2011-11-26, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Typ 2
De flesta mnniskor r idioter och de flesta mnniskor har usel smak. Sledes r de flesta tatueringar fula och idiotiska. Problemet blir allts att dessa fula, idiotiska tatueringar trycks upp i ansiktet p mnniskor som inte vill. Tatueringarna blir ett stt av att uttrycka sin sikt och smak till mnniskor som skiter i det.

Precis. Att tatuera sig synligt r ungefr som att bestmma sig fr att g omkring med mysbyxor hela livet och sen klaga p att folk inte tar en p allvar.
Citera
2011-11-26, 13:50
Medlem
Aisoposs avatar
P planet till Kreta i somras satt en riktigt snygg blond kvinna framfr p planet. Kortsnaggad och vltrnad sg hon ut att vara. Nr vi skulle g av planet s ser jag hennes tatuering p ryggen. Dr str i lite "rockig" stil "jag lskar min familj"...............

Jag tnkte spontant - Hon mste ha krisat av helvete innan hon ristat in detta p kroppen.

Tatueraren borde frsttt hennes situation och hnvisat henne till en psykolog. Som s mnga andra profithungriga i detta samhlle brjade han istllet krafsa in meddelandet p hennes rygg. Min teori r att mnga tatuerade har psykiska problem. Istllet fr att ringa det jobbiga samtalet till vrdcentralen s kontaktar man en tatuerare som fr rista in ngot meddelande. Nr det inte hjlper kanske den sjuke tnker att meddelandet var fr kort och bestmmer sig fr att frlnga det. Nr man lst trdarna s framgr det att mnga funderar p att tatuera sig, men de vet inte vad de skall rista in. Om de inte vet vad de skall rista in, s borde de inte ta steget. Man behver inte g och skita om man inte r skitndig.
Senast redigerad av Aisopos 2011-11-26 kl. 13:52. Anledning: Felstavat
Citera
2011-11-27, 13:58
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexinho
Mnga i den hr trden br vakna och hoppa ur sin lilla bubbla. Vi lever p 2000talet!

Frstr att gamla tanter och gubbar r emot tatueringar. P deras tid var mnga emot homosexualitet Men dagens samhlle accepterar, hoppas jag, bde bgar och gaddningar. Syner p saker och ting frndras med tiden.

Sen avskyr jag snacket om utseende och dylikt. Nn skrev att nr tjejer har en tatuering var hon white trash... det kan vara det vrsta jag har hrt.

Allt fler mnniskor i Vstvrlden kan betecknas som wt, och tatueringstrenden r bara ett bland mnga exempel. Hri ligger problemet; vi gr inte framt, vi har brjat degenerera.
Citera
2011-11-27, 14:21
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Allt fler mnniskor i Vstvrlden kan betecknas som wt, och tatueringstrenden r bara ett bland mnga exempel. Hri ligger problemet; vi gr inte framt, vi har brjat degenerera.

Hller fullstndigt med. Det verkar vara en trend att se ut som bs. Skitiga byxor, stora stickade mssor p ret om fr att inte tala om vuxna mn som gr runt med keps hela dagarna. Mter mnniskor som ser ut som skrotupplag i ansiktet och sen har fyllt huden med giftigt blck. De kanske lagt bde 40-50 tusen kronor p sdan hr skit. Att mnniskor svlter och att stersjn hller p att d r inget de hr dskallarna funderar en sekund p. SKMS ! men Ni begriper inte bttre. Man kan kmpa emot allt utom mot dumhet.
Citera
2011-11-27, 19:44
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Nu har ni fan vertrffat er sjlva, haha. lskar att lsa dessa debatter dr folk ser sig sjlv som verklass och mycket bttre n alla andra. Alla som inte lever efter personen i frgas sikter och vrderingar r WT, samhllets avskrap, mainstream, idioter osv.

Att modifiera sin kropp med brstoperationer, botox och plastikingrepp i hela ansiktet fr tjejer att klttra i samhllets s kallade klasser. Stureplansprofiler som ska vara samhllets ess r ju de personer som lgger ner mest tid p att frska visa sig finast och bst. Smink, parfymer, hrvrd osv r ocks kroppsmodifiering?
Citera
2011-11-28, 00:15
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Nu har ni fan vertrffat er sjlva, haha. lskar att lsa dessa debatter dr folk ser sig sjlv som verklass och mycket bttre n alla andra. Alla som inte lever efter personen i frgas sikter och vrderingar r WT, samhllets avskrap, mainstream, idioter osv.

