2017-02-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bryr mig inte om vad folk har eller inte har fr tatueringar. Det r vl upp till till var och en vad man vljer att gra med sin kropp och sitt utseende.

Dremot verkar det i mnga sammanhang knappt finnas ngon som inte har ngon tatuering, lngre. Och eftersom snt dr gr i trender blir ju ofta motiven ganska lika varandra.

Kanske lever du i en bubbla? Av alla jag knner och umgs med r bara ngra enstaka tatuerade och ingen har ngon nygjord.
Citera
2017-02-11, 03:19
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det finns en anledning till att prinsessan Viktoria inte gaddat sig: Fr hon har klass, medvetenhet och tnker lngsiktigt.

S enkelt r det.

Snarare s att monarkin br p en inbakad konservatism. Tant Agda, 67 r skulle trilla av pinn ifall Victoria* gaddade sig. Med tanke p det r den ldre generationen som r mest pro monarkin i vrt samhlle s anses det rimligtvis av den anledningen inte bra att den som skall tilltrda makten nr vr konung gr bort agerar s oansvarigt (enligt hovet). Det kungliga mbetet r verordnat individen och sikter om att avskaffa monarkin r rtt frekommande s de r nog rtt mna om de positivt instllda individerna som finns och d passar man sig fr att sticka ut hakan och agerar som man alltid har gjort. Glm inte att ldre mnniskor fortfarande tenderar att tro att alla personer med tatueringar r brottslingar

Konst r subjektivt. Fr er sinnessvaga individer som har problem med tatueringar s beklagar jag och jag vet att det r ltt att bli irriterad p sdant som man ej frstr men senare i livet d ni frhoppningsvis har vxt som individer kanske er acceptans kring tatueringar hjts pga ett mer ppet sinne
Citera
2017-02-11, 03:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Det r ju inte endast det annalkande estetiska frfallet av tatueringarna som gr de s fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar r fula, meningslsa och pretentisa. Det vrsta r dock hela processen, att folk knner ngot behov att gra det, att folk tror det "representerar" ngot eller r ngot mer n en meningsls gest.

Problemet med detta "representerar" r att omgivningen inte har en aning om detta. Jag har t.ex. en kollega som (i 40-rsldern! ) tatuerade in en sdan dr japansk guldfisk med tjocka lppar, som skulle symbolisera att hon tagit sig ur ett dligt ktenskap. Detta fr man veta om man frgar. Men annars frstr ju inte vanliga, hyggliga mnniskor detta, utan de ser bara en firre med pussmun och tycker att kvinnan har dlig smak...
Citera
2017-02-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullen666
Tant Agda, 67 r skulle trilla av pinn ifall Victoria* gaddade sig.:

"Agda" r inte 67 utan 97 och troligtvis dd sedan 10r. Gruppen "ldre" fylls p hela tiden.
Citera
2017-02-11, 19:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
"Agda" r inte 67 utan 97 och troligtvis dd sedan 10r. Gruppen "ldre" fylls p hela tiden.

Exakt. Idag heter de 67-riga tanterna Eva, Anita och Monica! :-)
Citera
2017-02-11, 20:35
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen

Tack fr att du delade med dig av din namn- och lderskunskap, det var vldigt givande fr diskussionen, NOT.
Citera
2017-02-13, 14:33
Bannlyst
Citat:
Snarare s att monarkin br p en inbakad konservatism. Tant Agda, 67 r skulle trilla av pinn ifall Victoria* gaddade sig. Med tanke p det r den ldre generationen som r mest pro monarkin i vrt samhlle s anses det rimligtvis av den anledningen inte bra att den som skall tilltrda makten nr vr konung gr bort agerar s oansvarigt (enligt hovet). Det kungliga mbetet r verordnat individen och sikter om att avskaffa monarkin r rtt frekommande s de r nog rtt mna om de positivt instllda individerna som finns och d passar man sig fr att sticka ut hakan och agerar som man alltid har gjort. Glm inte att ldre mnniskor fortfarande tenderar att tro att alla personer med tatueringar r brottslingar

