2011-11-26, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Typ 2
De flesta människor är idioter och de flesta människor har usel smak. Således är de flesta tatueringar fula och idiotiska. Problemet blir alltså att dessa fula, idiotiska tatueringar trycks upp i ansiktet på människor som inte vill. Tatueringarna blir ett sätt av att uttrycka sin åsikt och smak till människor som skiter i det.

Precis. Att tatuera sig synligt är ungefär som att bestämma sig för att gå omkring med mysbyxor hela livet och sen klaga på att folk inte tar en på allvar.
Citera
2011-11-26, 13:50
Medlem
Aisoposs avatar
På planet till Kreta i somras satt en riktigt snygg blond kvinna framför på planet. Kortsnaggad och vältränad såg hon ut att vara. När vi skulle gå av planet så ser jag hennes tatuering på ryggen. Där står i lite "rockig" stil "jag älskar min familj"...............

Jag tänkte spontant - Hon måste ha krisat av helvete innan hon ristat in detta på kroppen.

Tatueraren borde förstått hennes situation och hänvisat henne till en psykolog. Som så många andra profithungriga i detta samhälle började han istället krafsa in meddelandet på hennes rygg. Min teori är att många tatuerade har psykiska problem. Istället för att ringa det jobbiga samtalet till vårdcentralen så kontaktar man en tatuerare som får rista in något meddelande. När det inte hjälper kanske den sjuke tänker att meddelandet var för kort och bestämmer sig för att förlänga det. När man läst trådarna så framgår det att många funderar på att tatuera sig, men de vet inte vad de skall rista in. Om de inte vet vad de skall rista in, så borde de inte ta steget. Man behöver inte gå och skita om man inte är skitnödig.
Senast redigerad av Aisopos 2011-11-26 kl. 13:52. Anledning: Felstavat
Citera
2011-11-27, 13:58
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexinho
Många i den här tråden bör vakna och hoppa ur sin lilla bubbla. Vi lever på 2000talet!

Förstår att gamla tanter och gubbar är emot tatueringar. På deras tid var många emot homosexualitet Men dagens samhälle accepterar, hoppas jag, både bögar och gaddningar. Syner på saker och ting förändras med tiden.

Sen avskyr jag snacket om utseende och dylikt. Nån skrev att när tjejer har en tatuering var hon white trash... det kan vara det värsta jag har hört.

Allt fler människor i Västvärlden kan betecknas som wt, och tatueringstrenden är bara ett bland många exempel. Häri ligger problemet; vi går inte framåt, vi har börjat degenerera.
Citera
2011-11-27, 14:21
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Allt fler människor i Västvärlden kan betecknas som wt, och tatueringstrenden är bara ett bland många exempel. Häri ligger problemet; vi går inte framåt, vi har börjat degenerera.

Håller fullständigt med. Det verkar vara en trend att se ut som bös. Skitiga byxor, stora stickade mössor på året om för att inte tala om vuxna män som går runt med keps hela dagarna. Möter människor som ser ut som skrotupplag i ansiktet och sen har fyllt huden med giftigt bläck. De kanske lagt både 40-50 tusen kronor på sådan här skit. Att människor svälter och att Östersjön håller på att dö är inget de här döskallarna funderar en sekund på. SKÄMS ! men Ni begriper inte bättre. Man kan kämpa emot allt utom mot dumhet.
Citera
2011-11-27, 19:44
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Nu har ni fan överträffat er själva, haha. Älskar att läsa dessa debatter där folk ser sig själv som överklass och mycket bättre än alla andra. Alla som inte lever efter personen i frågas åsikter och värderingar är WT, samhällets avskrap, mainstream, idioter osv.

Att modifiera sin kropp med bröstoperationer, botox och plastikingrepp i hela ansiktet får tjejer att klättra i samhällets så kallade klasser. Stureplansprofiler som ska vara samhällets ess är ju de personer som lägger ner mest tid på att försöka visa sig finast och bäst. Smink, parfymer, hårvård osv är också kroppsmodifiering?
Citera
2011-11-28, 00:15
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Nu har ni fan överträffat er själva, haha. Älskar att läsa dessa debatter där folk ser sig själv som överklass och mycket bättre än alla andra. Alla som inte lever efter personen i frågas åsikter och värderingar är WT, samhällets avskrap, mainstream, idioter osv.

