2011-11-22, 09:35
Medlem
CooltRomersktNamns avatar
Just att det går så starka trender i tatueringar gör "misstaget" så mycket värre. Snirkliga rockabillytatueringar och storögda pinuppor må vara häftigt och fräscht nu men om några år är det lika WT som tribals, svanktatureingar eller små blå delfiner på söndersolade 50+ pattar..
Citera
2011-11-22, 09:46
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osexig
För toppen på samhället är så rädda för bli dömda. Hela sociala livet på toppen är en balansgång att inte sticka ut för mycket då blir man ju nertittat på av dom "bättre människorna" och hela familjen får skämmas. Det om något stärker ju redan trångsyntheten jag ser här i tråden av er.

Samt att det är inte en omöjlighet att fylla i tatueringarna för sedan få dom att se fräschare ut. Min mammas gaddningar ser nästan lika fräscha ut som mina och hon är över 50 år.

http://2.bp.blogspot.com/_uJCHGvIp3B...ves_tattoo.jpg

Det där är riktigt mums.

Men jag håller med en del tatueringar kan vara whitethrash, t.ex hel sleeves av tribals.

läs ditt inlägg en gång till
Är det din mamma på bilden du länkar?
är du inte lite väl mammakär som säger "mums" ang din mammas tatueringar?
skämt åsido. Reagerade bara lite när jag läste inlägget :P

Personligen är jag väldigt kluven när det gäller bläck. Tror som de flesta andra att det kommer se helt jävligt ut med folk som idag är 20år kör hela sleeves med massa färg blir runt 40-50år. även om man fyller i så blir det inte samma sak på en gammal kropp.
Citera
2011-11-22, 09:48
Medlem
pismongers avatar
När får vi se de första ironiska tribalerna på hipstersnubbar?
Citera
2011-11-22, 09:50
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pismonger
När får vi se de första ironiska tribalerna på hipstersnubbar?

Haha undrar det med
Citera
2011-11-22, 09:55
Medlem
redbullzs avatar
Kan inte ens räkna på två händer hur många av mina kompisar som skaffat sig tatueringar med lunarstorm-ordspråk som

#”Om du inte går inom dig så går du utan dig”
#”Ensam är stark"
#”Framtiden har många namn. För de svaga är den ouppnåelig. För de rädda, är den okänd. För de modiga är den en chans.”

En tjejkompis skulle ta
#”Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk”
men tyckte den var för lång så hon tog bara
#”den svagaste länken"

Folk som gör enstaka tatueringar med fjortisdikter eller en äcklig tribal borde ju ta och klippa sig och skaffa sig ett jobb förfan.
Citera
2011-11-22, 10:12
Medlem
soapmasters avatar
Dagens tatuerings trend bör ju vara att tatuera skrift.
Citera
2011-11-22, 10:37
Bannlyst
Jag förstår inte att ni kan bli mad över detta, om alla är så dumma och fula, då har ni ogaddade ju fördel och är jättesnygga ?

...är det fult med tatueringar, ja då är det väl det. Om det är en trend som ni ej kan förstå, ja då är det antagligen en trend som ni ej kan förstå.

Tycker att trådar som dessa nergraderar TS mer än de gaddade white-trash han pratar om. (i min värld är empati och förståelse för andra en bra egenskap)
Citera
2011-11-22, 10:53
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liith
Jag hoppas att tatuerings trenden stiger med åren !
Har själv några och fler blir det
Ne konappast, trender är varken konstanta eller ständigt stigande, dom förändras neråt också. När vårt företag skulle anställa en ny säljare så var det en tjej med fina referenser och kunskaper som kallades till intervju. När hon kom in på kontoret så visade hon upp en vänsterarm och axel full med tatueringar. Chefen bad henne gå meddetsamma - hon fick inte ens komma in på hans rum.
Han sa till oss att om någon här skaffade synliga tatueringar så skulle den få sparken meddetsamma.
Bra, tyckte majoriteten.
Citera
2011-11-22, 10:53
Medlem
Knoppys avatar
Jag vill varken vara unik eller sticka ut p.g.a mina tatueringar. Jag tycker de är snygga och de betyder något (iaf för mig). Sen kan jag hålla med om att fler och fler tatuerar sig nuförtiden. Dock kan väl folk få göra vad de vill, orka gå omkring och störa dig på allt möjligt. Btw, undrar hur många av våra riksdagspolitiker som har en tatuering..?
Citera
2011-11-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osexig
För toppen på samhället är så rädda för bli dömda.

Tror snarare att de flesta inte tycker att det är snyggt.

I 95% av fallen ser det ju inte bra ut heller.
Citera
2011-11-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
#”Om du inte går inom dig så går du utan dig”
#”Ensam är stark"

En tjejkompis skulle ta
#”Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk”
men tyckte den var för lång så hon tog bara
#”den svagaste länken"

Haha, det här är humor
Citera
2011-11-22, 11:05
Medlem
towbs avatar
Känner en som blev ökänd... eller snarare hennes tatuering blev ökänd för att den var så jävla ful. Själv tycker jag inte den var mycket fulare än alla andra. Tycker att det är ok att folk har någon enstaka tatuering, kan vara något roligt motiv eller vad folk nu har för sig. Men när det börjar kladdas på bara för att det ska kladdas så är det bara trash. En gammal klasskamrat skickade ut en öppen fråga på facebook här om dagen för att få inspiration till en ny tatuering. Där går det fel, man ska komma på något själv och sen suga på det om man sen ska gå och säga att det har någon speciell mening som alla gör! När jag frågar ”Varför gjorde du den där tatueringen?” hör jag hellre ”För att den är skoj!” än att det skulle ha någon speciell betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in