Konst r subjektivt. Fr er sinnessvaga individer som har problem med tatueringar s beklagar jag och jag vet att det r ltt att bli irriterad p sdant som man ej frstr men senare i livet d ni frhoppningsvis har vxt som individer kanske er acceptans kring tatueringar hjts pga ett mer ppet sinne
Du dribblar bort dig sjlv i din iver att f modern smaklshet (sprungen ur lg sjlvknsla) accepterad bara man lter tiden g. Du kan ju slla dig till signaturen som tyckte att de med tatueringar r den nya tidens intellektuella. P nt vis skulle tydligen hjrnan sitta i blcket hos de, eh ny-upplysta.
Citera
2017-02-14, 23:17
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Du dribblar bort dig sjlv i din iver att f modern smaklshet (sprungen ur lg sjlvknsla) accepterad bara man lter tiden g. Du kan ju slla dig till signaturen som tyckte att de med tatueringar r den nya tidens intellektuella. P nt vis skulle tydligen hjrnan sitta i blcket hos de, eh ny-upplysta.

Att du prompt mste dela in mig i en kategori r om ngot ett tydligt bevis p din bristande frmga att frst att saker kan ha mngbottnad innebrd. Jag har enbart fresprkade en "neutral" syn p tatueringar och har inte p ngot vis hyllat tatueringar som konstform, vilket pvisar att du drog frhastade slutsatser.

Varfr kan du inte bara se en individ som istllet fr att ta ett till hl i rat nu valt att gra en tatuering p samma vis som att en individ valde att g p museum istllet fr att g p teater? Eller att en individ som dyrkat en viss regissr i 10 r byter favoritregissr? r det tidsaspekten (dvs. att tatueringen finns dr hela livet) som r kruxet?
Citera
2017-02-15, 01:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Att du prompt mste dela in mig i en kategori r om ngot ett tydligt bevis p din bristande frmga att frst att saker kan ha mngbottnad innebrd. Jag har enbart fresprkade en "neutral" syn p tatueringar och har inte p ngot vis hyllat tatueringar som konstform, vilket pvisar att du drog frhastade slutsatser.

Varfr kan du inte bara se en individ som istllet fr att ta ett till hl i rat nu valt att gra en tatuering p samma vis som att en individ valde att g p museum istllet fr att g p teater? Eller att en individ som dyrkat en viss regissr i 10 r byter favoritregissr? r det tidsaspekten (dvs. att tatueringen finns dr hela livet) som r kruxet?

Bde piercingar (frutom ett rhnge normalt placerat i varje rsnibb p vuxna kvinnor) och tatueringar r ju en form av sjlvstympning, och ytterst ett tecken p dlig smak och dlig konsekvensanalys. Det gr inte att jmfra med ngot annat, sorry.
Citera
2017-02-17, 02:53
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bde piercingar (frutom ett rhnge normalt placerat i varje rsnibb p vuxna kvinnor) och tatueringar r ju en form av sjlvstympning, och ytterst ett tecken p dlig smak och dlig konsekvensanalys. Det gr inte att jmfra med ngot annat, sorry.

Du sger egentligen att "tycker man inte som mig s tycker man fel". Ett sdant infantilt och substanslst resonemang r inte ens i paritet med vad ett barn p lgstadiet skulle prestera i en debattartikel....

D jag har flera goda kamrater med tatueringar vars studietid spenderades p fina lrostet, i mngden kan nmnas HHS, KTH, Yale, Michelin, Cambridge m.m. s skulle det vara intressant att f hra dig utveckla ditt resonemang om "dlig konsekvensanalys"

Om du nu kontemplerar noggrant, lyckas presentera ngot som ej r fattigt p objektiv fakta och rikt p subjektiva sikter, s ska jag ha verseende med ditt tidigare inlgg. D kanske detta blir givande men om du kvarhller samma niv blir jag rtt trtt.
Citera
2017-02-17, 16:59
Bannlyst
Citat:

Fr en vissa r det nog s, men fr de flesta jag erfarit s har de tatuerat sig pga att det knns inne och/eller till fljd av svag sjlvknsla. Att tycka tatueringar r vackra r som att tycka klotter r vackert. Vissa tycker det sklart.
Citera
2017-02-17, 22:03
Medlem
Ollonets avatar
Har ftt uppfattningen att folk som Tatuerar sig i dagens Sverige har inget sjlvfrtroende och r mentalt svaga. Dom flyter med strmmen som dda fiskar och verkar frlorat kompassen. Gr man in p ICA en sommar s ser man bara frlorare som r tatuerade. Det r Greta55, kalle58 Stefan25 och Stina30 osv och alla ser ut som frsksutskrivna frn mentalsjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in