2015-07-09, 12:16
Medlem
fillidutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Visst du "tycker det r snyggt med tatueringar". Folk "tyckte" det var "snyggt med hockeyfrilla" p 80-talet. Undrar varfr jag ser s f med hockeyfrilla nu om det var s snyggt?

Tatueringarna r fr depraverade, ytliga mongon oavsett om du tycker det r "jttesnyggt". Vissa tycker i sin ungdom att det r jttebra att knarka och dricka sprit hela dagarna nr de fr mer frstnd s inser de att det inte var ett bra val av livsstil. Mer livserfarenhet kommer gra att du inser att jag har rtt.

Hahaha! Vet du hur lnge folk har tatuerat sig egentligen? Att jmfra det med hockeyfrillor r ju bara bevis p vilken koll du har

Tatueringar fr mig handlar inte om att vara inne eller cool, det r ett stt att utrycka sig och smycka sin kropp, jag tycker det r helt okej att du inte gillar tatueringar men sg inte att det r en "fas" man gr igenom pga avsaknad av livserfarenhet ffs! Jag kommer va precis lika njd med mina tatueringar nr jag blir lika bitter och gammal som du som jag r nu!
Citera
2015-07-09, 15:08
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Visst du "tycker det r snyggt med tatueringar". Folk "tyckte" det var "snyggt med hockeyfrilla" p 80-talet. Undrar varfr jag ser s f med hockeyfrilla nu om det var s snyggt?
Det r uppenbart att du tror p den klassiska myten "jag kommer ngra mina tatueringar nr jag blir gammal". Orkar inte ens frklara fr en pajas som dig hur fel du har. Frisyr r en sak, tatueringar ngot helt annat. Och att man inte skulle kunna gra ngot t en gammal tatuering... kom igen nu, r du fdd p 30-talet? Tatueringar gr utmrkt att fylla i/tnka ver med nya (om man nu skulle ngra sig).

Citat:
Tatueringarna r fr depraverade, ytliga mongon oavsett om du tycker det r "jttesnyggt". Vissa tycker i sin ungdom att det r jttebra att knarka och dricka sprit hela dagarna nr de fr mer frstnd s inser de att det inte var ett bra val av livsstil. Mer livserfarenhet kommer gra att du inser att jag har rtt.
Haha. Kan inte sluta skratta, frlt, men din syn p livet verkar alldeles fr skev fr att jag ska orka lgga tid och energi detta. Du undviker dock konstant det uppenbara. Alla vill inte gra sig s fina fr dig som mjligt, utan fr sig sjlva. Tatueringar behver inte vara fr evigt, inse fakta. De gr som sagt att fylla ver/fylla i.
Citera
2015-07-09, 16:15
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Frisyr r en sak, tatueringar ngot helt annat. Och att man inte skulle kunna gra ngot t en gammal tatuering... kom igen nu, r du fdd p 30-talet?

Citat:
Ursprungligen postat av fillidutter
Jag kommer va precis lika njd med mina tatueringar nr jag blir lika bitter och gammal som du som jag r nu!

Var det inte ni som inte var "frdomsfulla" eller? Ni r kanske redan r ldre n vad jag r nu, so what? Skms ni inte ver att inte ha ngot meningsfullt och konstruktivt fokus i ert liv utan spendera tid och pengar p tatueringar?

Citat:
Alla vill inte gra sig s fina fr dig som mjligt, utan fr sig sjlva.

Du det finns en ngorlunda objektiv estetisk som majoriteten av mnskligheten som har fungerande hjrna kan skriva under p.
Citera
2015-07-09, 18:32
Medlem
PiusXIIIs avatar
De flesta taueringar r fula och talanglsa. Dessutom r folks tatueringar ofta osammanhngande och gjorda av den tatuerade som rkar vara nrmast nr de fr lite pengar ver.

Resultatet r att vldigt mnga gr omkring och ser ut som klotterplank som ett gng ligister har gtt loss p p fyllan.
Citera
2015-07-10, 11:54
Medlem
fillidutters avatar
Citat:
Var det inte ni som inte var "frdomsfulla" eller? Ni r kanske redan r ldre n vad jag r nu, so what? Skms ni inte ver att inte ha ngot meningsfullt och konstruktivt fokus i ert liv utan spendera tid och pengar p tatueringar?

Du det finns en ngorlunda objektiv estetisk som majoriteten av mnskligheten som har fungerande hjrna kan skriva under p.

hahaha! skms? vad vet du om ifall jag har ngot "meningsfullt och konstruktivt fokus" i mitt liv, bara fr att man har tatueringar innebr inte det att man inte har ngot fr sig, eller att man skulle vara nn "gangster", varfr ska du ens yttra dig om vad jag spenderar tid och pengar p? Tror du innerst inne r lite avundsjuk fr att du sjlv inte har modet och pengarna(tiden?) fr att tatuera dig men ven det r helt okej!

Frdomar bemts med frdomar!

Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
De flesta taueringar r fula och talanglsa. Dessutom r folks tatueringar ofta osammanhngande och gjorda av den tatuerade som rkar vara nrmast nr de fr lite pengar ver.

Resultatet r att vldigt mnga gr omkring och ser ut som klotterplank som ett gng ligister har gtt loss p p fyllan.

