2015-08-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Rder det numera konsensus bland folk i ldersgruppen 15-40 r att en s kallad gaddning r ngot otroligt elegant och i hgsta grad efterstrvansvrt? r det verkligen s illa stllt i dagens samhlle? Hur har det kunna bli shr och vad r det som driver folk att freviga ett kladd som gr under den sknskrivande benmningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med ren. r det ett behov av uppmrksamhet? Rop efter krlek? Eller r det s enkelt att folk har fr mycket fritid och fr lite verkliga problem att fokusera p?

Nu kanske jag lter som en gammal stofil, vilket jag ej r men kan absolut inte frst resonemanget bakom dessa tatueringar. Mn frsker via blck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de frsker stadkomma.

Jag kan frst att man kan tycka det ser lite hftigt ut som kille i 18 rs ldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet mste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misr s det skriker om det. Fr att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen nr dessa blir ldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk frortskrring och tysk ravepartytant.

S finns det ngot hopp eller kommer den blckfrgade hippiedansen ned i avgrunden fortstta?

De e pga personer dom dig som jag tatuerar mig... "underklass och misr" haha de va de jvligaste....var glad du inte behver se oss nr vi r gamla!
Citera
2015-08-22, 13:31
Bannlyst
Frr i tiden s om man inte hadde tattoos, s var man inte normal. d snackar man om typ egypten, mayas, i snna tider.

Man fr helt enkelt gra vad man vill med sitt eget kropp.

Plus om man kan tjna p det (som jag) s varfr ska neka folk till det

det finns mnga trender som r patetiska men man gr vad man vill.
Citera
2015-08-29, 20:32
Medlem
berranisses avatar
Att se en kock eller en servitr/servitris med tatuerade armar, gr att jag fr avsmak fr maten. De ser skitiga och ofrscha ut. Om jag gde en krog, skulle jag aldrig anstlla en tatuerad.

Tatueringstrenden har ju bara blivit patetisk och som jag ser som en form av mobbning. Det r alldeles fr mnga som inte trs lta bli att tatuera sig, eftersom andra i gnget krver det.

St upp fr den som inte vill tatuera sig!!!!!
Citera
2015-08-31, 22:19
Medlem
compactlivings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Tatueringstrenden har ju bara blivit patetisk och som jag ser som en form av mobbning. Det r alldeles fr mnga som inte trs lta bli att tatuera sig, eftersom andra i gnget krver det.

Har inte s mycket emot tatueringar, men om man inte har mer innanfr pannbenet, eller stake i sig att inte flja med ddstrmmen och gadda sig bara fr sakens skull.. ja, skyll dig sjlv senare/resten av livet.

Och inte heller str jag riktigt ut med folk som gr meningslsa tatueringar... typ vljer en ros eller dskalle i prmarna hos studion..
Citera
2015-08-31, 22:43
Medlem
Kvinnor med stora tatueringar typ "sleeves" och annat ser frdjvligt och tragiskt ut. Har de ingen jvla integritet eller omdme? Svaret r givetvis: N uppenbarligen inte. Str framfr spegeln i timmar fr att gra sig snygga sen s frfular de sig p detta viset.
Senast redigerad av niobium 2015-08-31 kl. 22:46.
Citera
2015-09-01, 09:42
Medlem
Dagens trend att tatuera sig ver storadelar avjag kroppen r enbart patestiskt.

1) tnk p hur bilderna ser ut om du bantar/gr upp i vikt, blir ldre och slapp i huden
2) jag skulle personligen aldrig anstlla ngon med en massa synliga tatueringar
3) oftast r det dessutom personer som i olika media gr utmed att de har dlig ekonomi,
men tnk d p hurmycket alla dessa "bilder" kostar att gra.
4) om du mste "smycka" dig p sdant stt, br du istllet ska nn hjlp av nn psykolog el likn
eftersom du saknar all sjlvknsla
5) om ngra r nr mnga ngrat sig, s hoppas jag verkligen att det inte hamnar p statskassan
om de vill ha hjlp med att ta bort det.
Citera
2015-09-01, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Att se en kock eller en servitr/servitris med tatuerade armar, gr att jag fr avsmak fr maten. De ser skitiga och ofrscha ut. Om jag gde en krog, skulle jag aldrig anstlla en tatuerad.

