S, 46 roande sidor senare..
Att det r snt agg mot tatueringar

Men jag r fga frvnad, efter ett par rs inaktivitet frn sociala medier och nyhetsflden kan jag inte mer n st och gapa med ppen mun ver hur aggressiv stmning det r i luften. Inte bara infr tatueringar - samma mentala skyffen med tillika hetska attityder gapar nu ppet negativt om jmstlldhet, pride, racism och what have you.. Nthat var ingen bristvara ens nr jag var aktiv senast - men jsses vad det r fart i kanonerna nu fr tiden!
Att ni motstter er folk som tatuerar sig enbart fr att det r trendigt kan jag initialt ha viss frstelse fr, trots att ven det synsttet innehller rgade mtt ignorans och dubbelmoral. Det gr inte att syna en enda sjl i ett vsterlndskt individualistiskt samhlle utan att hitta tecken p flockbeteende och pill i nsan. Tatuering r bara en annan livsstil n era trevliga bjudningar, manschettknappar, ljuskronor och lejonftter - eller hur ni nu lever,
insert lifestyle.
Att sedan ha en diskussionen med underlaget att ni "inte tycker det r snyggt" faller givetvis p eget grepp. Att ni drefter fumlande frsker knyta sikten till ngon saxad slutsats om att personer som tatuerar sig r patetiska.. please. Fr jag syna Ditt liv med lupp rodnar du garanterat lika rtt som ilskan eller frvirringen du inbillar dig bra runt p mot mig som tatuerad.
Den enda problematiken hr som jag ser r den ngot kvarslpande negativa bilden som tatuering har i arbetslivet, men ven den r p utgende fr varje ny generation som passerar. Skulle inte frvna mig om vi snart fr se tatuering som yrkesutbildning.
N, livet r alldeles fr kort och jag vljer att rista in mina minnen lngs vgen, en makals hndelse i taget.