2015-08-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Råder det numera konsensus bland folk i åldersgruppen 15-40 år att en så kallad gaddning är något otroligt elegant och i högsta grad eftersträvansvärt? Är det verkligen så illa ställt i dagens samhälle? Hur har det kunna bli såhär och vad är det som driver folk att föreviga ett kladd som går under den skönskrivande benämningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med åren. Är det ett behov av uppmärksamhet? Rop efter kärlek? Eller är det så enkelt att folk har för mycket fritid och för lite verkliga problem att fokusera på?

Nu kanske jag låter som en gammal stofil, vilket jag ej är men kan absolut inte förstå resonemanget bakom dessa tatueringar. Män försöker via bläck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de försöker åstadkomma.

Jag kan förstå att man kan tycka det ser lite häftigt ut som kille i 18 års åldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet måste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misär så det skriker om det. För att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen när dessa blir äldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk förortskärring och tysk ravepartytant.

Så finns det något hopp eller kommer den bläckfärgade hippiedansen ned i avgrunden fortsätta?

De e pga personer dom dig som jag tatuerar mig... "underklass och misär" haha de va de jävligaste....var glad du inte behöver se oss när vi är gamla!
Citera
2015-08-22, 13:31
Bannlyst
Förr i tiden så om man inte hadde tattoos, så var man inte normal. då snackar man om typ egypten, mayas, i sånna tider.

Man får helt enkelt göra vad man vill med sitt eget kropp.

Plus om man kan tjäna på det (som jag) så varför ska neka folk till det

det finns många trender som är patetiska men man gör vad man vill.
Citera
2015-08-29, 20:32
Medlem
berranisses avatar
Att se en kock eller en servitör/servitris med tatuerade armar, gör att jag får avsmak för maten. De ser skitiga och ofräscha ut. Om jag ägde en krog, skulle jag aldrig anställa en tatuerad.

Tatueringstrenden har ju bara blivit patetisk och som jag ser som en form av mobbning. Det är alldeles för många som inte törs låta bli att tatuera sig, eftersom andra i gänget kräver det.

Stå upp för den som inte vill tatuera sig!!!!!
Citera
2015-08-31, 22:19
Medlem
compactlivings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Tatueringstrenden har ju bara blivit patetisk och som jag ser som en form av mobbning. Det är alldeles för många som inte törs låta bli att tatuera sig, eftersom andra i gänget kräver det.

Har inte så mycket emot tatueringar, men om man inte har mer innanför pannbenet, eller stake i sig att inte följa med dödströmmen och gadda sig bara för sakens skull.. ja, skyll dig själv senare/resten av livet.

Och inte heller står jag riktigt ut med folk som gör meningslösa tatueringar... typ väljer en ros eller döskalle i pärmarna hos studion..
Citera
2015-08-31, 22:43
Medlem
Kvinnor med stora tatueringar typ "sleeves" och annat ser fördjävligt och tragiskt ut. Har de ingen jävla integritet eller omdöme? Svaret är givetvis: Nä uppenbarligen inte. Står framför spegeln i timmar för att göra sig snygga sen så förfular de sig på detta viset.
Senast redigerad av niobium 2015-08-31 kl. 22:46.
Citera
2015-09-01, 09:42
Medlem
Dagens trend att tatuera sig över storadelar avjag kroppen är enbart patestiskt.

1) tänk på hur bilderna ser ut om du bantar/går upp i vikt, blir äldre och slapp i huden
2) jag skulle personligen aldrig anställa någon med en massa synliga tatueringar
3) oftast är det dessutom personer som i olika media går utmed att de har dålig ekonomi,
men tänk då på hurmycket alla dessa "bilder" kostar att göra.
4) om du måste "smycka" dig på sådant sätt, bör du istället söka nån hjälp av nån psykolog el likn
eftersom du saknar all självkänsla
5) om några år när många ångrat sig, så hoppas jag verkligen att det inte hamnar på statskassan
om de vill ha hjälp med att ta bort det.
Citera
2015-09-01, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Att se en kock eller en servitör/servitris med tatuerade armar, gör att jag får avsmak för maten. De ser skitiga och ofräscha ut. Om jag ägde en krog, skulle jag aldrig anställa en tatuerad.

