2015-07-12, 19:58
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Har du full insyn i hennes privatekonomi, ja/nej?Ja, typ. Det r skrmmande roligt att se hur medelklassen mar och krmar sig p det stt som varken ver- eller arbetarklassen gr. Intressant nog s verkar du flja exakt motsatt logik, dvs inga tatuerade gre sig besvr.
Oj vad kvinnofraktet str som en kvast ur skrmen.

Finns absolut inget kvinnofrakt i mitt inlgg.
Har bara konstaterat detta under drygt 40 r i finansbranschen och efter att ha pratat med kvinnor som vertrasserat sina bankkonton.
Citera
2015-07-20, 09:40
Medlem
Nr t.o.m. mnniskor som "representerar" tatueringsbranschen pratar om "trender" inom tatueringar borde man vervga ett extra varv. Tatueringen som knns helt rtt idag kommer knnas lite daterad om 15r. Eller hoppas man p revolutionerande metoder fr att ta bort sin tatuering d? Angende fylla i och tatuera ver gr det vl bara till en viss grns?
Citera
2015-07-21, 15:00
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Nr t.o.m. mnniskor som "representerar" tatueringsbranschen pratar om "trender" inom tatueringar borde man vervga ett extra varv. Tatueringen som knns helt rtt idag kommer knnas lite daterad om 15r. Eller hoppas man p revolutionerande metoder fr att ta bort sin tatuering d? Angende fylla i och tatuera ver gr det vl bara till en viss grns?
r tatueringen tillrckligt sliten gr det att tcka ver den med annat, oftast. Angende trender: Frstr inte hur folk resonerar vad gller tatueringstrender. Bara fr att det inte lngre r trendigt kan det vl fortfarande vara snyggt och ngot man vill ha kvar?
Citera
2015-07-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
r tatueringen tillrckligt sliten gr det att tcka ver den med annat, oftast. Angende trender: Frstr inte hur folk resonerar vad gller tatueringstrender. Bara fr att det inte lngre r trendigt kan det vl fortfarande vara snyggt och ngot man vill ha kvar?

Det r vl mycket mode som uppfattas som snyggt bara fr att det r trendigt. Skgg fr att ta ett exempel. Fr 10r sedan skulle helskgg p en 30-40ring anses som lite underligt. Nu ska alla odla. Nr trenden vnder och vi tycker det ser lite underligt ut igen s r det bara att raka sig...
Citera
2015-07-22, 00:57
Medlem
Paddington75s avatar
S, 46 roande sidor senare..

Att det r snt agg mot tatueringar Men jag r fga frvnad, efter ett par rs inaktivitet frn sociala medier och nyhetsflden kan jag inte mer n st och gapa med ppen mun ver hur aggressiv stmning det r i luften. Inte bara infr tatueringar - samma mentala skyffen med tillika hetska attityder gapar nu ppet negativt om jmstlldhet, pride, racism och what have you.. Nthat var ingen bristvara ens nr jag var aktiv senast - men jsses vad det r fart i kanonerna nu fr tiden!

Att ni motstter er folk som tatuerar sig enbart fr att det r trendigt kan jag initialt ha viss frstelse fr, trots att ven det synsttet innehller rgade mtt ignorans och dubbelmoral. Det gr inte att syna en enda sjl i ett vsterlndskt individualistiskt samhlle utan att hitta tecken p flockbeteende och pill i nsan. Tatuering r bara en annan livsstil n era trevliga bjudningar, manschettknappar, ljuskronor och lejonftter - eller hur ni nu lever, insert lifestyle.

Att sedan ha en diskussionen med underlaget att ni "inte tycker det r snyggt" faller givetvis p eget grepp. Att ni drefter fumlande frsker knyta sikten till ngon saxad slutsats om att personer som tatuerar sig r patetiska.. please. Fr jag syna Ditt liv med lupp rodnar du garanterat lika rtt som ilskan eller frvirringen du inbillar dig bra runt p mot mig som tatuerad.

