Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Att så många hoppat på tatueringstrenden är ett tydligt bevis på på hur många efterblivna människor som vandrar runtnr på jorden. Hade den genomsnittliga intelligenskvoten varit 140 istället för 100 så hade detta fenomen aldrig fått spridning...

Så du menar att människorna som byggde pyramiderna eller vikingarna var efterblivna? Människan har tatuerat sig i tusentals år om inte tiotusentals år. Det är ingen ny trend precis, sedan att ett gäng fjortisar börjar tatuera "carpe diem" eller tribaler är en annan sak men man ska inte döma alla efter en.
Citera
2013-04-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Möjligen har förändringen redan skett?

Det kanske beror lite på vart man bor och i vilka miljöer som man rör sig i. Ser jag t. ex. en kille eller tjej med armarna fulla av tatueringar gå förbi mig på universitetsområdet så skulle jag snarare tänka att personen i fråga är ett stort fan av rockmusik eller spelar i band eller något än att de är "WT"

En intressant sak som jag har noterat är att de människor som ofta dömer människor med tatueringar väldigt ofta själva är lågutbildade och inte särskilt intelligenta. Väldigt få intelligenta människor är så otroligt simpla i sitt tänkande att de dömer någon efter hur någon väljer att se ut.
Citera
2013-04-28, 16:18
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Det kanske beror lite på vart man bor och i vilka miljöer som man rör sig i. Ser jag t. ex. en kille eller tjej med armarna fulla av tatueringar gå förbi mig på universitetsområdet så skulle jag snarare tänka att personen i fråga är ett stort fan av rockmusik eller spelar i band eller något än att de är "WT"
Nu har ju var och varannan läst på universitet, det är inte längre lika exklusivt att ha högre utbildning.
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
En intressant sak som jag har noterat är att de människor som ofta dömer människor med tatueringar väldigt ofta själva är lågutbildade och inte särskilt intelligenta. Väldigt få intelligenta människor är så otroligt simpla i sitt tänkande att de dömer någon efter hur någon väljer att se ut.
Har jag aldrig märkt även om jag i sammanhanget inte vill tala om fördömanden men bland folk +30 och uppåt så uppfattas tatueringar negativt, och ju äldre folk är desto mindre förstående är de. Det är nog oerhört svårt att göra karriär inom tex finansbranschen eller juridik om man har tatuerad nacke och heltatuerade armar/händer. Så länge de går att dölja går det dock bra. Däremot finns det naturligtvis branscher där tatueringar är helt ok, kanske även positivt, tex kreativa yrken som reklam och media. Bland vissa delar av akademikervärlden, tex låtsasvetenskaper som genusvetenskap och liknande lär det också inte vara ett hinder.

Bland lågutbildade är det snarast väldigt ovanligt med avsaknad av tatueringar så jag tycker ditt resonemang haltar betänkligt.
Senast redigerad av TommyTurbo 2013-04-28 kl. 16:22.
Citera
2013-04-28, 16:50
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Hade snittet varit 140 så hade jorden varit totalt annorlunda, tatueringar hade varit den mest insignifikanta skillnaden. Dock så är medelintelligensen lägre än så globalt sett tyvärr, somalier och övriga i sub-sahara har en snitt-IQ på mellan 67-83. Gränsen för utvecklingsstörning anses ligga vid 70...

Dock, med den ökade trenden med tatueringar, så kommer schablonbilden av tatuerade att förändras. Det har redan förändrats från kåkfarare och sjömän till de lägre socialgrupperna i samhället. I takt med att allt fler högre upp tatuerar sig så kommer bilden förändras ytterligare. Möjligen kan motiv och placering vara sådant som skiljer de olika grupperna åt i framtiden?

En inte helt felaktig tanke i mitt tycke. Kan anse att man ser spår av det redan nu, då tex poänglösa ytliga texter eller dylikt tjafs inte direkt är något som inger respekt någonstans alls.
Citera
2013-04-28, 19:08
Medlem
Citat:
Nu har ju var och varannan läst på universitet, det är inte längre lika exklusivt att ha högre utbildning.
Har jag aldrig märkt även om jag i sammanhanget inte vill tala om fördömanden men bland folk +30 och uppåt så uppfattas tatueringar negativt, och ju äldre folk är desto mindre förstående är de. Det är nog oerhört svårt att göra karriär inom tex finansbranschen eller juridik om man har tatuerad nacke och heltatuerade armar/händer. Så länge de går att dölja går det dock bra. Däremot finns det naturligtvis branscher där tatueringar är helt ok, kanske även positivt, tex kreativa yrken som reklam och media. Bland vissa delar av akademikervärlden, tex låtsasvetenskaper som genusvetenskap och liknande lär det också inte vara ett hinder.

Bland lågutbildade är det snarast väldigt ovanligt med avsaknad av tatueringar så jag tycker ditt resonemang haltar betänkligt.

