2017-02-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bryr mig inte om vad folk har eller inte har för tatueringar. Det är väl upp till till var och en vad man väljer att göra med sin kropp och sitt utseende.

Däremot verkar det i många sammanhang knappt finnas någon som inte har någon tatuering, längre. Och eftersom sånt där går i trender blir ju ofta motiven ganska lika varandra.

Kanske lever du i en bubbla? Av alla jag känner och umgås med är bara några enstaka tatuerade och ingen har någon nygjord.
Citera
2017-02-11, 03:19
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det finns en anledning till att prinsessan Viktoria inte gaddat sig: För hon har klass, medvetenhet och tänker långsiktigt.

Så enkelt är det.

Snarare så att monarkin bär på en inbakad konservatism. Tant Agda, 67 år skulle trilla av pinn ifall Victoria* gaddade sig. Med tanke på det är den äldre generationen som är mest pro monarkin i vårt samhälle så anses det rimligtvis av den anledningen inte bra att den som skall tillträda makten när vår konung går bort agerar så oansvarigt (enligt hovet). Det kungliga ämbetet är överordnat individen och åsikter om att avskaffa monarkin är rätt förekommande så de är nog rätt måna om de positivt inställda individerna som finns och då passar man sig för att sticka ut hakan och agerar som man alltid har gjort. Glöm inte att äldre människor fortfarande tenderar att tro att alla personer med tatueringar är brottslingar

Konst är subjektivt. För er sinnessvaga individer som har problem med tatueringar så beklagar jag och jag vet att det är lätt att bli irriterad på sådant som man ej förstår men senare i livet då ni förhoppningsvis har växt som individer kanske er acceptans kring tatueringar höjts pga ett mer öppet sinne
Citera
2017-02-11, 03:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Det är ju inte endast det annalkande estetiska förfallet av tatueringarna som gör de så fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar är fula, meningslösa och pretentiösa. Det värsta är dock hela processen, att folk känner något behov att göra det, att folk tror det "representerar" något eller är något mer än en meningslös gest.

Problemet med detta "representerar" är att omgivningen inte har en aning om detta. Jag har t.ex. en kollega som (i 40-årsåldern! ) tatuerade in en sådan där japansk guldfisk med tjocka läppar, som skulle symbolisera att hon tagit sig ur ett dåligt äktenskap. Detta får man veta om man frågar. Men annars förstår ju inte vanliga, hyggliga människor detta, utan de ser bara en firre med pussmun och tycker att kvinnan har dålig smak...
Citera
2017-02-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullen666
Tant Agda, 67 år skulle trilla av pinn ifall Victoria* gaddade sig.:

"Agda" är inte 67 utan 97 och troligtvis död sedan 10år. Gruppen "äldre" fylls på hela tiden.
Citera
2017-02-11, 19:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
"Agda" är inte 67 utan 97 och troligtvis död sedan 10år. Gruppen "äldre" fylls på hela tiden.

Exakt. Idag heter de 67-åriga tanterna Eva, Anita och Monica! :-)
Citera
2017-02-11, 20:35
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen

Tack för att du delade med dig av din namn- och ålderskunskap, det var väldigt givande för diskussionen, NOT.
Citera
2017-02-13, 14:33
Bannlyst
Citat:
Snarare så att monarkin bär på en inbakad konservatism. Tant Agda, 67 år skulle trilla av pinn ifall Victoria* gaddade sig. Med tanke på det är den äldre generationen som är mest pro monarkin i vårt samhälle så anses det rimligtvis av den anledningen inte bra att den som skall tillträda makten när vår konung går bort agerar så oansvarigt (enligt hovet). Det kungliga ämbetet är överordnat individen och åsikter om att avskaffa monarkin är rätt förekommande så de är nog rätt måna om de positivt inställda individerna som finns och då passar man sig för att sticka ut hakan och agerar som man alltid har gjort. Glöm inte att äldre människor fortfarande tenderar att tro att alla personer med tatueringar är brottslingar