Stå upp för den som inte vill tatuera sig!!!!!

tror nog att det är mer patetisk att dömma folk för deras utseende du är säkert en äckligt människa för att ens dömma en servitris med tatueringar.

Vill man inte tatuera sig så gör inte det, men döm inte folk för vad dom har i sitt kropp det angår inte dig, dom kan vara snällaste människor i hela världen medans en person utan tatueringar kan vara en stor kräk som du.

sånna som du är patetiska.
Citera
2015-09-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
I mina ögon är det bara sjömän, fångar, luffare, horor, cirkusfolk och andra bohemer med tuffa liv som kommer undan med tatueringar. Skulle jag, en lärare som inte ens törs äta en banan om den har bruna prickar, komma till jobbet med armarna fulla av "tuffa" ankare eller skelett eller bokstäver eller vad man nu kan tänkas ha, skulle ju eleverna och mina kollegor skratta åt mig och tycka att jag var en patetisk lallare som försökte leka "badass". Och de skulle ha alldeles rätt.
Håller med.

Man måste ha lite självinsikt. Är jag verkligen en person som kan vara tatuerad utan att framstå som en megatönt med machokomplex?
Citera
2015-09-03, 10:05
Medlem
jonesy.s avatar
Alla form av tatuering är fult och patetiskt oavsett motiv.
Barnets namn på armen,eller en jävla korp på axeln,fan tänker folk med?
Det värsta är när någons tatuering ska va ett slags minne eller ha en djupare innebörd.
Nej nu ljuger jag, det absolut vidrigaste är tatuering på skalle,hals eller ansikte,lika bra att kapa huvudet direkt då

Enda gången jag har full förståelse är för exempelvis Mexikanska gäng medlemmar dömda till 35 års fängelse som klottrat kroppen full av skit i rent överlevnadssyfte.
Citera
2015-09-03, 17:17
Medlem
Cannabisministerns avatar
Vilka samhällsskikt är det numera som inte är tatuerade? Bland akademiker och överklass har jag inte sett särskilt mycket tatueringar. Inga alls tror jag.

Är tatueringar en klassfråga? Kommer man inom en snar framtid anses vara rik och bildad om man inte är tatuerad?
Citera
2015-09-03, 23:10
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Vilka samhällsskikt är det numera som inte är tatuerade? Bland akademiker och överklass har jag inte sett särskilt mycket tatueringar. Inga alls tror jag.

Är tatueringar en klassfråga? Kommer man inom en snar framtid anses vara rik och bildad om man inte är tatuerad?

Wait what? När var du på ett universitet senast? Varannan student har en tatuering nu för tiden. Och inte bara de som går någon strökurs i konst utan jurister, läkare och ingenjörer. Särskilt stor trend bland tjejer. Så där har du apfel.
Citera
2015-09-04, 17:32
Medlem
Zests avatar
"Trenden" lär hålla i sig framöver då det faktiskt inte bara är en trend. Visst finns det många som gjort tatueringar de ångrar men varför inte? Bättre det än att aldrig testat göra något som man kanske vill göra.

Gjorde min första tatuering -87 som snart blivande tjugoåring på den tiden, den är fortfarande min mest älskade tatuering. Inget stort eller speciellt mer än att den har en innebörd för mig. Gjorde nästa runt -90. också den har en innebörd för mig. Inte den heller särskilt stor eller speciell.

Blev en 48-årig tanta i år och gjorde en större nu i helgen som betyder otroligt mycket för mig - ingen av dessa syns för andra om jag inte väljer att visa dem. Nästa år blir det en till som ska bli den största som jag velat göra i väldigt många år men inte hittat rätt artist för det tills nu. Inga är gjorda pga av någon trend eller impuls utan för att jag planerat dem för de innehåller signifikans för mig.

Om ingen annan gillar dem? Jag bryr mig faktiskt inte.

Och jag bara älskar att se andras tatueringar! Ni är vackra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in