2011-11-22, 12:08
Medlem
Lawbreakers avatar
Inte d, finns flera som tatueringar passar p. Oc snyggt kan det ocks vara!
Men, klart det finns fula sdana ocks, speciellt tribals, tatts i svanken (URK!) och ven div. fjortis-uttryck som Carpe Diem och liknande som inte r unikt p ngot stt alls.

Min syn p tatueringar verlag r: "Gr det om du verkligen vill det, men bli inte frvnad om vissa reagerar negativt"
Citera
2011-11-22, 12:25
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawbreaker
Inte d, finns flera som tatueringar passar p. Oc snyggt kan det ocks vara!
Men, klart det finns fula sdana ocks, speciellt tribals, tatts i svanken (URK!) och ven div. fjortis-uttryck som Carpe Diem och liknande som inte r unikt p ngot stt alls.

Min syn p tatueringar verlag r: "Gr det om du verkligen vill det, men bli inte frvnad om vissa reagerar negativt"
Carpe Diem... Tnk de stackare som en gng i tiden tillhrde den sllsynta skaran som hade den texten inbrnd i kroppen... Hur knner sig dessa mnniskor idag tro?
Citera
2011-11-22, 12:29
Medlem
Vill man freviga ngonting som verkligen betyder ngonting fr en, med en vlgjort, pkostad tatuering s r det inga problem med mig. Har dremot aldrig frsttt taffliga tatueringar (ofta gjorda utomlands), som ska vara "roliga" eller ngot.
Citera
2011-11-22, 12:45
Medlem
NSOs avatar
Mnniskor som behver manifestera sin identitet eller dokumentera livshndelser genom att tatuera sig har ngon slags problem med sjlvknslan. P ett eller annat stt. Det r ngot sjlvdestruktivt ver tatueringar, piercing och annat slikt. Det r en variant p att skra sig i armarna.

Det r inte snyggt ngonstans och som mnga redan har ppekat- ldern gr inte kluddet vackrare.
Citera
2011-11-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Trender gr alltid i vgor. Frst brjar ngra f gra det. Frmst coola mnniskor och folk som inspirerar. En strre grupp ser trenden och kopierar. D blir det inne. D brjar alla apa efter. Snart blir det mainstream och alla gr det. Det stadiet av tatuerings trenden befinner vi oss i. Efter ett tag p toppen kollapsar trenden och inget blir mer ute n det som nyss var hgsta mode. Det hnder med allt frn stora bilar, klder eller musik.

Problemet med tatueringar r att man kan inte lmna det sjunkande skeppet.

Vad gr du kvar hr? Har du inte framhvt din pong tillrckligt? Posta lite fler ondiga kommentarer som ingen bryr sig om. Idiot.
Citera
2011-11-22, 13:01
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakwave
Jag tror att det handlar om att "White Trash" har romantiserats i populrkulturen p senare r. I USA har flera betydande inslag i svl film, musik som TV romantiserat white trash under de senaste 20 ren. Begreppet white trash/WT har ven skt sig till Sverige, dr det frekommer som nedsttande uttryck om etniska svenskar med lg social status.

Tatueringar r ett av de mest stereotypiska knnetecknen fr white trash och kanske den enda egenskap som har ftt en vidare spridning utanfr den traditionella WT-stammen. Sannolikt beror detta p de begrnsade sociala uppoffringar som en tatuering innebr, d den oftast gr att dlja med klder d man inte r p badstranden. Sannolikt r det ngot lockande i de lgt stendes primala och bekymmerslsa beteenden som exempelvis sex och drogvanor som gr att delar av medelklassen grna vill identifiera sig med WT och drfr skaffar tatueringar. Man kanske vill vara lite "hora" och "bad guy"?

Ja, "WT" r ett modeord som tappat sin ursprungliga betydelse (tminstone p Flashback) det senaste ret.

Att flja trender, dvs tillflliga ideal, (t ex att tatuera sig) borde vl handla om att tillhra normen och visa sig stark i flocken, fr att ka sina chanser till att sprida sin avkomma (precis som det mesta annat vi mnniskor och djur gnar oss t).

