2013-04-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Att s mnga hoppat p tatueringstrenden r ett tydligt bevis p p hur mnga efterblivna mnniskor som vandrar runtnr p jorden. Hade den genomsnittliga intelligenskvoten varit 140 istllet fr 100 s hade detta fenomen aldrig ftt spridning...

S du menar att mnniskorna som byggde pyramiderna eller vikingarna var efterblivna? Mnniskan har tatuerat sig i tusentals r om inte tiotusentals r. Det r ingen ny trend precis, sedan att ett gng fjortisar brjar tatuera "carpe diem" eller tribaler r en annan sak men man ska inte dma alla efter en.
Citera
2013-04-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Mjligen har frndringen redan skett?

Det kanske beror lite p vart man bor och i vilka miljer som man rr sig i. Ser jag t. ex. en kille eller tjej med armarna fulla av tatueringar g frbi mig p universitetsomrdet s skulle jag snarare tnka att personen i frga r ett stort fan av rockmusik eller spelar i band eller ngot n att de r "WT"

En intressant sak som jag har noterat r att de mnniskor som ofta dmer mnniskor med tatueringar vldigt ofta sjlva r lgutbildade och inte srskilt intelligenta. Vldigt f intelligenta mnniskor r s otroligt simpla i sitt tnkande att de dmer ngon efter hur ngon vljer att se ut.
Citera
2013-04-28, 16:18
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Det kanske beror lite p vart man bor och i vilka miljer som man rr sig i. Ser jag t. ex. en kille eller tjej med armarna fulla av tatueringar g frbi mig p universitetsomrdet s skulle jag snarare tnka att personen i frga r ett stort fan av rockmusik eller spelar i band eller ngot n att de r "WT"
Nu har ju var och varannan lst p universitet, det r inte lngre lika exklusivt att ha hgre utbildning.
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
En intressant sak som jag har noterat r att de mnniskor som ofta dmer mnniskor med tatueringar vldigt ofta sjlva r lgutbildade och inte srskilt intelligenta. Vldigt f intelligenta mnniskor r s otroligt simpla i sitt tnkande att de dmer ngon efter hur ngon vljer att se ut.
Har jag aldrig mrkt ven om jag i sammanhanget inte vill tala om frdmanden men bland folk +30 och uppt s uppfattas tatueringar negativt, och ju ldre folk r desto mindre frstende r de. Det r nog oerhrt svrt att gra karrir inom tex finansbranschen eller juridik om man har tatuerad nacke och heltatuerade armar/hnder. S lnge de gr att dlja gr det dock bra. Dremot finns det naturligtvis branscher dr tatueringar r helt ok, kanske ven positivt, tex kreativa yrken som reklam och media. Bland vissa delar av akademikervrlden, tex ltsasvetenskaper som genusvetenskap och liknande lr det ocks inte vara ett hinder.

Bland lgutbildade r det snarast vldigt ovanligt med avsaknad av tatueringar s jag tycker ditt resonemang haltar betnkligt.
Senast redigerad av TommyTurbo 2013-04-28 kl. 16:22.
Citera
2013-04-28, 16:50
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Hade snittet varit 140 s hade jorden varit totalt annorlunda, tatueringar hade varit den mest insignifikanta skillnaden. Dock s r medelintelligensen lgre n s globalt sett tyvrr, somalier och vriga i sub-sahara har en snitt-IQ p mellan 67-83. Grnsen fr utvecklingsstrning anses ligga vid 70...

Dock, med den kade trenden med tatueringar, s kommer schablonbilden av tatuerade att frndras. Det har redan frndrats frn kkfarare och sjmn till de lgre socialgrupperna i samhllet. I takt med att allt fler hgre upp tatuerar sig s kommer bilden frndras ytterligare. Mjligen kan motiv och placering vara sdant som skiljer de olika grupperna t i framtiden?

En inte helt felaktig tanke i mitt tycke. Kan anse att man ser spr av det redan nu, d tex ponglsa ytliga texter eller dylikt tjafs inte direkt r ngot som inger respekt ngonstans alls.
Citera
2013-04-28, 19:08
Medlem
Citat:
Nu har ju var och varannan lst p universitet, det r inte lngre lika exklusivt att ha hgre utbildning.
Har jag aldrig mrkt ven om jag i sammanhanget inte vill tala om frdmanden men bland folk +30 och uppt s uppfattas tatueringar negativt, och ju ldre folk r desto mindre frstende r de. Det r nog oerhrt svrt att gra karrir inom tex finansbranschen eller juridik om man har tatuerad nacke och heltatuerade armar/hnder. S lnge de gr att dlja gr det dock bra. Dremot finns det naturligtvis branscher dr tatueringar r helt ok, kanske ven positivt, tex kreativa yrken som reklam och media. Bland vissa delar av akademikervrlden, tex ltsasvetenskaper som genusvetenskap och liknande lr det ocks inte vara ett hinder.

Bland lgutbildade r det snarast vldigt ovanligt med avsaknad av tatueringar s jag tycker ditt resonemang haltar betnkligt.

