2019-01-14, 16:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Haha lycka till med att tnka nsta gng. Det betyder att nstan alla mnniskor i vrlden inklusive judar ser ner p tatueringar men svenska idioter vet sjlva vet bst vad som r bra och coolt det r att ha mnga tatueringar.
Ja alla ser ner p tatueringar, det var otydligt huruvida du frsvarade Pust och hans judekonspiration om att de skulle ha spelat ngon roll menar jag.
Citera
2019-01-14, 16:17
Medlem
Jofs avatar
Moden kommer och gr. Men tatueringar bestr.
Tur man inte sydde fast V-jeansen p kroppen.
Citera
2019-01-14, 16:30
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja alla ser ner p tatueringar, det var otydligt huruvida du frsvarade Pust och hans judekonspiration om att de skulle ha spelat ngon roll menar jag.

Jag nmnde judar fr att de olikt den svenska kyrkan faktiskt lser Bibeln. Hur det blev till en judekonspiration kan man ju undra.

Frn den kristna Bibeln:

Citat:
Ni skall inte ta ktt med blod i. Ni skall inte syssla med spdom och teckentydning. Ni skall inte klippa hret vid tinningarna, inte kapa av skgget och inte rista ngra mrken p er kropp fr ngon som r dd. Inte heller skall ni tatuera er. Jag r Herren. - 3 Mosebok 19:26-28
Citera
2019-01-14, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
De knner sig nog utmanade av att se folk gra vad de vill med sig sjlva och ta sina liv i egna hnder, det kanske fr dem att knna sig konfronterade med sin egen ptvingade konformism som de egentligen inte trivs med.

Hahahaha...att tatuera sig i Sverige i dag r vl konformism 101. Att som mellan 12 och 70 ring inte ha nn tatuering alls i Sverige i dag r rebell. Det r unikt p riktigt.
Finns inget du kan sga mot det.
Citera
2019-01-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Hahahaha...att tatuera sig i Sverige i dag r vl konformism 101. Att som mellan 12 och 70 ring inte ha nn tatuering alls i Sverige i dag r rebell. Det r unikt p riktigt.
Finns inget du kan sga mot det.

Att gra ngot som majoriteten gr innebr inte att man gr det fr att passa in.
Citera
2019-01-14, 23:54
Bannlyst
Citat:
Att gra ngot som majoriteten gr innebr inte att man gr det fr att passa in.

Nej, jag r helt vertygad om att dom gr det i tron att dom r unika, egna och speciella. Problemet r ju bara att dom r fr dumma fr att fatta att det r precis tvrtom.

Men de som du skyllde fr konformism i det inlgget jag citerade r fortfarande de icke konformistiska medan de tatuerade r den gra massan, mainstream. Festligt.
Citera
2019-01-20, 11:21
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
r asiatiska lnder dr alla i princip ser ner p de med tatueringar som ckliga low-life kriminella hrt judiskt indoktrinerade d eller exakt vad menar du?
Det kanske det man r ute efter i tex Japan, du kanske inte tnkte p det? Vill de framstlla sig som duktiga Japaner som pluggar arslet av sig och delar en 1:a med sin familj och sin farbror, morbror och dennes barn? Tror de vill att samhllet ska se p de som kriminella . Men ven i Japan brjar det bli mer och mer ungdomar som tatuerar sig.
Citera
2019-01-25, 17:34
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Jag hittar ingen forskning som tyder p att professionellt gjorda tatueringar skulle vara skadliga. Om s var fallet s hade forskare upptckt det fr lnge sedan.
Tatuering innebr alltid en hlsorisk, eftersom kroppens eget skydd i form av hud punkteras. Och sedan fr du in frmmande mnen i kroppen.

Om du sker, lr du hitta forskning som visar farorna med tatuering.

Det svenska lkemedelsverket har exempelvis kikat p frgerna som anvnds:
https://lakemedelsverket.se/malgrupp...manent-makeup/

Citat:
Lkemedelsverket har under 2017 gjort kontroller av tatueringsfrger p den svenska marknaden och sett att mnga frger innehllit frbjudna mnen och otilltna halter av froreningar. Det rrde sig till exempel om mnen som misstnks vara cancerframkallande, mutagena (skadar arvsmassan DNA), allergiframkallande och reproduktionstoxiska (skadar fortplantningsfrmgan).
Citat:
Vissa frgpigment bleks med tiden vilket kan betyda att frgen antingen transporterats bort frn huden och till vriga kroppen, eller att den ndrar sin kemiska struktur och mister sin frg. Forskning visar att tatueringsfrger kan lagras i kroppens lymfkrtlar.
Citera
2019-01-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Tatuering innebr alltid en hlsorisk, eftersom kroppens eget skydd i form av hud punkteras. Och sedan fr du in frmmande mnen i kroppen.

Vet du inte vad ordet "misstnks" betyder?
Citera
2019-01-25, 18:26
Medlem
kinky_Ms avatar
Fotbollsspelare
MMA-utvare
MC-gng
porrskdisar
Tycker du de r samhllets elit?
Citera
2019-01-25, 18:29
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:

De med mycket tatueringar har mer allvarliga problem.
Citera
2019-01-26, 14:21
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:

Tatuerade mnniskor har ett starkare immunfrsvar n merparten d deras immunfrsvar gr p hgvarv varje ny tatuering och varje gng blir deras immunfrsvar starkare. Jag har aldrig varit sjuk sen jag gjorde min frsta tatuering trots att jag umgs med smbarn hemma en hel del med allt mjligt de drar hem sig ifrn dagis. Ska dock noteras jag inte har ngra i frg.
Senast redigerad av Appelskrutten123 2019-01-26 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in