2011-02-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Ok, lycka till med din behandling av "skräpmänniskor" då.

/Pu

Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Jag kanske ska införa en spärr så att jag bara jobbar med folk med minst 5 års högskoleutbildning och ett uppmätt IQ på 135+..

Å andra sidan var Freud en djupt rasistisk jude som ansåg att vita människor var skräp i jämförelse med judar. Han behandlade dessa "skräpmänniskor" och det kan nu nog också göra. Hur bra det är för människan och samhället i stort är en annan fråga.

/Pu
Senast redigerad av Pu 2011-02-10 kl. 01:44.
Citera
2011-11-18, 00:54
Medlem
Den patetiska tatueringstrenden

Råder det numera konsensus bland folk i åldersgruppen 15-40 år att en så kallad gaddning är något otroligt elegant och i högsta grad eftersträvansvärt? Är det verkligen så illa ställt i dagens samhälle? Hur har det kunna bli såhär och vad är det som driver folk att föreviga ett kladd som går under den skönskrivande benämningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med åren. Är det ett behov av uppmärksamhet? Rop efter kärlek? Eller är det så enkelt att folk har för mycket fritid och för lite verkliga problem att fokusera på?

Nu kanske jag låter som en gammal stofil, vilket jag ej är men kan absolut inte förstå resonemanget bakom dessa tatueringar. Män försöker via bläck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de försöker åstadkomma.

Jag kan förstå att man kan tycka det ser lite häftigt ut som kille i 18 års åldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet måste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misär så det skriker om det. För att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen när dessa blir äldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk förortskärring och tysk ravepartytant.

Så finns det något hopp eller kommer den bläckfärgade hippiedansen ned i avgrunden fortsätta?
Citera
2011-11-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Jag kan förstå att man kan tycka det ser lite häftigt ut som kille i 18 års åldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet måste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misär så det skriker om det. För att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen när dessa blir äldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk förortskärring och tysk ravepartytant.

Så finns det något hopp eller kommer den bläckfärgade hippiedansen ned i avgrunden fortsätta?

Ja nån måste ju vara det.

Tatueringar blir mer och mer accepterat i samhället samtidigt som att det blir mer och mer populärt.
Senast redigerad av Nationalist 2011-11-18 kl. 01:05.
Citera
2011-11-18, 01:03
Medlem
Smartledsens avatar
Det är ju inte endast det annalkande estetiska förfallet av tatueringarna som gör de så fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar är fula, meningslösa och pretentiösa. Det värsta är dock hela processen, att folk känner något behov att göra det, att folk tror det "representerar" något eller är något mer än en meningslös gest.
Citera
2011-11-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Det är ju inte endast det annalkande estetiska förfallet av tatueringarna som gör de så fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar är fula, meningslösa och pretentiösa. Det värsta är dock hela processen, att folk känner något behov att göra det, att folk tror det "representerar" något eller är något mer än en meningslös gest.

Du belyser en väldigt bra punkt där som jag ej tog upp. Det konstanta tjatet om att motiven har någon djupare form av meningsfull symbolik, lyssnar man noga på de ofta virriga motiveringarna så verkar de ej särskilt genomtänkta (en blandning mellan metafysik och någon sorts egentrosymbolikhippievariant) och personerna framstår istället som direkt svagsinta.
Citera
2011-11-18, 02:34
Medlem
RazorTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Du belyser en väldigt bra punkt där som jag ej tog upp. Det konstanta tjatet om att motiven har någon djupare form av meningsfull symbolik, lyssnar man noga på de ofta virriga motiveringarna så verkar de ej särskilt genomtänkta (en blandning mellan metafysik och någon sorts egentrosymbolikhippievariant) och personerna framstår istället som direkt svagsinta.

Kanske borde du ta en koll på dig själv, då du verkar extremt trångsynt och fördomsfull. Om du har problem med tatuerade så är det just det: ditt problem. Inte deras. Trist att höra att du har en sån sketen människosyn. Jobba lite på den.
Citera
2011-11-18, 03:24
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorTongue
Kanske borde du ta en koll på dig själv, då du verkar extremt trångsynt och fördomsfull. Om du har problem med tatuerade så är det just det: ditt problem. Inte deras. Trist att höra att du har en sån sketen människosyn. Jobba lite på den.

Vari ligger den sketna människosynen?
Jag tycker också tatueringar oftast är fult och att det är en löjlig trend. Betyder det att jag har sketen människosyn? Säg inte så, jag älskar ju människor. Nu börjar jag gråta.
Citera
2011-11-18, 09:27
Medlem
sköter du ditt så sköter jag mitt är ord att leva efter, stackars lilla du som måste stå ut med att alla människor gillar olika.
Citera
2011-11-18, 09:38
Medlem
Bara för att du inte gillar tatueringar betyder det att ingen får ? Jag tål inte den svenska media frillan som är kort på sidorna och bakåtslickat på toppen men det betyder inte att jag inte fattar att alla människor är olika och allt passar inte alla. OnT tatueringar har funnits i tusen år kommer inte försvinna under våran livstid.
Citera
2011-11-18, 10:51
Medlem
popeondopes avatar
Tatueringar är inte vackra, speciellt inte på tjejer. Det ger en enorm white trash känsla. Folk på toppen av samhället tatuerar sig inte, det är främst botten som gör det.

Det är en modetrend. Snart kommer alla halvfeta kärringar med blekta tatueringar skrämma bort alla. Tatueringsborttagning är en framtidsindustri.
Citera
2011-11-18, 12:05
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Tatueringar är inte vackra, speciellt inte på tjejer. Det ger en enorm white trash känsla. Folk på toppen av samhället tatuerar sig inte, det är främst botten som gör det.

Det är en modetrend. Snart kommer alla halvfeta kärringar med blekta tatueringar skrämma bort alla. Tatueringsborttagning är en framtidsindustri.

Det är väl väldigt utbrett med tatueringar i alla samhällsskikt numera? Antagligen är det ovanligt hos 40plussare men var och varannan tomte som går fina utbildningar har ju en eller flera tatueringar, och de är ju nästa generation att nå toppen av samhället.

Personligen tycker jag att tatueringar kan vara både väldigt snygga och väldigt fula. Är definitivt inte motståndare till det men samtidigt känner jag inget behov av att skaffa en själv.
Citera
2011-11-18, 12:21
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralFjunke
sköter du ditt så sköter jag mitt är ord att leva efter, stackars lilla du som måste stå ut med att alla människor gillar olika.
ett tips när man befinner sig i ett glashus är att ej kasta sten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in