inte. Jag kanske tycker att det blir hur bra som helst och sedan är nöjd hela livet eller så ångrar jag mig efter ett par veckor.

Det är så mycket som man kan ångra här i livet men lever man ett liv där man bara kör på säkra kort så missar man så otroligt många tillfällen och vägar som kan leda till verklig lycka.

Ska man avstå från att köpa hus och bilda familj med sin stora kärlek bara för att man vet att känslorna kan svalna och att det är vanligt att folk skiljer sig? Ska man avstå från att ta en fem års lång universitetsutbildning då man vet att risken finns att man ångrar sig efter några år ute i arbetslivet?

Detta handlade väl egentligen inte så mycket om tatueringar, folk får tycka vad de vill men jag är så otroligt trött på människor som tror sig sitta på någon sorts bruksanvisning över hur man ska leva livet och sedan idiotförklarar alla som väljer en annan väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in