2019-01-14, 16:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Haha lycka till med att tänka nästa gång. Det betyder att nästan alla människor i världen inklusive judar ser ner på tatueringar men svenska idioter vet själva vet bäst vad som är bra och coolt det är att ha många tatueringar.
Ja alla ser ner på tatueringar, det var otydligt huruvida du försvarade Pust och hans judekonspiration om att de skulle ha spelat någon roll menar jag.
Citera
2019-01-14, 16:17
Medlem
Jofs avatar
Moden kommer och går. Men tatueringar består.
Tur man inte sydde fast V-jeansen på kroppen.
Citera
2019-01-14, 16:30
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja alla ser ner på tatueringar, det var otydligt huruvida du försvarade Pust och hans judekonspiration om att de skulle ha spelat någon roll menar jag.

Jag nämnde judar för att de olikt den svenska kyrkan faktiskt läser Bibeln. Hur det blev till en judekonspiration kan man ju undra.

Från den kristna Bibeln:

Citat:
Ni skall inte äta kött med blod i. Ni skall inte syssla med spådom och teckentydning. Ni skall inte klippa håret vid tinningarna, inte kapa av skägget och inte rista några märken på er kropp för någon som är död. Inte heller skall ni tatuera er. Jag är Herren. - 3 Mosebok 19:26-28
Citera
2019-01-14, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
De känner sig nog utmanade av att se folk göra vad de vill med sig själva och ta sina liv i egna händer, det kanske får dem att känna sig konfronterade med sin egen påtvingade konformism som de egentligen inte trivs med.

Hahahaha...att tatuera sig i Sverige i dag är väl konformism 101. Att som mellan 12 och 70 åring inte ha nån tatuering alls i Sverige i dag är rebell. Det är unikt på riktigt.
Finns inget du kan säga mot det.
Citera
2019-01-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Hahahaha...att tatuera sig i Sverige i dag är väl konformism 101. Att som mellan 12 och 70 åring inte ha nån tatuering alls i Sverige i dag är rebell. Det är unikt på riktigt.
Finns inget du kan säga mot det.

Att göra något som majoriteten gör innebär inte att man gör det för att passa in.
Citera
2019-01-14, 23:54
Bannlyst
Citat:
Att göra något som majoriteten gör innebär inte att man gör det för att passa in.

Nej, jag är helt övertygad om att dom gör det i tron att dom är unika, egna och speciella. Problemet är ju bara att dom är för dumma för att fatta att det är precis tvärtom.

Men de som du skyllde för konformism i det inlägget jag citerade är fortfarande de icke konformistiska medan de tatuerade är den gråa massan, mainstream. Festligt.
Citera
2019-01-20, 11:21
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är asiatiska länder där alla i princip ser ner på de med tatueringar som äckliga low-life kriminella hårt judiskt indoktrinerade då eller exakt vad menar du?
Det kanske det man är ute efter i tex Japan, du kanske inte tänkte på det? Vill de framställa sig som duktiga Japaner som pluggar arslet av sig och delar en 1:a med sin familj och sin farbror, morbror och dennes barn? Tror de vill att samhället ska se på de som kriminella . Men även i Japan börjar det bli mer och mer ungdomar som tatuerar sig.
Citera
2019-01-25, 17:34
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Jag hittar ingen forskning som tyder på att professionellt gjorda tatueringar skulle vara skadliga. Om så var fallet så hade forskare upptäckt det för länge sedan.
Tatuering innebär alltid en hälsorisk, eftersom kroppens eget skydd i form av hud punkteras. Och sedan för du in främmande ämnen i kroppen.

Om du söker, lär du hitta forskning som visar farorna med tatuering.

Det svenska läkemedelsverket har exempelvis kikat på färgerna som används:
https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Tatueringsfarger-och-permanent-makeup/

Citat:
Läkemedelsverket har under 2017 gjort kontroller av tatueringsfärger på den svenska marknaden och sett att många färger innehållit förbjudna ämnen och otillåtna halter av föroreningar. Det rörde sig till exempel om ämnen som misstänks vara cancerframkallande, mutagena (skadar arvsmassan DNA), allergiframkallande och reproduktionstoxiska (skadar fortplantningsförmågan).
Citat:
Vissa färgpigment ”bleks” med tiden vilket kan betyda att färgen antingen transporterats bort från huden och till övriga kroppen, eller att den ändrar sin kemiska struktur och mister sin färg. Forskning visar att tatueringsfärger kan lagras i kroppens lymfkörtlar.
Citera
2019-01-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Tatuering innebär alltid en hälsorisk, eftersom kroppens eget skydd i form av hud punkteras. Och sedan för du in främmande ämnen i kroppen.

https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Tatueringsfarger-och-permanent-makeup/

Vet du inte vad ordet "misstänks" betyder?
Citera
2019-01-25, 18:26
Medlem
kinky_Ms avatar
Fotbollsspelare
MMA-utövare
MC-gäng
porrskådisar
Tycker du de är samhällets elit?
Citera
2019-01-25, 18:29
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:

De med mycket tatueringar har mer allvarliga problem.
Citera
2019-01-26, 14:21
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:

Tatuerade människor har ett starkare immunförsvar än merparten då deras immunförsvar går på högvarv varje ny tatuering och varje gång blir deras immunförsvar starkare. Jag har aldrig varit sjuk sen jag gjorde min första tatuering trots att jag umgås med småbarn hemma en hel del med allt möjligt de drar hem sig ifrån dagis. Ska dock noteras jag inte har några i färg.
Senast redigerad av Appelskrutten123 2019-01-26 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in