Att gnlla p folk som "r mainstream", "fljer modet" och att frenetiskt jobba med att vara s unik, egen och annorlunda som mjligt ser - i mina gon - ut som ngot oskra och uppmrksamhetskrvande mnniskor gnar sig t. Frska att sjlv framst som bttre och mer speciell n andra genom att srskilja sig (vilket i sig r vldigt "mainstream", om man ska vara sn) och frringa/nedvrdera andras beteenden.

Tatueringar har gjorts i tusentals r ver hela vrlden, och folks anledningar till att tatuera sig varierar nog ganska mycket. Jag frstr dock vad ni menar med "tatueringstrenden" och "WT-tatueringar", men vore det inte fint om vi hade ett samhlle dr man fick se ut hur man sjlv ville, utan phopp?
Citera
2011-11-22, 13:18
Medlem
Aghartas avatar
Jag tror det rder ett stort missfrstnd bland tjejer som tatuerar sig. Eftersom de tycker det r snyggt med tatueringar p killar tror de att de ocks blir snygga med tatueringar. Ett allvarligt feltnk d tatueringar signalerar kriminalitet och manlighet, sdant som tjejer tnder p. En tjej som tatuerar sig blir bara cklig och helt oduglig som sexpartner t en heterosexuell man.
Citera
2011-11-22, 13:18
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Det r ju inte endast det annalkande estetiska frfallet av tatueringarna som gr de s fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar r fula, meningslsa och pretentisa. Det vrsta r dock hela processen, att folk knner ngot behov att gra det, att folk tror det "representerar" ngot eller r ngot mer n en meningsls gest.

vervgde att skaffa en tatuering nr jag var yngre, pratade tilloch med med tv olika tatuerare och folk som hade skaffat en del, sammlade p mig information om det hela, men i slutet s gick jag inte igenom med detta pga den enkla anledningen att jag inte hittade ngonting som jag verkligen tyckte om.

Har mrkt att en heldel skaffar frsta bsta de ser, antar att de helt enkelt har en annan syn p kroppen nn jag har.
Citera
2011-11-22, 13:26
Medlem
Jiddus avatar
Har ngra polare som r vldigt tatuerade. Gillar smycken, coola bilar, pitbulls, tjocka halsband och s vidare! Ser vldigt tuffa ut p utsidan, men skrapar man lite p ytan med fingret s r dom inte s tuffa som dom ser ut. Dom har alla haft en ganska taskig uppvxt, dom har inte betytt speciellt mycket fr ngon nr dom varit unga. S blir vl att kompensera upp det lite i vuxenlivet med att vara cool och "jag r ngon".
Stmmer vl antagligen inte in p alla men dom jag knner som har mycket tatueringar s stmmer det in till 95%.
Citera
2011-11-22, 13:49
Medlem
negashs avatar
Mste vara jobbigt att hata folk baserat p deras utseenden. Sjlv hatar jag idioter, typ sdana som TS.
Citera
2011-11-22, 13:51
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius

Bla bla bla...

S finns det ngot hopp eller kommer den blckfrgade hippiedansen ned i avgrunden fortstta?

Varfr bryr du dig alls? r detta ngot som du personligen mr dligt av? Att folk vljer att tatuera sig? Har du s mycket fritid och inget annat att problematisera kring? Med tanke p ditt sprkbruk s knns det som om du tillhr eller i alla fall vill tillhra "eliten" eller "toppskiktet". D borde du vl ha lite viktigare saker att engagera dig i n vad folk vljer att gra med sina kroppar?

Och ja, du framstr verkligen som en stofil. En vldigt trngsynt och fruktansvrt trkig stofil.
Citera
2011-11-22, 13:52
Medlem
Kvinnor r normalt runt 35 och mnnen normalt runt 40 nr de brjar skmmas ver sina tatueringar.
Detta har man noterat inom vrden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in