2017-02-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Verkligen? Hur många kompisar och älskare/älskarinnor måste man ha intyg ifrån, för att få gadda sig på en kommersiell studio..? Vilken ensam loser som helst kan göra det, ju, för att få en kick av att leva i sin egen cool guy-fantasi...

ja sa hejdå
Citera
2017-02-20, 20:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
ja sa hejdå

Moget! Typiskt personer med gaddningar!
Citera
2017-02-21, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Moget! Typiskt personer med gaddningar!

Nej då hade jag skickat min pittbull-amstaff med nitat halsband på dig.
Citera
2017-02-22, 16:29
Bannlyst
Citat:
att ha tats är ingen garant för ett häftigt liv men det är en bra markör för att man kan ha haft ett(motsatsen är att sitta hemma med micromaten) hejdå

Nej verkligen inte. Jag känner några stycken som har en drös tatueringar och samtliga har ett mycket begränsat CV vad gäller äventyr. Det är mest brädspel i enrummare med nerdragna persienner och nån är väl t.o.m. oskuld vid 30. Inte självvalt heller.

Nån är rockwannabe och hänger iofs alltid på festivaler men då han är komplett inkompetent blir han aldrig mer än hangaround där heller. Singel givetvis. Häftigt liv? Think not.

Det var fan vad du hänger upp dig på micromat förresten?
Citera
2017-02-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Nej verkligen inte. Jag känner några stycken som har en drös tatueringar och samtliga har ett mycket begränsat CV vad gäller äventyr. Det är mest brädspel i enrummare med nerdragna persienner och nån är väl t.o.m. oskuld vid 30. Inte självvalt heller.

Nån är rockwannabe och hänger iofs alltid på festivaler men då han är komplett inkompetent blir han aldrig mer än hangaround där heller. Singel givetvis. Häftigt liv? Think not.

Det var fan vad du hänger upp dig på micromat förresten?

Nu begår ni ju en uråldrig syllogism. Alla idioter har tatueringar, men inte alla tatuerade är idioter.

Att nördar och wt sitter hemma med hogwartz eller tribals-tats har väl inget att göra med personer som reser asien runt och gaddar sig billigt i indonesien?
Citera
2017-02-26, 16:58
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Alla idioter har tatueringar, men inte alla tatuerade är idioter.

Tatuerar man sig av traditionsskäl som maori, kåkfarare eller sjömän så kan jag hålla med om att man inte är en idiot. Men om någon är 23 år idag och gör en modetrendtatuering över kropp, hals och ansikte, så kommer den att vara generande omodern vid 40-årskrisen 2034. Och alla som ser den utflutna tatueringen kommer då att säga: "Den där gjorde du i mitten av 2010-talet, eller hur..?" Då undrar jag om man inte i alla fall kvalar in på enfaldens område.
Citera
2017-02-26, 17:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Tatuerar man sig av traditionsskäl som maori, kåkfarare eller sjömän så kan jag hålla med om att man inte är en idiot. Men om någon är 23 år idag och gör en modetrendtatuering över kropp, hals och ansikte, så kommer den att vara generande omodern vid 40-årskrisen 2034. Och alla som ser den utflutna tatueringen kommer då att säga: "Den där gjorde du i mitten av 2010-talet, eller hur..?" Då undrar jag om man inte i alla fall kvalar in på enfaldens område.

Men exakt. Att man inte fattar, att det kommer att vara lika pinsamt att ha tatueringen på 40-årskalaset, som om man skulle vara tvungen att ta på sig de kläder och klippa den frisyr och måla sig med det smink, som man hade när man gick på disco som 20-åring.
Citera
2017-02-26, 18:01
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det finns en anledning till att prinsessan Viktoria inte gaddat sig: För hon har klass, medvetenhet och tänker långsiktigt.

Så enkelt är det.
hon kanske har en där solen aldrig skiner? -)
Citera
2017-02-26, 18:15
Medlem
Matte99ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meminisse
hon kanske har en där solen aldrig skiner? -)

Eller så har Daniel "Kunglig hovleverantör" gaddat på picken, vem vet?
Citera
2017-02-27, 02:15
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte99se
Eller så har Daniel "Kunglig hovleverantör" gaddat på picken, vem vet?
¨

Citera
2017-02-27, 06:54
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Jag känner folk som knappt har råd med det viktigaste i vardagen men en tatuering för flera tusen ska dom ha. Nej det har gått inflation att tatuera sig i Sverige.

Lyxfällan 😁
Citera
2017-03-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca

Lär finnas finfin laserteknologi som kan ta bort tattsen då utan att bilda ärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in