Att modifiera sin kropp med brstoperationer, botox och plastikingrepp i hela ansiktet fr tjejer att klttra i samhllets s kallade klasser. Stureplansprofiler som ska vara samhllets ess r ju de personer som lgger ner mest tid p att frska visa sig finast och bst. Smink, parfymer, hrvrd osv r ocks kroppsmodifiering?

Du beskriver ett sjukt och depraverat samhlle, som om det kunde vara en norm fr goda vrderingar... Ett samhlle vars hgsta klass hnger p Stureplan?

Det r sjlvklart att ordet klass inte kan betyda ngot positivt fr dig, om du tror att man kan n en hgre position genom en plastikoperation. Frstr du innebrden i begreppet sjlvaktning? Bildning?

Du tycks mig vara en ytlig mnniska, perfekt anpassad till ett ytligt samhlle. Fredagsfylla, hrdrock i bilstereon, eller supa sig redls p nn rockfestival, en ny tatuering att visa upp fr polarna... Det nya proletariatet, med alldeles fr mycket tid och pengar.
Citera
2011-11-28, 00:21
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fumod
Precis. Att tatuera sig synligt r ungefr som att bestmma sig fr att g omkring med mysbyxor hela livet och sen klaga p att folk inte tar en p allvar.

Jag vet ett skinhead som pverkad av alkohol lt tatuera in ett hakkors i pannan, och sen gick omkring och gnllde fr att inget fretag ville anstlla honom...
Citera
2011-11-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag vet ett skinhead som pverkad av alkohol lt tatuera in ett hakkors i pannan, och sen gick omkring och gnllde fr att inget fretag ville anstlla honom...

Jag m vara fr tatueringar men gr man ngot s korkat frtjnar man att bli nedvrderad av andra mnniskor.

Till ts s verkar du inte fatta att mnniskan har tatuerat sig s lnge som vi funnits nstan, vad r det fr skitsnack om att det skulle vara en ny trend
Citera
2011-11-28, 08:41
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

men lille vn ! Stureplansfolket r min skl inte ngon verklass. Dr frodas det smsta i samhllet. Knark, mrdare, personer med lgt IQ och mycket pengar, m.fl. Botox och andra plastikingrepp fr ingen att avancera, se bara "Jokern" p Drottningholm, pinsamt.
Citera
2011-11-28, 08:45
Medlem
6362s avatar
Jag gillar tatueringar! Men jag skulle aldrig f fr mig att tatuera in ngt som inte betyder ngot fr mig Men nn lite hr och dr som har historia bakom sig r snyggt tycker jag!
Citera
2011-11-28, 10:04
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisopos
P planet till Kreta i somras satt en riktigt snygg blond kvinna framfr p planet. Kortsnaggad och vltrnad sg hon ut att vara. Nr vi skulle g av planet s ser jag hennes tatuering p ryggen. Dr str i lite "rockig" stil "jag lskar min familj"...............

Jag tnkte spontant - Hon mste ha krisat av helvete innan hon ristat in detta p kroppen.

Tatueraren borde frsttt hennes situation och hnvisat henne till en psykolog. Som s mnga andra profithungriga i detta samhlle brjade han istllet krafsa in meddelandet p hennes rygg. Min teori r att mnga tatuerade har psykiska problem. Istllet fr att ringa det jobbiga samtalet till vrdcentralen s kontaktar man en tatuerare som fr rista in ngot meddelande. Nr det inte hjlper kanske den sjuke tnker att meddelandet var fr kort och bestmmer sig fr att frlnga det. Nr man lst trdarna s framgr det att mnga funderar p att tatuera sig, men de vet inte vad de skall rista in. Om de inte vet vad de skall rista in, s borde de inte ta steget. Man behver inte g och skita om man inte r skitndig.

S nr jag som pappa tatuerar en hyllning till mina barn och min krlek till dem s r det fr att jag r psykiskt instabil och borde ta upp mina "problem" med en psykolog istllet?
Verkligen logiskt.

Nu vet jag att du skriver "mnga" och inte alla, men det knns som om du i tanken drar alla ver en kam i ditt resonemang.
Citera
2011-11-28, 10:58
Medlem
iljusetavdindags avatar
Vad r det egentligen som r s dligt med att vara "underklass"? Det verkar ju som om halva flashback hller p att kasta runt ord som sosse och underklass som skllsord i dagens lge... (Visst r ju socialdemokraterna ganska ckliga, men nd.)
Varifrn har den hr pltsliga ivern att verka s verklass och borgerlig och uppstdad kommit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in