Det r sant att var och varannan har lst p Universitetet men det r dock inte s att var och varannan har en examen frn ngon finare och mer krvande utbildning och p dessa program hittar man ven en hel del tatuerade mnniskor.

Och att det skulle vara vldigt ovanligt med avsaknad av tatueringar bland mnniskor med lg utbildning har jag svrt att se vart du fr ifrn.

Som tur r s r negativiteten mot tatueringar inte ngonting som jag mrker av. Sjlvklart s finns det alltid mnniskor som anser sig sitta p den rtta manualen ver hur man ska se ut, vara och leva livet och dessa kommer alltid stra sig p mnniskor som avviker lite frn vad de anser vara normalt men det r inte ngot att bry sig om. Den typen av mnniskor str sig ofta p jvligt mycket annat ocks s hade de inte tyckt att man var en idiot fr att man hade en tatuering s hade de garanterat hittat ngot annat att stra sig p.
Senast redigerad av Asfas 2013-04-28 kl. 19:13.
Citera
2013-04-28, 19:37
Medlem
Det finns alltid mnniskor som inte har ngot bttre fr sig n att irritera sig p mnniskor som har en viss stil som skiljer sig frn vad de anser vara det rtta sttet att se ut.

Hur man i dagens samhlle enbart kopplar tatueringar till "White Trash" och mnniskor med lg utbildning har jag otroligt svrt att frst. Hur gr det ihop med att s fruktansvrt mnga av de absolut mest framgngsrika och rikaste mnniskorna p denna planet r tatuerade? Det r ju s otroligt utbrett bland allt ifrn idrottsstjrnor till skdespelare och musiker.
Citera
2013-04-28, 19:47
Medlem
Ingen av de smarta i mitt umgnge har tatueringar och de som har tattoos r faktiskt mindre begvade. Sjlv har jag inga tattoos men det r inte pga att jag r ngot snille, jag tycker bara det r fr jvla fult och ser ovrdat ut.
Citera
2013-04-28, 22:19
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
Ingen av de smarta i mitt umgnge har tatueringar och de som har tattoos r faktiskt mindre begvade. Sjlv har jag inga tattoos men det r inte pga att jag r ngot snille, jag tycker bara det r fr jvla fult och ser ovrdat ut.

Allts det r vl en jvla skillnad p att ha ett hjrta p skinkan n att ha 500 tatueringar ver hela kroppen?
Citera
2013-04-29, 13:52
Medlem
Vad r det fr ngon jvla trend som vissa hr snackar om? Folk har vl tatuerat sig hur lnge som helst? Mjligtvis s syns det mer nu d mnniskor postar bilder p sina nya tatueringar p facebook och sina bloggar och liknande.
Citera
2013-05-02, 07:05
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Det r ju s otroligt utbrett bland allt ifrn idrottsstjrnor till skdespelare och musiker.
Dock s har mnga framgngsrika idrottsstjrnor, musiker och skdespelare en WT liknande bakgrund. Om man tittar p personer med "gamla pengar" s lr det inte vara s mnga som har tatueringar.
Citera
2013-05-02, 08:27
Medlem
Paladins avatar
Men serist!

"Gamla" pengar. "WT". Vafan. Det r vl fullkomligt skit samma hur vissa betraktare uppfattar tatueringar?
Skall man passa in i ngon slags generell mall i samhllet hela dagarna ja d har man fan att gra. Kra rtt bilmrke, bra rtt klder, ha tatueringar eller inte ha tatueringar, bo i hyresrtt eller kpt bostad, ha en viss frisyr, en viss typ av smartphone etc etc etc...

Ni som hela tiden strvar efter att passa in verallt och dmer folk hit och dit mste ju bara ha fr mycket ledig tid i era liv. P riktigt. Annars har man inte tid med att hlla p med "wt" hit och "wt" dit, speciellt inte p ett internetforum som flashback!
Citera
2013-05-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Dock s har mnga framgngsrika idrottsstjrnor, musiker och skdespelare en WT liknande bakgrund. Om man tittar p personer med "gamla pengar" s lr det inte vara s mnga som har tatueringar.

Haha, men herregud. D har vl nst intill hela Sverige en WT liknande bakgrund. Jag har fan s mycket mer respekt fr ngon som vxer upp i en "WT" milj och sedan lyckas ta sig drifrn och bli mngmiljonr n en person med "gamla pengar".

Blir nstan lite lycklig ver att det verkligen finns relativt unga mnniskor som faktiskt irriterar sig p tatueringar d jag med strsta sannolikhet skulle irritera mig lika mycket p en person som r s simpel i sitt tnkande att de har s stereotypa tankemnster angende mnniskor trots att det r r 2013.

Det skriker verkligen mindrevrdeskomplex om er mnniskor som knner att ni mste hvda er och dma andra mnniskor. Att vissa tycker att det r riktigt fult har jag full frstelse fr men hur man kan dma ngon p dessa grunder frstr jag inte.
Senast redigerad av Asfas 2013-05-02 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in