Att modifiera sin kropp med bröstoperationer, botox och plastikingrepp i hela ansiktet får tjejer att klättra i samhällets så kallade klasser. Stureplansprofiler som ska vara samhällets ess är ju de personer som lägger ner mest tid på att försöka visa sig finast och bäst. Smink, parfymer, hårvård osv är också kroppsmodifiering?

Du beskriver ett sjukt och depraverat samhälle, som om det kunde vara en norm för goda värderingar... Ett samhälle vars högsta klass hänger på Stureplan?

Det är självklart att ordet klass inte kan betyda något positivt för dig, om du tror att man kan nå en högre position genom en plastikoperation. Förstår du innebörden i begreppet självaktning? Bildning?

Du tycks mig vara en ytlig människa, perfekt anpassad till ett ytligt samhälle. Fredagsfylla, hårdrock i bilstereon, eller supa sig redlös på nån rockfestival, en ny tatuering att visa upp för polarna... Det nya proletariatet, med alldeles för mycket tid och pengar.
Citera
2011-11-28, 00:21
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fumod
Precis. Att tatuera sig synligt är ungefär som att bestämma sig för att gå omkring med mysbyxor hela livet och sen klaga på att folk inte tar en på allvar.

Jag vet ett skinhead som påverkad av alkohol lät tatuera in ett hakkors i pannan, och sen gick omkring och gnällde för att inget företag ville anställa honom...
Citera
2011-11-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag vet ett skinhead som påverkad av alkohol lät tatuera in ett hakkors i pannan, och sen gick omkring och gnällde för att inget företag ville anställa honom...

Jag må vara för tatueringar men gör man något så korkat förtjänar man att bli nedvärderad av andra människor.

Till ts så verkar du inte fatta att människan har tatuerat sig så länge som vi funnits nästan, vad är det för skitsnack om att det skulle vara en ny trend
Citera
2011-11-28, 08:41
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

men lille vän ! Stureplansfolket är min skäl inte någon överklass. Där frodas det sämsta i samhället. Knark, mördare, personer med lågt IQ och mycket pengar, m.fl. Botox och andra plastikingrepp får ingen att avancera, se bara "Jokern" på Drottningholm, pinsamt.
Citera
2011-11-28, 08:45
Medlem
6362s avatar
Jag gillar tatueringar! Men jag skulle aldrig få för mig att tatuera in ngt som inte betyder något för mig Men nån lite här och där som har historia bakom sig är snyggt tycker jag!
Citera
2011-11-28, 10:04
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
På planet till Kreta i somras satt en riktigt snygg blond kvinna framför på planet. Kortsnaggad och vältränad såg hon ut att vara. När vi skulle gå av planet så ser jag hennes tatuering på ryggen. Där står i lite "rockig" stil "jag älskar min familj"...............

Jag tänkte spontant - Hon måste ha krisat av helvete innan hon ristat in detta på kroppen.

Tatueraren borde förstått hennes situation och hänvisat henne till en psykolog. Som så många andra profithungriga i detta samhälle började han istället krafsa in meddelandet på hennes rygg. Min teori är att många tatuerade har psykiska problem. Istället för att ringa det jobbiga samtalet till vårdcentralen så kontaktar man en tatuerare som får rista in något meddelande. När det inte hjälper kanske den sjuke tänker att meddelandet var för kort och bestämmer sig för att förlänga det. När man läst trådarna så framgår det att många funderar på att tatuera sig, men de vet inte vad de skall rista in. Om de inte vet vad de skall rista in, så borde de inte ta steget. Man behöver inte gå och skita om man inte är skitnödig.

Så när jag som pappa tatuerar en hyllning till mina barn och min kärlek till dem så är det för att jag är psykiskt instabil och borde ta upp mina "problem" med en psykolog istället?
Verkligen logiskt.

Nu vet jag att du skriver "många" och inte alla, men det känns som om du i tanken drar alla över en kam i ditt resonemang.
Citera
2011-11-28, 10:58
Medlem
iljusetavdindags avatar
Vad är det egentligen som är så dåligt med att vara "underklass"? Det verkar ju som om halva flashback håller på att kasta runt ord som sosse och underklass som skällsord i dagens läge... (Visst är ju socialdemokraterna ganska äckliga, men ändå.)
Varifrån har den här plötsliga ivern att verka så överklass och borgerlig och uppstädad kommit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in