Det är sant att var och varannan har läst på Universitetet men det är dock inte så att var och varannan har en examen från någon finare och mer krävande utbildning och på dessa program hittar man även en hel del tatuerade människor.

Och att det skulle vara väldigt ovanligt med avsaknad av tatueringar bland människor med låg utbildning har jag svårt att se vart du får ifrån.

Som tur är så är negativiteten mot tatueringar inte någonting som jag märker av. Självklart så finns det alltid människor som anser sig sitta på den rätta manualen över hur man ska se ut, vara och leva livet och dessa kommer alltid störa sig på människor som avviker lite från vad de anser vara normalt men det är inte något att bry sig om. Den typen av människor stör sig ofta på jävligt mycket annat också så hade de inte tyckt att man var en idiot för att man hade en tatuering så hade de garanterat hittat något annat att störa sig på.
Senast redigerad av Asfas 2013-04-28 kl. 19:13.
Citera
2013-04-28, 19:37
Medlem
Det finns alltid människor som inte har något bättre för sig än att irritera sig på människor som har en viss stil som skiljer sig från vad de anser vara det rätta sättet att se ut.

Hur man i dagens samhälle enbart kopplar tatueringar till "White Trash" och människor med låg utbildning har jag otroligt svårt att förstå. Hur går det ihop med att så fruktansvärt många av de absolut mest framgångsrika och rikaste människorna på denna planet är tatuerade? Det är ju så otroligt utbrett bland allt ifrån idrottsstjärnor till skådespelare och musiker.
Citera
2013-04-28, 19:47
Medlem
Ingen av de smarta i mitt umgänge har tatueringar och de som har tattoos är faktiskt mindre begåvade. Själv har jag inga tattoos men det är inte pga att jag är något snille, jag tycker bara det är för jävla fult och ser ovårdat ut.
Citera
2013-04-28, 22:19
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
Ingen av de smarta i mitt umgänge har tatueringar och de som har tattoos är faktiskt mindre begåvade. Själv har jag inga tattoos men det är inte pga att jag är något snille, jag tycker bara det är för jävla fult och ser ovårdat ut.

Alltså det är väl en jävla skillnad på att ha ett hjärta på skinkan än att ha 500 tatueringar över hela kroppen?
Citera
2013-04-29, 13:52
Medlem
Vad är det för någon jävla trend som vissa här snackar om? Folk har väl tatuerat sig hur länge som helst? Möjligtvis så syns det mer nu då människor postar bilder på sina nya tatueringar på facebook och sina bloggar och liknande.
Citera
2013-05-02, 07:05
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Det är ju så otroligt utbrett bland allt ifrån idrottsstjärnor till skådespelare och musiker.
Dock så har många framgångsrika idrottsstjärnor, musiker och skådespelare en WT liknande bakgrund. Om man tittar på personer med "gamla pengar" så lär det inte vara så många som har tatueringar.
Citera
2013-05-02, 08:27
Medlem
Paladins avatar
Men seriöst!

"Gamla" pengar. "WT". Vafan. Det är väl fullkomligt skit samma hur vissa betraktare uppfattar tatueringar?
Skall man passa in i någon slags generell mall i samhället hela dagarna ja då har man fan att göra. Köra rätt bilmärke, bära rätt kläder, ha tatueringar eller inte ha tatueringar, bo i hyresrätt eller köpt bostad, ha en viss frisyr, en viss typ av smartphone etc etc etc...

Ni som hela tiden strävar efter att passa in överallt och dömer folk hit och dit måste ju bara ha för mycket ledig tid i era liv. På riktigt. Annars har man inte tid med att hålla på med "wt" hit och "wt" dit, speciellt inte på ett internetforum som flashback!
Citera
2013-05-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Dock så har många framgångsrika idrottsstjärnor, musiker och skådespelare en WT liknande bakgrund. Om man tittar på personer med "gamla pengar" så lär det inte vara så många som har tatueringar.

Haha, men herregud. Då har väl näst intill hela Sverige en WT liknande bakgrund. Jag har fan så mycket mer respekt för någon som växer upp i en "WT" miljö och sedan lyckas ta sig därifrån och bli mångmiljonär än en person med "gamla pengar".

Blir nästan lite lycklig över att det verkligen finns relativt unga människor som faktiskt irriterar sig på tatueringar då jag med största sannolikhet skulle irritera mig lika mycket på en person som är så simpel i sitt tänkande att de har så stereotypa tankemönster angående människor trots att det är år 2013.

Det skriker verkligen mindrevärdeskomplex om er människor som känner att ni måste hävda er och döma andra människor. Att vissa tycker att det är riktigt fult har jag full förståelse för men hur man kan döma någon på dessa grunder förstår jag inte.
Senast redigerad av Asfas 2013-05-02 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in