2017-01-12, 14:10
Bannlyst
Det finns en anledning till att prinsessan Viktoria inte gaddat sig: För hon har klass, medvetenhet och tänker långsiktigt.

Så enkelt är det.
Citera
2017-01-12, 18:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Bryr mig inte om vad folk har eller inte har för tatueringar. Det är väl upp till till var och en vad man väljer att göra med sin kropp och sitt utseende.

Däremot verkar det i många sammanhang knappt finnas någon som inte har någon tatuering, längre. Och eftersom sånt där går i trender blir ju ofta motiven ganska lika varandra.

Därför bryr jag mig inte så länge inte folk börjar tala om hur speciella och unika deras tatueringar är, då blir det lite för mycket. Den som är "speciell" i ett rum där de flesta har liknande tatueringar oavsett om det är sleeves eller något litet på handleden eller skulderbladet, är väl isåfall den som låtit bli detta fenomen helt. Dessa är numera ofta i minoritet.
Men det är som med trender överlag, alla vill vara lika unika som alla andra - samtidigt.

Det finns snygga tatueringsmotiv och även folk som verkar ha lite fantasi hämtat från eget huvud snarare än från internet. Så jag kastar inte alla under bussen här.
Har själv aldrig tatuerat mig. Jag ville när jag var yngre, men numera har jag nog växt ifrån de flesta tatueringsidéer jag hade på den tiden. Så det var väl bra att jag lät bli antar jag. Det är väl också onödigt att spendera pengar och en sårläkningsprocess på något man känner att man lika väl skulle klara sig utan.
Citera
2017-01-13, 01:45
Medlem
kitschis avatar
Jag tycker att folk ska få ha tatueringar utan att någon ska uttala synpunkter på det, det handlar om rätten till sin egen kropp.

Personligen tycker jag dock att de flesta tatueringar är skitfula och patetiska, samt andas låg utbildning och underklass. Men det håller jag för mig själv i verkligheten, så nu passar jag på att spy ut här på flash!
Citera
2017-01-13, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag tycker att folk ska få ha tatueringar utan att någon ska uttala synpunkter på det, det handlar om rätten till sin egen kropp.
Alla får se ut hur de vill men man kan aldrig kräva att andra inte ska ha åsikter om hur man ser ut eller agerar. Det är så insiktslöst. Jag skakar på huvudet varenda gång jag ser någon skriva "...och ingen ska säga/tycka nåt om detta" eller "åååh vad är problemet, kan inte alla bara softa". Det betyder bara att man vill slippa kritik även om den är befogad.
Citera
2017-01-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Råder det numera konsensus bland folk i åldersgruppen 15-40 år att en så kallad gaddning är något otroligt elegant och i högsta grad eftersträvansvärt? Är det verkligen så illa ställt i dagens samhälle? Hur har det kunna bli såhär och vad är det som driver folk att föreviga ett kladd som går under den skönskrivande benämningen "kroppsutsmyckning"? Som dessutom endast blir fulare med åren. Är det ett behov av uppmärksamhet? Rop efter kärlek? Eller är det så enkelt att folk har för mycket fritid och för lite verkliga problem att fokusera på?

Nu kanske jag låter som en gammal stofil, vilket jag ej är men kan absolut inte förstå resonemanget bakom dessa tatueringar. Män försöker via bläck se lite tuffare ut och kvinnor, ja de vet jag inte vad de försöker åstadkomma.

Jag kan förstå att man kan tycka det ser lite häftigt ut som kille i 18 års åldern men insikten att man ska leva med dessa hela livet måste vara hemsk. Att vara runt 50 med armarna fulla av motiv signalerar underklass och misär så det skriker om det. För att inte tala om dagens alla yngre tjejer, synen när dessa blir äldre kommer ej vara vacker, en blandning mellan engelsk förortskärring och tysk ravepartytant.

Så finns det något hopp eller kommer den bläckfärgade hippiedansen ned i avgrunden fortsätta?

Tatueringar är trevligt, känns bara onödigt att se ner och klaga på tatuerade människor.. Låt folk göra vad dom vill.
Citera
2017-01-29, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det finns en anledning till att prinsessan Viktoria inte gaddat sig: För hon har klass, medvetenhet och tänker långsiktigt.

Så enkelt är det.

Sofia har väl förstås några stycken. Men så förknippar väl ingen henne med någon klass heller.

Ja fy fan, 45-åringar är tatuerade nuförtiden. Väldigt skumt för en annan. Hade aldrig i livet ens tänkt tanken.
Citera
2017-01-29, 19:37
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bryr mig inte om vad folk har eller inte har för tatueringar. Det är väl upp till till var och en vad man väljer att göra med sin kropp och sitt utseende.
Absolut. Det är tom lagligt att hora och förnedra sig på olika sätt. Men var och en gör ett val nånstans. Det är detta val som klassificerar vederbörande i andras ögon.
Citera
2017-01-29, 21:37
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Eller är det så enkelt att folk har för mycket fritid och för lite verkliga problem att fokusera på?

Stör man sig på att någon har en tatuering så har man nog alltför mycket fritid, ja.
Citera
2017-01-30, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Sofia har väl förstås några stycken. Men så förknippar väl ingen henne med någon klass heller.
Nej hon är ju bara en brud prinsen tände på.
Citera
2017-01-30, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Stör man sig på att någon har en tatuering så har man nog alltför mycket fritid, ja.
Nej men om man däremot tror att människors åsikter om vad som anstår sig korrelerar perfekt med mängd fritid så är man direkt ointelligent.
Citera
2017-01-30, 17:41
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Nej men om man däremot tror att människors åsikter om vad som anstår sig korrelerar perfekt med mängd fritid så är man direkt ointelligent.

Sant. Är väl bättre att säga att man är direkt dum i huvudet om man dömer någon bara för att denne bär en tatuering.
Citera
2017-02-02, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Sant. Är väl bättre att säga att man är direkt dum i huvudet om man dömer någon bara för att denne bär en tatuering.
Nej man är inte dum i huvudet, man har bara åsikter om hur saker ligger till baserat på vad man erfarit. Typ som att zigenare stjäl. Det är svårt att veta exakt hur många av dom som stjäl och hur mycket, men det är onekligen så att de som grupp historiskt stulit rätt friskt relativt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in