2011-11-22, 12:08
Medlem
Lawbreakers avatar
Inte då, finns flera som tatueringar passar på. Oc snyggt kan det också vara!
Men, klart det finns fula sådana också, speciellt tribals, tatts i svanken (URK!) och även div. fjortis-uttryck som Carpe Diem och liknande som inte är unikt på något sätt alls.

Min syn på tatueringar överlag är: "Gör det om du verkligen vill det, men bli inte förvånad om vissa reagerar negativt"
Citera
2011-11-22, 12:25
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawbreaker
Inte då, finns flera som tatueringar passar på. Oc snyggt kan det också vara!
Men, klart det finns fula sådana också, speciellt tribals, tatts i svanken (URK!) och även div. fjortis-uttryck som Carpe Diem och liknande som inte är unikt på något sätt alls.

Min syn på tatueringar överlag är: "Gör det om du verkligen vill det, men bli inte förvånad om vissa reagerar negativt"
Carpe Diem... Tänk de stackare som en gång i tiden tillhörde den sällsynta skaran som hade den texten inbränd i kroppen... Hur känner sig dessa människor idag tro?
Citera
2011-11-22, 12:29
Medlem
Vill man föreviga någonting som verkligen betyder någonting för en, med en välgjort, påkostad tatuering så är det inga problem med mig. Har däremot aldrig förstått taffliga tatueringar (ofta gjorda utomlands), som ska vara "roliga" eller något.
Citera
2011-11-22, 12:45
Medlem
NSOs avatar
Människor som behöver manifestera sin identitet eller dokumentera livshändelser genom att tatuera sig har någon slags problem med självkänslan. På ett eller annat sätt. Det är något självdestruktivt över tatueringar, piercing och annat slikt. Det är en variant på att skära sig i armarna.

Det är inte snyggt någonstans och som många redan har påpekat- åldern gör inte kluddet vackrare.
Citera
2011-11-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Trender går alltid i vågor. Först börjar några få göra det. Främst coola människor och folk som inspirerar. En större grupp ser trenden och kopierar. Då blir det inne. Då börjar alla apa efter. Snart blir det mainstream och alla gör det. Det stadiet av tatuerings trenden befinner vi oss i. Efter ett tag på toppen kollapsar trenden och inget blir mer ute än det som nyss var högsta mode. Det händer med allt från stora bilar, kläder eller musik.

Problemet med tatueringar är att man kan inte lämna det sjunkande skeppet.

Vad gör du kvar här? Har du inte framhävt din poäng tillräckligt? Posta lite fler onödiga kommentarer som ingen bryr sig om. Idiot.
Citera
2011-11-22, 13:01
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakwave
Jag tror att det handlar om att "White Trash" har romantiserats i populärkulturen på senare år. I USA har flera betydande inslag i såväl film, musik som TV romantiserat white trash under de senaste 20 åren. Begreppet white trash/WT har även sökt sig till Sverige, där det förekommer som nedsättande uttryck om etniska svenskar med låg social status.

Tatueringar är ett av de mest stereotypiska kännetecknen för white trash och kanske den enda egenskap som har fått en vidare spridning utanför den traditionella WT-stammen. Sannolikt beror detta på de begränsade sociala uppoffringar som en tatuering innebär, då den oftast går att dölja med kläder då man inte är på badstranden. Sannolikt är det något lockande i de lågt ståendes primala och bekymmerslösa beteenden som exempelvis sex och drogvanor som gör att delar av medelklassen gärna vill identifiera sig med WT och därför skaffar tatueringar. Man kanske vill vara lite "hora" och "bad guy"?

Ja, "WT" är ett modeord som tappat sin ursprungliga betydelse (åtminstone på Flashback) det senaste året.

Att följa trender, dvs tillfälliga ideal, (t ex att tatuera sig) borde väl handla om att tillhöra normen och visa sig stark i flocken, för att öka sina chanser till att sprida sin avkomma (precis som det mesta annat vi människor och djur ägnar oss åt).

