Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-05, 12:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så medelklassig du är. Medelklassen har alltid varit ytterst ängslig för precis allting.Folk har pengar och inte du. Osis potatis!
De flesta jag ser med tatueringar verkar inte ha gott med pengar ( exemplet häröver tex. tjejen på ica med sleeves), därav min förundran hur man då kan lägga mycket pengar på något otyg som inte har något gott med sig.
Citera
2015-07-05, 13:22
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Så medelklassig du är. Medelklassen har alltid varit ytterst ängslig för precis allting.

Och att inte vara "ängslig" det är att tycka som du? Vara ängslig är att springa och göra en tatuering för att man tror att man tror man inte kommer vara med i gänget om man inte har diverse krumelurer målade på sin kropp.
Citera
2015-07-05, 17:16
Medlem
Slottsherres avatar
Vad som förvånar mig är att tjejer som köper nya kläder på löpande band, plötsligt tar på sig något som dom måste bära hela livet
Citera
2015-07-05, 19:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Tatuering är väl inte mer patetiskt än att bära leopardmönstrade leggin(g?)s tillexempel..

Jag gaddar mig om jag vill, det ska folk skita i
Citera
2015-07-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Tatuering är väl inte mer patetiskt än att bära leopardmönstrade leggin(g?)s tillexempel..
Om jag tar på mig en blinkande hatt med två ölburkar på huvudet så kan jag ta av den när jag ska gå till jobbet eller träffa svärföräldrar.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag gaddar mig om jag vill, det ska folk skita i

Det är ingen som kommer hindra dig. Ingen hindrar mig från att se ut och klä mig som en byfåne/mentalpatient/kriminell varje dag, men jag väljer att låta bli.
Citera
2015-07-06, 00:02
Medlem
berranisses avatar
Det är välkänt att kvinnor som mår dåligt tröstköper för att må bättre.
Efter köpet konstaterar de att det inte alls känns bättre,
utan till och med sämre och därför måste nya köp göras.

Jag är rätt säker på att samma sak gäller för de som tatuerar sig.
En tatuering för att må bättre eller känna sig tuff.
När det inte funkar, blir det en ny tatuering o.s.v.

Herregud så många det är i Sverige som mår psykiskt dåligt.
Citera
2015-07-06, 18:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
De flesta jag ser med tatueringar verkar inte ha gott med pengar ( exemplet häröver tex. tjejen på ica med sleeves), därav min förundran hur man då kan lägga mycket pengar på något otyg som inte har något gott med sig.
Har du full insyn i hennes privatekonomi, ja/nej?
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Och att inte vara "ängslig" det är att tycka som du?
Ja, typ. Det är skrämmande roligt att se hur medelklassen åmar och kråmar sig på det sätt som varken över- eller arbetarklassen gör.
Citat:
Vara ängslig är att springa och göra en tatuering för att man tror att man tror man inte kommer vara med i gänget om man inte har diverse krumelurer målade på sin kropp.
Intressant nog så verkar du följa exakt motsatt logik, dvs inga tatuerade göre sig besvär.
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det är välkänt att kvinnor som mår dåligt tröstköper för att må bättre.
Efter köpet konstaterar de att det inte alls känns bättre,
utan till och med sämre och därför måste nya köp göras.

Jag är rätt säker på att samma sak gäller för de som tatuerar sig.
En tatuering för att må bättre eller känna sig tuff.
När det inte funkar, blir det en ny tatuering o.s.v.

Herregud så många det är i Sverige som mår psykiskt dåligt.
Oj vad kvinnoföraktet står som en kvast ur skärmen.
Citera
2015-07-06, 19:14
Medlem
Citat:
Intressant nog så verkar du följa exakt motsatt logik, d.v.s. inga tatuerade göre sig besvär.
Problemet är inte tatueringen i huvudsak tatueringen som sådan utan hur fan människan är funtad i huvudet som har skaffat den. Hur fan tänkte den unga vackra kvinnan när hon frivilligt gjorde sig bra mycket fulare än naturen har skapat henne? Nån jävla glappkontakt i skallen måste det vara.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-07-06 kl. 19:18.
Citera
2015-07-08, 18:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Problemet är inte tatueringen i huvudsak tatueringen som sådan utan hur fan människan är funtad i huvudet som har skaffat den. Hur fan tänkte den unga vackra kvinnan när hon frivilligt gjorde sig bra mycket fulare än naturen har skapat henne? Nån jävla glappkontakt i skallen måste det vara.
Och så färgar de håret också. Och har kläder!
Citera
2015-07-08, 21:08
Medlem
Citat:
Och så färgar de håret också. Och har kläder!
Du orkar liksom inte bemöda dig att skriva konstruktiva bidrag till diskussionen eller hur? Vissa färgar sitt hår i fördjävliga färger det är sant men det är ju inte speciellt problematiskt för det varar bara en kort tid.
Citera
2015-07-08, 21:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Nu har jag inte läst allt du skrivit i tråden men följd fråga. Hur funtad i huvudet är man när man ännu inte insett att alla tycker olika? Vissa gillar tatueringar, andra inte. Vissa gillar mulligare kroppar, andra inte. Vissa gillar mycket muskler, andra inte. Förstår inte hur man kan vara så hjärndöd att man inte kan förstå att alla inte försöker vara som snyggast för just dig. Jag skiter väl fulla fan i vad om du tycker jag är snyggare utan tatueringar. Jag vill ha tatueringar och där med skaffar jag det.
Citera
2015-07-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag vill ha tatueringar och där med skaffar jag det.

Visst du "tycker det är snyggt med tatueringar". Folk "tyckte" det var "snyggt med hockeyfrilla" på 80-talet. Undrar varför jag ser så få med hockeyfrilla nu om det var så snyggt?

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nu har jag inte läst allt du skrivit i tråden men följd fråga. Hur funtad i huvudet är man när man ännu inte insett att alla tycker olika?

Tatueringarna är för depraverade, ytliga mongon oavsett om du tycker det är "jättesnyggt". Vissa tycker i sin ungdom att det är jättebra att knarka och dricka sprit hela dagarna när de får mer förstånd så inser de att det inte var ett bra val av livsstil. Mer livserfarenhet kommer göra att du inser att jag har rätt.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-07-08 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in