2017-02-20, 17:28
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Tex. Mer n att vilja gra det men inte gra det.

Det r skillnad p folk som inte har tats fr dom tycke det r fult och itne har tats fr dom aldrig velat ha. De senare hr ej till trden. Vill man inte ha tats fr det r wt har man en trkig syn p livet och begrnsar sig sjlv.

Nej din tnt, deras liv e inte hftigt pga av en tatuering, mer att en tatuering r en bieffekt utav ett hftigt liv. Lever man ett hftigt liv men aktivt avstr frn en tatuering lever man inte ett nog hftigt liv.

Gr du till en dligt tatuerare kan man f en tatuering i paritet med dina ritegenskaper, men frhoppnigsvis gr man ju till nn som kan sin sak.

Kan du precisera vad ett "haftigt liv" betyder for jag forstar inte riktigt?
Citera
2017-02-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Kan du precisera vad ett "haftigt liv" betyder for jag forstar inte riktigt?

Inte lta sig hllas tillbaka utav massa begrnsningar. Inom vissa ramar frsts. vill du skjuta horse r det bara hftigt om du klarar av att gra det utan att d
Citera
2017-02-20, 17:55
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Inte lta sig hllas tillbaka utav massa begrnsningar. Inom vissa ramar frsts. vill du skjuta horse r det bara hftigt om du klarar av att gra det utan att d

Ar det en begransning nu att inte lata tatuera sig? Detta blir bara markligare och markligare...
Citera
2017-02-20, 17:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Sitt du och t din frysmiddag framfr dumldan nr du r gammal och gr med din hud som inte sger ett piss om hur du levt och vilka ventyr du haft , frutom kanske nra slitningar frn alla de gnge du satt hemma i ungdomen och t frysmiddag p helgerna och lt oss andra mhnda gra samma sak nr vi e gamla men iaf kunna blicka tillbax och inse att man bara r ung en kort stund i livet och hellre gra ngot och kanske ngra det n att ngra att man inte gjorde ngot man verkligen ville en gng i tiden ht.

Vilket egendomligt inlgg. Man kan ha ljusa ntter med vin, sng och krlek utan att tatuera sig. Jag skulle snarare sga, att dom som kan festa med gldje och finess och utan trkiga konsekvenser (knssjukdomar, fyllecellen, misshandel, vldtkt, utomktenskapliga barn, aborter), r samma personer som aldrig i livet skulle frstra sitt utseende med tats.
Citera
2017-02-20, 18:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du menar att lata nagon rita en doskalle pa din rygg som inte gar att tavatta bort ar att "gora nagot" med sitt liv...hmmmm. Det ar just detta som gor tatueringar sa javla larviga, folk som du som tror de levt ett galet liv i sus och dus bara for de har en fjaril och luftballong inbrannda i huden. Finns fan inget fulare an folk som gar runt och ser ut som en sida ur det block jag kladdar i nar jag ar stenad pa huden. Sa javla ute och ja TS, patetiskt.

Ja, och speciellt som vem som helst kan g in p en tatueringsstudio idag och f en gjord, bara h*n kan betala. Det lg en aning av ventyr ver tatueringar frr (p personer fdda p 1930-talet och tidigare), nr det bara var vissa grupper som hade dem och de bara kom till under vissa speciella omstndigheter.

Typ sjmn som blev utsatta fr practical jokes i Shanghai, och vaknade upp med tats efter en rejl fylla... Eller de speciella tatueringar som endast sjmn (ven sjofficerare, med god bakgrund och god utbildning) fick gra, och som betydde ngonting: att man seglat p alla de sju haven, eller att man rundat Kap Horn... De krvde i alla fall ngot slags prestation, som inte vem som helst skulle ha klarat av. Idag r det snarare dom som inte klarar av ngot annat, som hasar ivg sig till tatstudion fr att frska kpa sig ngot slags respekt...
Citera
2017-02-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ar det en begransning nu att inte lata tatuera sig? Detta blir bara markligare och markligare...

Som jag sa, det r skillnad p att inte ha intresse att gra ntt och inte gra ntt fr att man hittat nn urskt fr att inte gra det.
Citera
2017-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilket egendomligt inlgg. Man kan ha ljusa ntter med vin, sng och krlek utan att tatuera sig.

Ja. ch du kan ha ntter med vin dr du gaddar dig ox.

Citat:
Jag skulle snarare sga, att dom som kan festa med gldje och finess och utan trkiga konsekvenser (knssjukdomar, fyllecellen, misshandel, vldtkt, utomktenskapliga barn, aborter), r samma personer som aldrig i livet skulle frstra sitt utseende med tats.

Finns dom som tycker du frsr ditt liv med vin. Ni verkar inte fatta att en tatuering inte r att frstra sitt liv per se.
Citera
2017-02-20, 18:13
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Som jag sa, det r skillnad p att inte ha intresse att gra ntt och inte gra ntt fr att man hittat nn urskt fr att inte gra det.

Och vad tror du min "ursakt" ar for att jag inte tatuerat mig?
Citera
2017-02-20, 18:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja. ch du kan ha ntter med vin dr du gaddar dig ox.

Finns dom som tycker du frsr ditt liv med vin. Ni verkar inte fatta att en tatuering inte r att frstra sitt liv per se.

Fast nu var "vinet" egentligen bara en metafor. "Vin, kvinnor och sng" (eller "mn" d, om man r tjej) r ett etablerat uttryck. Men jag borde inte ha frvntat mig, att ngon som r gaddad ska knna till sdant hr...
Citera
2017-02-20, 18:54
Medlem
Citat:
Och vad tror du min "ursakt" ar for att jag inte tatuerat mig?

Du tycker vl det r "fult" antar jag.
Citera
2017-02-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast nu var "vinet" egentligen bara en metafor. "Vin, kvinnor och sng" (eller "mn" d, om man r tjej) r ett etablerat uttryck. Men jag borde inte ha frvntat mig, att ngon som r gaddad ska knna till sdant hr...

Du drar upp en subjektiv upplevelse som motargument till min subjektiva sik och inser inte att att du talar emot dig sjlv. Ja tyck du gaddningar r fula, dina upplevelser r inte mina p det hr planet. Varken du eller jag har rtt lr fel fr det finns ingen objektiv sanning hr. att ha tats r ingen garant fr ett hftigt liv men det r en bra markr fr att man kan ha haft ett(motsatsen r att sitta hemma med micromaten) hejd
Citera
2017-02-20, 19:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du drar upp en subjektiv upplevelse som motargument till min subjektiva sik och inser inte att att du talar emot dig sjlv. Ja tyck du gaddningar r fula, dina upplevelser r inte mina p det hr planet. Varken du eller jag har rtt lr fel fr det finns ingen objektiv sanning hr. att ha tats r ingen garant fr ett hftigt liv men det r en bra markr fr att man kan ha haft ett(motsatsen r att sitta hemma med micromaten) hejd

Verkligen? Hur mnga kompisar och lskare/lskarinnor mste man ha intyg ifrn, fr att f gadda sig p en kommersiell studio..? Vilken ensam loser som helst kan gra det, ju, fr att f en kick av att leva i sin egen cool guy-fantasi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in