2015-07-12, 19:58
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Har du full insyn i hennes privatekonomi, ja/nej?Ja, typ. Det är skrämmande roligt att se hur medelklassen åmar och kråmar sig på det sätt som varken över- eller arbetarklassen gör. Intressant nog så verkar du följa exakt motsatt logik, dvs inga tatuerade göre sig besvär.
Oj vad kvinnoföraktet står som en kvast ur skärmen.

Finns absolut inget kvinnoförakt i mitt inlägg.
Har bara konstaterat detta under drygt 40 år i finansbranschen och efter att ha pratat med kvinnor som övertrasserat sina bankkonton.
Citera
2015-07-20, 09:40
Medlem
När t.o.m. människor som "representerar" tatueringsbranschen pratar om "trender" inom tatueringar borde man överväga ett extra varv. Tatueringen som känns helt rätt idag kommer kännas lite daterad om 15år. Eller hoppas man på revolutionerande metoder för att ta bort sin tatuering då? Angående fylla i och tatuera över går det väl bara till en viss gräns?
Citera
2015-07-21, 15:00
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
När t.o.m. människor som "representerar" tatueringsbranschen pratar om "trender" inom tatueringar borde man överväga ett extra varv. Tatueringen som känns helt rätt idag kommer kännas lite daterad om 15år. Eller hoppas man på revolutionerande metoder för att ta bort sin tatuering då? Angående fylla i och tatuera över går det väl bara till en viss gräns?
Är tatueringen tillräckligt sliten går det att täcka över den med annat, oftast. Angående trender: Förstår inte hur folk resonerar vad gäller tatueringstrender. Bara för att det inte längre är trendigt kan det väl fortfarande vara snyggt och något man vill ha kvar?
Citera
2015-07-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Är tatueringen tillräckligt sliten går det att täcka över den med annat, oftast. Angående trender: Förstår inte hur folk resonerar vad gäller tatueringstrender. Bara för att det inte längre är trendigt kan det väl fortfarande vara snyggt och något man vill ha kvar?

Det är väl mycket mode som uppfattas som snyggt bara för att det är trendigt. Skägg för att ta ett exempel. För 10år sedan skulle helskägg på en 30-40åring anses som lite underligt. Nu ska alla odla. När trenden vänder och vi tycker det ser lite underligt ut igen så är det bara att raka sig...
Citera
2015-07-22, 00:57
Medlem
Paddington75s avatar
Såå, 46 roande sidor senare..

Att det är sånt agg mot tatueringar Men jag är föga förvånad, efter ett par års inaktivitet från sociala medier och nyhetsflöden kan jag inte mer än stå och gapa med öppen mun över hur aggressiv stämning det är i luften. Inte bara inför tatueringar - samma mentala skyffen med tillika hetska attityder gapar nu öppet negativt om jämställdhet, pride, racism och what have you.. Näthat var ingen bristvara ens när jag var aktiv senast - men jösses vad det är fart i kanonerna nu för tiden!

Att ni motsätter er folk som tatuerar sig enbart för att det är trendigt kan jag initialt ha viss förståelse för, trots att även det synsättet innehåller rågade mått ignorans och dubbelmoral. Det går inte att syna en enda själ i ett västerländskt individualistiskt samhälle utan att hitta tecken på flockbeteende och pill i näsan. Tatuering är bara en annan livsstil än era trevliga bjudningar, manschettknappar, ljuskronor och lejonfötter - eller hur ni nu lever, insert lifestyle.

Att sedan ha en diskussionen med underlaget att ni "inte tycker det är snyggt" faller givetvis på eget grepp. Att ni därefter fumlande försöker knyta åsikten till någon saxad slutsats om att personer som tatuerar sig är patetiska.. please. Får jag syna Ditt liv med lupp rodnar du garanterat lika rött som ilskan eller förvirringen du inbillar dig bära runt på mot mig som tatuerad.

Den enda problematiken här som jag ser är den något kvarsläpande negativa bilden som tatuering har i arbetslivet, men även den är på utgående för varje ny generation som passerar. Skulle inte förvåna mig om vi snart får se tatuering som yrkesutbildning.

Nä, livet är alldeles för kort och jag väljer att rista in mina minnen längs vägen, en makalös händelse i taget.
Citera
2015-07-22, 20:37
Medlem
Kanske blir det fel när man diskuterar tatueringar i en tråd med den här rubriken. Jag tycker inte tatueringar är patetiska. Lika patetiska som vilket annat mode som helst. Frisyrer, bilar, kläder, inredning, semestermål, politiska åsikter, kroppsideal, musiksmak o.s.v.

Kan man inte erkänna att man gör en tatuering delvis för att andra ska se den?
Citera
2015-07-22, 22:37
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Kanske blir det fel när man diskuterar tatueringar i en tråd med den här rubriken. Jag tycker inte tatueringar är patetiska. Lika patetiska som vilket annat mode som helst. Frisyrer, bilar, kläder, inredning, semestermål, politiska åsikter, kroppsideal, musiksmak o.s.v.

Skillnaden är att det mesta du räknar upp är saker människor normalt behöver och tillför mervärde i människors liv. Människor behöver kläder, bilar, inredning osv. Människor behöver däremot aldrig tatueringar utan klarar sig lika bra eller bättre utan dem. Frisyrer, bilar, kläder, inredning osv kan man byta ut när man har tröttnat på det det kan man inte med tatueringar.
Citera
2015-07-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Skillnaden är att det mesta du räknar upp är saker människor normalt behöver och tillför mervärde i människors liv. Människor behöver kläder, bilar, inredning osv. Människor behöver däremot aldrig tatueringar utan klarar sig lika bra eller bättre utan dem. Frisyrer, bilar, kläder, inredning osv kan man byta ut när man har tröttnat på det det kan man inte med tatueringar.
Asså kan man inte det?
Laser/Cover up etc.

Har själv gaddat över en tatuering med en annan som jag vart mycket nöjdare med.
Människan har gaddat sig i tusentals med år och lär göra detta så länge vi existerar. Bara surgubbar som gnäller över precis allt som tycker att det är patetiskt att tatuera sig. Bittra människor som denna värld inte behöver.
Citera
2015-07-23, 05:49
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Har själv gaddat över en tatuering med en annan som jag vart mycket nöjdare med.
Människan har gaddat sig i tusentals med år och lär göra detta så länge vi existerar. Bara surgubbar som gnäller över precis allt som tycker att det är patetiskt att tatuera sig. Bittra människor som denna värld inte behöver.
Du det finns en miljon grejer du kan spendera pengarna bättre på.
Citera
2015-07-23, 09:12
Medlem
Citat:

Kan man inte erkänna att man gör en tatuering delvis för att andra ska se den?

Har själv tatuering, självklart för att andra ska se den. Att inte erkänna det är bara strunt. Det sagt kan, och gör också så för mig, tatueringar betyda mycket på ett personligt plan.

Sen, inte riktat till ovan, undrar jag hur man orkar ha så mycket åsikter om andras personliga val, lite sorgligt att man inte har bättre saker för sig än att klaga på att folk väljer att tatuera sig.
Citera
2015-07-23, 20:45
Medlem
Men om man gör sin tatuering med tanke på att andra ska se den är det väl inte helt ointressant vad andra tycker om den?
Citera
2015-07-24, 08:47
Medlem
Citat:
Men om man gör sin tatuering med tanke på att andra ska se den är det väl inte helt ointressant vad andra tycker om den?

Jag kan vara intresserad av folks estetiska bedömning av min tatuering, det är inte samma sak som att vara intresserad av deras inställning till om att det är patetiskt att tatuera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in