Den enda problematiken hr som jag ser r den ngot kvarslpande negativa bilden som tatuering har i arbetslivet, men ven den r p utgende fr varje ny generation som passerar. Skulle inte frvna mig om vi snart fr se tatuering som yrkesutbildning.

N, livet r alldeles fr kort och jag vljer att rista in mina minnen lngs vgen, en makals hndelse i taget.
Citera
2015-07-22, 20:37
Medlem
Kanske blir det fel nr man diskuterar tatueringar i en trd med den hr rubriken. Jag tycker inte tatueringar r patetiska. Lika patetiska som vilket annat mode som helst. Frisyrer, bilar, klder, inredning, semesterml, politiska sikter, kroppsideal, musiksmak o.s.v.

Kan man inte erknna att man gr en tatuering delvis fr att andra ska se den?
Citera
2015-07-22, 22:37
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Kanske blir det fel nr man diskuterar tatueringar i en trd med den hr rubriken. Jag tycker inte tatueringar r patetiska. Lika patetiska som vilket annat mode som helst. Frisyrer, bilar, klder, inredning, semesterml, politiska sikter, kroppsideal, musiksmak o.s.v.

Skillnaden r att det mesta du rknar upp r saker mnniskor normalt behver och tillfr mervrde i mnniskors liv. Mnniskor behver klder, bilar, inredning osv. Mnniskor behver dremot aldrig tatueringar utan klarar sig lika bra eller bttre utan dem. Frisyrer, bilar, klder, inredning osv kan man byta ut nr man har trttnat p det det kan man inte med tatueringar.
Citera
2015-07-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Skillnaden r att det mesta du rknar upp r saker mnniskor normalt behver och tillfr mervrde i mnniskors liv. Mnniskor behver klder, bilar, inredning osv. Mnniskor behver dremot aldrig tatueringar utan klarar sig lika bra eller bttre utan dem. Frisyrer, bilar, klder, inredning osv kan man byta ut nr man har trttnat p det det kan man inte med tatueringar.
Ass kan man inte det?
Laser/Cover up etc.

Har sjlv gaddat ver en tatuering med en annan som jag vart mycket njdare med.
Mnniskan har gaddat sig i tusentals med r och lr gra detta s lnge vi existerar. Bara surgubbar som gnller ver precis allt som tycker att det r patetiskt att tatuera sig. Bittra mnniskor som denna vrld inte behver.
Citera
2015-07-23, 05:49
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Har sjlv gaddat ver en tatuering med en annan som jag vart mycket njdare med.
Mnniskan har gaddat sig i tusentals med r och lr gra detta s lnge vi existerar. Bara surgubbar som gnller ver precis allt som tycker att det r patetiskt att tatuera sig. Bittra mnniskor som denna vrld inte behver.
Du det finns en miljon grejer du kan spendera pengarna bttre p.
Citera
2015-07-23, 09:12
Medlem
Citat:

Kan man inte erknna att man gr en tatuering delvis fr att andra ska se den?

Har sjlv tatuering, sjlvklart fr att andra ska se den. Att inte erknna det r bara strunt. Det sagt kan, och gr ocks s fr mig, tatueringar betyda mycket p ett personligt plan.

Sen, inte riktat till ovan, undrar jag hur man orkar ha s mycket sikter om andras personliga val, lite sorgligt att man inte har bttre saker fr sig n att klaga p att folk vljer att tatuera sig.
Citera
2015-07-23, 20:45
Medlem
Men om man gr sin tatuering med tanke p att andra ska se den r det vl inte helt ointressant vad andra tycker om den?
Citera
2015-07-24, 08:47
Medlem
Citat:
Men om man gr sin tatuering med tanke p att andra ska se den r det vl inte helt ointressant vad andra tycker om den?

Jag kan vara intresserad av folks estetiska bedmning av min tatuering, det r inte samma sak som att vara intresserad av deras instllning till om att det r patetiskt att tatuera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in