De finns mnga mindre vackra tatueringar men verkligen lngt ifrn alla! Finns ocks tatueringar som r riktiga konstverk som personen som br dom kan vara stolta ver! Alla vljer sjlv vilken stil osv man vill tatuera och vad du tycker r fult och talanglst kanske nn annan tycker r vackert, beauty is in the eye of the beholder!
Jag har aldrig tagit frsta bsta tatuerare, man gr sin research innan fr att hitta en bra tatuerare som passar den stilen du tnkt dig, ganska sjlvklart
Citera
2015-07-10, 13:06
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Varfr skulle jag skmmas om jag trivs med mina tatueringar? Idioti. Och pengarbiten? Inga problem. Klart jag inte tatuerar mig om jag inte har rd fr tillfllet men jag tatuerar mig hellre n en dagsutflykt till exempelvis Liseberg. Alla har olika prioriterar och vad som r viktigt fr var och en. Gr du vad du vill med din tid och dina pengar s gr jag vad jag vill. Dina val str inte mig, s det r dags att du brjar inse att vrt val inte borde stra dig heller.

Citat:
Starka argument du kommer med... Folk som tatuerar sig blev pltsligt hjrndda och icke funktionella. Skrattretande.
Citera
2015-07-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Nu r den fantastiskt vackra vren och frsommaren hr. Frr var det ngot man verkligen sg fram mot. Snygga unga glada mnniskor, men tyvrr "overglns" de av ungdomar som lurats att frstra sina kroppar med tatueringar. Kan inte sga annat n att det det fr jvligt ut med tatuerade armar och ben. Undrar bara hur i helvete tnker ni?

Vad r det som r s "snyggt" med att frstra en snygg kropp med klotter?

Hller absolut med om att klotter ser frjvligt ut! Skulle sjlv vara mycket ledsen om jag hade gett en hel arm eller dylikt till en amatr tatuerare (och med amatr s syftar jag inte endast p kkstatueringar, utan scratchers i allmnhet), vilket mnga unga vnder sig till d priserna r mer verkomliga.

"Good tattoos are not cheap, and cheap tattoos are not good"

Det som frunnar mig r hur mycket research (visst) folk gr nr de investerar pengar i en bil/telefon/data men inte d de vljer tatuerare..
Citera
2015-07-10, 14:03
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlo
Hller absolut med om att klotter ser frjvligt ut! Skulle sjlv vara mycket ledsen om jag hade gett en hel arm eller dylikt till en amatr tatuerare (och med amatr s syftar jag inte endast p kkstatueringar, utan scratchers i allmnhet), vilket mnga unga vnder sig till d priserna r mer verkomliga.

"Good tattoos are not cheap, and cheap tattoos are not good"

Det som frunnar mig r hur mycket research (visst) folk gr nr de investerar pengar i en bil/telefon/data men inte d de vljer tatuerare..

Duktiga tatuerare behver inte vara dyrare n smre. Mnga hller sig till timpris kring en tusenlapp, oavsett kunskap.
Citera
2015-07-10, 14:23
Medlem
Citat:
Duktiga tatuerare behver inte vara dyrare n smre. Mnga hller sig till timpris kring en tusenlapp, oavsett kunskap.

Fr det allra mesta s tar bttre tatuerare med mer erfarenhet mer betalt n tatuerare som inte ligger p samma niv. tminstone r det s hr i USA dr jag bor, inte alls ovanligt att tatuerare i samma shop tar olika betalt.

Det va ju inte riktigt det som va pongen med mitt inlgg i vilket fall, om det nu r tatuerare med s olika kunskapsniv som tar samma timpenning s r det vl nnu strre anledning att verkligen gra din egen research!

Jag syftade vl dock tidigare p allt detta "klotter" som s mnga verkar ha problem med, och menade att en anledning till att det frekommer s mycket p unga mnniskor r fr att dom ofta pris shoppar, och i vissa fall lter polarn g ls i kket.
Citera
2015-07-10, 16:23
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Att unga damer br ha fina brst och bakar? Jo, men det r ju vldigt lst hllet som varken frklarar varfr bde afrikanska nakenfisar och kenfrknar i hijab kan hitta sig en karl.

Citat:
Du orkar liksom inte bemda dig att skriva konstruktiva bidrag till diskussionen eller hur? Vissa frgar sitt hr i frdjvliga frger det r sant men det r ju inte speciellt problematiskt fr det varar bara en kort tid.
Vad r det konstruktiva i att du ltsas om att tatueringar r ngot som uppstod nyss och inte ngot traditionellt?
Citera
2015-07-10, 18:20
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad r det konstruktiva i att du ltsas om att tatueringar r ngot som uppstod nyss och inte ngot traditionellt?
Rkar du vara medlem i en folkstam som har nn sorts "traditionella tatueringar"? tror inte det. Dagens tatueringar r inte traditionella verhuvudtaget. Vikingar, skyter och diverse naturfolk kanske hade "traditionella tatueringar". Den typen av tatueringar har en kulturell och samhllelig betydelse, det r ngot helt annat n en ytlig byfne som gr in p en modern tatueringsstudio och vljer random krumelurer att skriva p sin kropp.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-07-10 kl. 18:25.
Citera
2015-07-11, 17:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlo
Fr det allra mesta s tar bttre tatuerare med mer erfarenhet mer betalt n tatuerare som inte ligger p samma niv. tminstone r det s hr i USA dr jag bor, inte alls ovanligt att tatuerare i samma shop tar olika betalt.
S ser det inte ut i Sverige, ven i strre stnder s som stockholm, gteborg och malm skiljer det sllan mer n 500kr p timpriset. Men sjlvklart finns det undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in