Konst är subjektivt. För er sinnessvaga individer som har problem med tatueringar så beklagar jag och jag vet att det är lätt att bli irriterad på sådant som man ej förstår men senare i livet då ni förhoppningsvis har växt som individer kanske er acceptans kring tatueringar höjts pga ett mer öppet sinne
Du dribblar bort dig själv i din iver att få modern smaklöshet (sprungen ur låg självkänsla) accepterad bara man låter tiden gå. Du kan ju sälla dig till signaturen som tyckte att de med tatueringar är den nya tidens intellektuella. På nåt vis skulle tydligen hjärnan sitta i bläcket hos de, eh ny-upplysta.
Citera
2017-02-14, 23:17
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Du dribblar bort dig själv i din iver att få modern smaklöshet (sprungen ur låg självkänsla) accepterad bara man låter tiden gå. Du kan ju sälla dig till signaturen som tyckte att de med tatueringar är den nya tidens intellektuella. På nåt vis skulle tydligen hjärnan sitta i bläcket hos de, eh ny-upplysta.

Att du prompt måste dela in mig i en kategori är om något ett tydligt bevis på din bristande förmåga att förstå att saker kan ha mångbottnad innebörd. Jag har enbart förespråkade en "neutral" syn på tatueringar och har inte på något vis hyllat tatueringar som konstform, vilket påvisar att du drog förhastade slutsatser.

Varför kan du inte bara se en individ som istället för att ta ett till hål i örat nu valt att göra en tatuering på samma vis som att en individ valde att gå på museum istället för att gå på teater? Eller att en individ som dyrkat en viss regissör i 10 år byter favoritregissör? Är det tidsaspekten (dvs. att tatueringen finns där hela livet) som är kruxet?
Citera
2017-02-15, 01:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Att du prompt måste dela in mig i en kategori är om något ett tydligt bevis på din bristande förmåga att förstå att saker kan ha mångbottnad innebörd. Jag har enbart förespråkade en "neutral" syn på tatueringar och har inte på något vis hyllat tatueringar som konstform, vilket påvisar att du drog förhastade slutsatser.

Varför kan du inte bara se en individ som istället för att ta ett till hål i örat nu valt att göra en tatuering på samma vis som att en individ valde att gå på museum istället för att gå på teater? Eller att en individ som dyrkat en viss regissör i 10 år byter favoritregissör? Är det tidsaspekten (dvs. att tatueringen finns där hela livet) som är kruxet?

Både piercingar (förutom ett örhänge normalt placerat i varje örsnibb på vuxna kvinnor) och tatueringar är ju en form av självstympning, och ytterst ett tecken på dålig smak och dålig konsekvensanalys. Det går inte att jämföra med något annat, sorry.
Citera
2017-02-17, 02:53
Medlem
Kastrullen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Både piercingar (förutom ett örhänge normalt placerat i varje örsnibb på vuxna kvinnor) och tatueringar är ju en form av självstympning, och ytterst ett tecken på dålig smak och dålig konsekvensanalys. Det går inte att jämföra med något annat, sorry.

Du säger egentligen att "tycker man inte som mig så tycker man fel". Ett sådant infantilt och substanslöst resonemang är inte ens i paritet med vad ett barn på lågstadiet skulle prestera i en debattartikel....

Då jag har flera goda kamrater med tatueringar vars studietid spenderades på fina lärosätet, i mängden kan nämnas HHS, KTH, Yale, Michelin, Cambridge m.m. så skulle det vara intressant att få höra dig utveckla ditt resonemang om "dålig konsekvensanalys"

Om du nu kontemplerar noggrant, lyckas presentera något som ej är fattigt på objektiv fakta och rikt på subjektiva åsikter, så ska jag ha överseende med ditt tidigare inlägg. Då kanske detta blir givande men om du kvarhåller samma nivå blir jag rätt trött.
Citera
2017-02-17, 16:59
Bannlyst
Citat:

För en vissa är det nog så, men för de flesta jag erfarit så har de tatuerat sig pga att det känns inne och/eller till följd av svag självkänsla. Att tycka tatueringar är vackra är som att tycka klotter är vackert. Vissa tycker det såklart.
Citera
2017-02-17, 22:03
Medlem
Ollonets avatar
Har fått uppfattningen att folk som Tatuerar sig i dagens Sverige har inget självförtroende och är mentalt svaga. Dom flyter med strömmen som döda fiskar och verkar förlorat kompassen. Går man in på ICA en sommar så ser man bara förlorare som är tatuerade. Det är Greta55, kalle58 Stefan25 och Stina30 osv och alla ser ut som försöksutskrivna från mentalsjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in