2017-02-20, 17:28
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Tex. Mer än att vilja göra det men inte göra det.

Det är skillnad på folk som inte har tats för dom tycke det är fult och itne har tats för dom aldrig velat ha. De senare hör ej till tråden. Vill man inte ha tats för det är wt har man en tråkig syn på livet och begränsar sig själv.

Nej din tönt, deras liv e inte häftigt pga av en tatuering, mer att en tatuering är en bieffekt utav ett häftigt liv. Lever man ett häftigt liv men aktivt avstår från en tatuering lever man inte ett nog häftigt liv.

Går du till en dåligt tatuerare kan man få en tatuering i paritet med dina ritegenskaper, men förhoppnigsvis går man ju till nån som kan sin sak.

Kan du precisera vad ett "haftigt liv" betyder for jag forstar inte riktigt?
Citera
2017-02-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Kan du precisera vad ett "haftigt liv" betyder for jag forstar inte riktigt?

Inte låta sig hållas tillbaka utav massa begränsningar. Inom vissa ramar förstås. vill du skjuta horse är det bara häftigt om du klarar av att göra det utan att dö
Citera
2017-02-20, 17:55
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Inte låta sig hållas tillbaka utav massa begränsningar. Inom vissa ramar förstås. vill du skjuta horse är det bara häftigt om du klarar av att göra det utan att dö

Ar det en begransning nu att inte lata tatuera sig? Detta blir bara markligare och markligare...
Citera
2017-02-20, 17:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Sitt du och ät din frysmiddag framför dumlådan när du är gammal och grå med din hud som inte säger ett piss om hur du levt och vilka äventyr du haft , förutom kanske nåra slitningar från alla de gånge du satt hemma i ungdomen och åt frysmiddag på helgerna och låt oss andra måhända göra samma sak när vi e gamla men iaf kunna blicka tillbax och inse att man bara är ung en kort stund i livet och hellre göra något och kanske ångra det än att ångra att man inte gjorde något man verkligen ville en gång i tiden öht.

Vilket egendomligt inlägg. Man kan ha ljusa nätter med vin, sång och kärlek utan att tatuera sig. Jag skulle snarare säga, att dom som kan festa med glädje och finess och utan tråkiga konsekvenser (könssjukdomar, fyllecellen, misshandel, våldtäkt, utomäktenskapliga barn, aborter), är samma personer som aldrig i livet skulle förstöra sitt utseende med tats.
Citera
2017-02-20, 18:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du menar att lata nagon rita en doskalle pa din rygg som inte gar att tavatta bort ar att "gora nagot" med sitt liv...hmmmm. Det ar just detta som gor tatueringar sa javla larviga, folk som du som tror de levt ett galet liv i sus och dus bara for de har en fjaril och luftballong inbrannda i huden. Finns fan inget fulare an folk som gar runt och ser ut som en sida ur det block jag kladdar i nar jag ar stenad pa huden. Sa javla ute och ja TS, patetiskt.

Ja, och speciellt som vem som helst kan gå in på en tatueringsstudio idag och få en gjord, bara h*n kan betala. Det låg en aning av äventyr över tatueringar förr (på personer födda på 1930-talet och tidigare), när det bara var vissa grupper som hade dem och de bara kom till under vissa speciella omständigheter.

Typ sjömän som blev utsatta för practical jokes i Shanghai, och vaknade upp med tats efter en rejäl fylla... Eller de speciella tatueringar som endast sjömän (även sjöofficerare, med god bakgrund och god utbildning) fick göra, och som betydde någonting: att man seglat på alla de sju haven, eller att man rundat Kap Horn... De krävde i alla fall något slags prestation, som inte vem som helst skulle ha klarat av. Idag är det snarare dom som inte klarar av något annat, som hasar iväg sig till tatstudion för att försöka köpa sig något slags respekt...
Citera
2017-02-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ar det en begransning nu att inte lata tatuera sig? Detta blir bara markligare och markligare...

Som jag sa, det är skillnad på att inte ha intresse att göra nått och inte göra nått för att man hittat nån ursäkt för att inte göra det.
Citera
2017-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilket egendomligt inlägg. Man kan ha ljusa nätter med vin, sång och kärlek utan att tatuera sig.

Ja. ch du kan ha nätter med vin där du gaddar dig oxå.

Citat:
Jag skulle snarare säga, att dom som kan festa med glädje och finess och utan tråkiga konsekvenser (könssjukdomar, fyllecellen, misshandel, våldtäkt, utomäktenskapliga barn, aborter), är samma personer som aldrig i livet skulle förstöra sitt utseende med tats.

Finns dom som tycker du försör ditt liv med vin. Ni verkar inte fatta att en tatuering inte är att förstöra sitt liv per se.
Citera
2017-02-20, 18:13
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Som jag sa, det är skillnad på att inte ha intresse att göra nått och inte göra nått för att man hittat nån ursäkt för att inte göra det.

Och vad tror du min "ursakt" ar for att jag inte tatuerat mig?
Citera
2017-02-20, 18:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja. ch du kan ha nätter med vin där du gaddar dig oxå.

Finns dom som tycker du försör ditt liv med vin. Ni verkar inte fatta att en tatuering inte är att förstöra sitt liv per se.

Fast nu var "vinet" egentligen bara en metafor. "Vin, kvinnor och sång" (eller "män" då, om man är tjej) är ett etablerat uttryck. Men jag borde inte ha förväntat mig, att någon som är gaddad ska känna till sådant här...
Citera
2017-02-20, 18:54
Medlem
Citat:
Och vad tror du min "ursakt" ar for att jag inte tatuerat mig?

Du tycker väl det är "fult" antar jag.
Citera
2017-02-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast nu var "vinet" egentligen bara en metafor. "Vin, kvinnor och sång" (eller "män" då, om man är tjej) är ett etablerat uttryck. Men jag borde inte ha förväntat mig, att någon som är gaddad ska känna till sådant här...

Du drar upp en subjektiv upplevelse som motargument till min subjektiva åsik och inser inte att att du talar emot dig själv. Ja tyck du gaddningar är fula, dina upplevelser är inte mina på det här planet. Varken du eller jag har rätt lr fel för det finns ingen objektiv sanning här. att ha tats är ingen garant för ett häftigt liv men det är en bra markör för att man kan ha haft ett(motsatsen är att sitta hemma med micromaten) hejdå
Citera
2017-02-20, 19:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du drar upp en subjektiv upplevelse som motargument till min subjektiva åsik och inser inte att att du talar emot dig själv. Ja tyck du gaddningar är fula, dina upplevelser är inte mina på det här planet. Varken du eller jag har rätt lr fel för det finns ingen objektiv sanning här. att ha tats är ingen garant för ett häftigt liv men det är en bra markör för att man kan ha haft ett(motsatsen är att sitta hemma med micromaten) hejdå

Verkligen? Hur många kompisar och älskare/älskarinnor måste man ha intyg ifrån, för att få gadda sig på en kommersiell studio..? Vilken ensam loser som helst kan göra det, ju, för att få en kick av att leva i sin egen cool guy-fantasi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in