St upp fr den som inte vill tatuera sig!!!!!

tror nog att det r mer patetisk att dmma folk fr deras utseende du r skert en ckligt mnniska fr att ens dmma en servitris med tatueringar.

Vill man inte tatuera sig s gr inte det, men dm inte folk fr vad dom har i sitt kropp det angr inte dig, dom kan vara snllaste mnniskor i hela vrlden medans en person utan tatueringar kan vara en stor krk som du.

snna som du r patetiska.
Citera
2015-09-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
I mina gon r det bara sjmn, fngar, luffare, horor, cirkusfolk och andra bohemer med tuffa liv som kommer undan med tatueringar. Skulle jag, en lrare som inte ens trs ta en banan om den har bruna prickar, komma till jobbet med armarna fulla av "tuffa" ankare eller skelett eller bokstver eller vad man nu kan tnkas ha, skulle ju eleverna och mina kollegor skratta t mig och tycka att jag var en patetisk lallare som frskte leka "badass". Och de skulle ha alldeles rtt.
Hller med.

Man mste ha lite sjlvinsikt. r jag verkligen en person som kan vara tatuerad utan att framst som en megatnt med machokomplex?
Citera
2015-09-03, 10:05
Medlem
jonesy.s avatar
Alla form av tatuering r fult och patetiskt oavsett motiv.
Barnets namn p armen,eller en jvla korp p axeln,fan tnker folk med?
Det vrsta r nr ngons tatuering ska va ett slags minne eller ha en djupare innebrd.
Nej nu ljuger jag, det absolut vidrigaste r tatuering p skalle,hals eller ansikte,lika bra att kapa huvudet direkt d

Enda gngen jag har full frstelse r fr exempelvis Mexikanska gng medlemmar dmda till 35 rs fngelse som klottrat kroppen full av skit i rent verlevnadssyfte.
Citera
2015-09-03, 17:17
Medlem
Cannabisministerns avatar
Vilka samhllsskikt r det numera som inte r tatuerade? Bland akademiker och verklass har jag inte sett srskilt mycket tatueringar. Inga alls tror jag.

r tatueringar en klassfrga? Kommer man inom en snar framtid anses vara rik och bildad om man inte r tatuerad?
Citera
2015-09-03, 23:10
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Vilka samhllsskikt r det numera som inte r tatuerade? Bland akademiker och verklass har jag inte sett srskilt mycket tatueringar. Inga alls tror jag.

r tatueringar en klassfrga? Kommer man inom en snar framtid anses vara rik och bildad om man inte r tatuerad?

Wait what? Nr var du p ett universitet senast? Varannan student har en tatuering nu fr tiden. Och inte bara de som gr ngon strkurs i konst utan jurister, lkare och ingenjrer. Srskilt stor trend bland tjejer. S dr har du apfel.
Citera
2015-09-04, 17:32
Medlem
Zests avatar
"Trenden" lr hlla i sig framver d det faktiskt inte bara r en trend. Visst finns det mnga som gjort tatueringar de ngrar men varfr inte? Bttre det n att aldrig testat gra ngot som man kanske vill gra.

Gjorde min frsta tatuering -87 som snart blivande tjugoring p den tiden, den r fortfarande min mest lskade tatuering. Inget stort eller speciellt mer n att den har en innebrd fr mig. Gjorde nsta runt -90. ocks den har en innebrd fr mig. Inte den heller srskilt stor eller speciell.

Blev en 48-rig tanta i r och gjorde en strre nu i helgen som betyder otroligt mycket fr mig - ingen av dessa syns fr andra om jag inte vljer att visa dem. Nsta r blir det en till som ska bli den strsta som jag velat gra i vldigt mnga r men inte hittat rtt artist fr det tills nu. Inga r gjorda pga av ngon trend eller impuls utan fr att jag planerat dem fr de innehller signifikans fr mig.

Om ingen annan gillar dem? Jag bryr mig faktiskt inte.

Och jag bara lskar att se andras tatueringar! Ni r vackra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in