Att gnälla på folk som "är mainstream", "följer modet" och att frenetiskt jobba med att vara så unik, egen och annorlunda som möjligt ser - i mina ögon - ut som något osäkra och uppmärksamhetskrävande människor ägnar sig åt. Försöka att själv framstå som bättre och mer speciell än andra genom att särskilja sig (vilket i sig är väldigt "mainstream", om man ska vara sån) och förringa/nedvärdera andras beteenden.

Tatueringar har gjorts i tusentals år över hela världen, och folks anledningar till att tatuera sig varierar nog ganska mycket. Jag förstår dock vad ni menar med "tatueringstrenden" och "WT-tatueringar", men vore det inte fint om vi hade ett samhälle där man fick se ut hur man själv ville, utan påhopp?
Citera
2011-11-22, 13:18
Medlem
Aghartas avatar
Jag tror det råder ett stort missförstånd bland tjejer som tatuerar sig. Eftersom de tycker det är snyggt med tatueringar på killar tror de att de också blir snygga med tatueringar. Ett allvarligt feltänk då tatueringar signalerar kriminalitet och manlighet, sådant som tjejer tänder på. En tjej som tatuerar sig blir bara äcklig och helt oduglig som sexpartner åt en heterosexuell man.
Citera
2011-11-22, 13:18
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Det är ju inte endast det annalkande estetiska förfallet av tatueringarna som gör de så fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar är fula, meningslösa och pretentiösa. Det värsta är dock hela processen, att folk känner något behov att göra det, att folk tror det "representerar" något eller är något mer än en meningslös gest.

Övervägde att skaffa en tatuering när jag var yngre, pratade tilloch med med två olika tatuerare och folk som hade skaffat en del, sammlade på mig information om det hela, men i slutet så gick jag inte igenom med detta pga den enkla anledningen att jag inte hittade någonting som jag verkligen tyckte om.

Har märkt att en heldel skaffar första bästa de ser, antar att de helt enkelt har en annan syn på kroppen änn jag har.
Citera
2011-11-22, 13:26
Medlem
Jiddus avatar
Har några polare som är väldigt tatuerade. Gillar smycken, coola bilar, pitbulls, tjocka halsband och så vidare! Ser väldigt tuffa ut på utsidan, men skrapar man lite på ytan med fingret så är dom inte så tuffa som dom ser ut. Dom har alla haft en ganska taskig uppväxt, dom har inte betytt speciellt mycket för någon när dom varit unga. Så blir väl att kompensera upp det lite i vuxenlivet med att vara cool och "jag är någon".
Stämmer väl antagligen inte in på alla men dom jag känner som har mycket tatueringar så stämmer det in till 95%.
Citera
2011-11-22, 13:49
Medlem
negashs avatar
Måste vara jobbigt att hata folk baserat på deras utseenden. Själv hatar jag idioter, typ sådana som TS.
Citera
2011-11-22, 13:51
Medlem
SoldOnLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius

Bla bla bla...

Så finns det något hopp eller kommer den bläckfärgade hippiedansen ned i avgrunden fortsätta?

Varför bryr du dig alls? Är detta något som du personligen mår dåligt av? Att folk väljer att tatuera sig? Har du så mycket fritid och inget annat att problematisera kring? Med tanke på ditt språkbruk så känns det som om du tillhör eller i alla fall vill tillhöra "eliten" eller "toppskiktet". Då borde du väl ha lite viktigare saker att engagera dig i än vad folk väljer att göra med sina kroppar?

Och ja, du framstår verkligen som en stofil. En väldigt trångsynt och fruktansvärt tråkig stofil.
Citera
2011-11-22, 13:52
Medlem
Kvinnor är normalt runt 35 och männen normalt runt 40 när de börjar skämmas över sina tatueringar.
Detta har man noterat inom vården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in